indi vandaag aan de longe onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: indi vandaag aan de longe onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:18

Mag ik trouwens ook even een complimentje uitdelen aan de longeerster?
Vriendelijk en rustig in de begeleiding van het paard.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:21

Leuk paardje Lachen
Wat mooi dat ze al een beetje reageerd Knipoog
Maar vind persoonlijk gevaarlijk op beton niet alleen voor het paard maar voor jezelf Knipoog maar ja eigen keus .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 10:56

Gipsylover schreef:
Tuurlijk wel! Maar met een jong paard, dat kan altijd gekke sprongen maken, wegracen, galopperen. En dan? Dan is het opeens wel glad. Net zoals Holly zegt!

ehm... de wei is gladder dat stenen opt moment hoor;) maar deze hele discussie wilde ik dus niet. kheb niet voor niets gezegd dat ik daar geen commentaar over wil. ieder zijn eigen mening, start dan maar een discussietopic;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 10:58

holly schreef:
Mag ik trouwens ook even een complimentje uitdelen aan de longeerster?
Vriendelijk en rustig in de begeleiding van het paard.

mag je zeker doen. ze doet het super. indi is niet de makkelijkste bij vreemde, maar ze krijgt het wel voor elkaar allemaal:)

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:02

Agnes, wat gaaf!
Ontzettend stoer dat je dit allemaal zo voor elkaar hebt gekregen! Ook ik ben heel benieuwd naar rijfoto's!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:43

Jullie doen het super ! Ik vind het zo tof dat je nu ook zo van der kan gaan genieten.
En die beton? Ik zoek speciaal beton en asvalt op tijdens een rit om op te draven. Vijlt de hoefjes mooi bij en is heel goed voor de bloeddoorstroming in de benen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:27

ikenindi schreef:
ehm... de wei is gladder dat stenen opt moment hoor;) maar deze hele discussie wilde ik dus niet. kheb niet voor niets gezegd dat ik daar geen commentaar over wil. ieder zijn eigen mening, start dan maar een discussietopic;)
Als je geen commentaar wilt hebben moet je ook geen topic starten op HAW.
Er wordt veel advies op een keurige manier gegeven dus dat lijkt me zeker de moeite waard om naar te kijken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:47

Katja schreef:
ikenindi schreef:
Als je geen commentaar wilt hebben moet je ook geen topic starten op HAW.
Er wordt veel advies op een keurige manier gegeven dus dat lijkt me zeker de moeite waard om naar te kijken.

jij als mod moet toch weten wat de regels zijn. er mag opbouwende kritiek worden gegeven op het werk. je kunt hier dus wat zeggen over de houding van het paard, de manier van longeren. ik geef zelf al aan dat een discussie vioeren over ondergrond geen nut heeft. ieder zijn eigen idee/mening. lezen is schijnbaar erg lastig...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:55

Ik wilde niet reageren, maar er staat ook in de regels vermeld dat topics openen met ´geen commentaar op.....´ niet de bedoeling is.. Daarin staat ook dat aangeraden wordt volgende keer te zorgen dat alles wel op orde is voordat je foto´s plaatst.

In ieder geval succes gewenst bij het inrijden, misschien zou het fijner zijn voor je paard als deze met longeren meer ruimte krijgt dan elke keer zo kort om de longeerder heen. Wat minder belastend denk ik, als je al voor op het harde kiest. Succes nog! Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:57

Krijgen de gewrichten niet teveel klappen als je regelmatig draaft op het verharde?

Mijn ruin is laatst onderuit gegaan aan de longe op het verharde, was sukkeldrafje. Hij is stabiel en voorzichtig, vind dit ook beetje link.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:01

Bienotje schreef:
In ieder geval succes gewenst bij het inrijden, misschien zou het fijner zijn voor je paard als deze met longeren meer ruimte krijgt dan elke keer zo kort om de longeerder heen. Wat minder belastend denk ik, als je al voor op het harde kiest. Succes nog! Lachen

daar kiest ze zelf voor. ze mag langere lijn nemen, maar de ene kant op vind ze wat moeilijk (als ik haar longeer vind ze die juist makkelijk, maargoed)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:05

detour schreef:
Krijgen de gewrichten niet teveel klappen als je regelmatig draaft op het verharde?

Mijn ruin is laatst onderuit gegaan aan de longe op het verharde, was sukkeldrafje. Hij is stabiel en voorzichtig, vind dit ook beetje link.

en indi is ook wel eens onderuit gegaan op het gras (in de zomer, dus op drogere grond dan dat het nu is. tuurlijk, een paard kan overal onderuit gaan

zoals ik al een aantal keer heb gezegd. ieder zijn eigen idee en mening. ik ga vanaf nu ook niet meer op berichten en lukrake roepen reageren over de ondergrond.

jammer dat er niemand (op 1 na geloof ik) iets zegt over het longeren zelf. daar gaat een haw topic over. tis de bedoeling dat daar commentaar over wordt gegeven. maar helaas is bokt bokt niet zonder haar zeikerige mensen die niet kunnen lezen (en nee, dit is geen persoonlijke aanvalwant ik weet dat dat niet mag, ik kend e regelsmaar een aanval op iedereen die zich aangesproken voelt;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:13

Quinzy schreef:
Jullie doen het super ! Ik vind het zo tof dat je nu ook zo van der kan gaan genieten.
En die beton? Ik zoek speciaal beton en asvalt op tijdens een rit om op te draven. Vijlt de hoefjes mooi bij en is heel goed voor de bloeddoorstroming in de benen.

Idd het is juist goed, af en toe gaan we te voorzichtig om met onze paarden denk ik.
In het gebied waar ik woon hebben we paarden in het wild lopen.
Deze paarden scheuren in draf, galop en rengalop over het asvalt en harde bergweggetjes.
Buitendat lijkt een natte wei me idd veel gevaarlijker ivm uitglijden.
Jammer dat er altijd zo doorgegaan moet worden op de (foute) dingen.
Persoonlijk vind ik de foto´s er rustig en ontspannen uitzien en zie je duidelijk dat de longeerster het netjes in de hand heeft.
Dat wij het allemaal niet op deze manier zouden doen sluit niet uit dat het longeren er goed uitziet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:13

De foto´s zijn van niet zo goede kwaliteit, dus het is lastig te zien dus msischien heb ik het mis.

Degene die longeert heeft een kort zweepje in de hand ipv een longeerzweep. Op die manier kun je inderdaad niet dmv de zweep je paard verder naar buiten sturen. Ik zelf zou mijn paard ook niet ´laten kiezen´ waar hij wil lopen. Straks gaat ie naast waar hij loopt ook zelf zijn tempo kiezen etc. Knipoog Consequent zijn en ook proberen als iemand je helpt dat die dat ook is.

Als ik verder kijk oogt het touw ook kleiner dan een longeerlijn. En de plek waar de longeerder staat geeft mij het idee dat verder naar buiten helemaal niet de bedoeling is, want dan moet het paard alsnog over stukken gras lopen waarvan je zelf al zegt dat jullie dat wilden voorkomen. Vandaar dat ik het me afvroeg Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:17

Aangezien je nogmaal aangeeft geen commentaar te willen gaat dit topic op slot.