Berber @ work (10 maand drachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

J_van_Bijnen

Re: Berber @ work (10 maand drachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:14

wendely schreef:
Tsja zo heeft ieder zijn manier, maar met het veulen omgaan doen we sowieso wel. Ook altijd vanaf dag 2 direct aan een touwtje leren mee te lopen en ook los van de moeder te lopen. Borstelen, namate ze ouder worden vanalles met ze doen. We gaan zover dat we er een deken helemaal over kunnen leggen zonder dat ze in paniek raken. Ik wil wel een beetje een opgevoed veulen mee naar de keuring hebben Knipoog

idd ieder zijn eigen manier..Knipoog maar is inderdaad wel prettig een opgevoed veulen naar de keuring.. Knipoog maar daar ben ik ook een groot voorstander van Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:18

Ik zat er ook na 10 dagen weer op hoor! Rustig opbouwen en weer langzaam aan rijden! Ging prima! Je merkt het zelf aan je paardje!

Leuke merrie! Succes met het veulen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:40

Leuke merrie Wendely Lachen Ik vind haar nog niet zo dik voor 10 maanden dracht, maar ik weet ook niet hoe de merrie er normaal gesproken uitziet. Haha! Volgens mij weet je prima wat je aan het doen bent, en ze geeft vanzelf aan wanneer het niet meer kan. Ik zie het probleem niet van het rijden op deze merrie.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:07

2 weken rust lijkt me prima, als je je merrie kent weet je of ze het aankan. Heb een handelspaardje tot vlak voor de dracht gereden, zonder zadel wat de singel paste niet meer Clown en na 2 weken op gepakt, gewoon half uurtje lekker ontspannen en naar buiten bijv.
Ik vind dat ze er super uitziet Ja Alleen idd soms wat opgekropt, mag dan wat meer lengte in 'er hals. En soms je hakken, die trek je iets op. Verder een net plaatje! Ja