DEBUUT! Arwen-Quenya @ inrijwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: DEBUUT! Arwen-Quenya @ inrijwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:22

Haar leeftijd is wel relevant ivm dit topic, dus ik denk dat je het commentaar gewoon moet accepteren.
Anders moet je ook geen foto's plaatsen.
Ze is nog erg jeugdig, en Tinkers zijn pas laat volwassen. Dat is algemeen bekend.

Maar goed, ik vind haar ERG leuk! Ze lijkt ook hele mooie gangen te hebben.
Er nu al zo vroeg mee beginnen zou niet mijn keus zijn, maar goed, het is jouw paard Knipoog

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:24

Tja, het is jou keuze, dus je moet het zelf weten.
Er staat echter wel in de regels van HAW dat je geen foto's mag plaatsen als je geen zin hebt in kritiek op bepaalde punten. Het mag dus wel degelijk gezegd worden in dit topic.

Ik wens je verder wel veel succes met je paardje. Het is echt een leuk dier.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:25

maar wat voor meerwaarde heeft het om dit in het topic te vermelden?
ik vermeld al dat ik er niets mee doe en ik zeg gewoon netjes dat er een prachtig discussietopic op bokt bestaat als men hierover wil praten Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:43

Wat is Arwen toch snel groot geworden he? Aahhw....'vroegah' was ze nog zo lief Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet van jou dat je het heel rustig aanpakt en ik ken Sandra ook, dus het komt absoluut goed met ons bruine dametje Knipoog Met Lowara en Fayette is het immers ook niet slecht afgelopen, toch? Tong uitsteken
Zo'n reeks foto's lijkt ineens al een enorme 'les' maar het gaat in werkelijkheid natuurlijk om amper een half uur, waarvan misschien 10 minuten óp Arwen.
Ik kom gauw een keer kijken in het 'eggie' !

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:10

Cayenne schreef:
Haar leeftijd is wel relevant ivm dit topic, dus ik denk dat je het commentaar gewoon moet accepteren.
Anders moet je ook geen foto's plaatsen.
Ze is nog erg jeugdig, en Tinkers zijn pas laat volwassen. Dat is algemeen bekend.

Maar goed, ik vind haar ERG leuk! Ze lijkt ook hele mooie gangen te hebben.
Er nu al zo vroeg mee beginnen zou niet mijn keus zijn, maar goed, het is jouw paard Knipoog

Helemaal mee eens. Je ziet het ook erg in haar bouw. Ze is nog erg overbouwt. Sorry maar waarom niet gewoon van de zomer inrijden en geef haar nog wat tijd. Maar in maart ook nog eens een wedstrijd Verdrietig Sorry.

Het is een erg stoere tinkere en erg braaf. Maar het kan ook zijn dat hij er gewoon nog niet klaar voor is en daarom zo makkelijk gaat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:15

Lowara schreef:
maar wat voor meerwaarde heeft het om dit in het topic te vermelden?
Meerwaarde is dat Bokkers je op de eventuele gevaren willen wijzen en niet een discussie in een ander topic willen voeren.

Als je een topic opent met zo'n jeugdig paard kun je daar commentaar op verwachten. Wil je dat niet moet je geen topic openen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:18

Daar ben ik het mee eens. Dan zou je je ook kunnen afvragen wat de meerwaarde is om op zo'n jong ding te gaan zitten Lachen

Helemaal niet om je aan te vallen hoor. Maar ik zie het nut niet om op een veel te jonge en nog overbouwde pony te gaan zitten, terwijl deze nog duidelijk erg jeugdig is, en dan ben ik gewoon benieuwd wat het nut dan wel is Ja

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:50

Ik vind dit ook zeker te vroeg om erop te gaan zitten. Waarom toch? Als het je eigen paardje is en je zegt zelf duidelijk dat je geen haast hebt..dan had ik dus echt wel nog een half jaar geduld gehad.

Maar goed, ze is heel leuk en ik vind het fijn voor je dat ze zo braaf is!! Ook een mooie manier waarop je haar inrijdt ondanks haar leeftijd.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:53

Knappe Arwen, wat is ze braaf zeg!!
Leuke foto's hoor.
En tsja ze is jong, maar als het zo sporadisch gebeurt, dan moet ze dat wel volhouden.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:03

Ziet er goed uit hoor Cynthia, jij kent je paarden het beste dus je zult ook wel het beste weten of ze er aan toe zijn of niet !!

en meestal spreken mensen je aan die zelf geen ervaring hebben met jonge paarden, en zelf al ingereden paarden kopen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Armani88 op 16-01-08 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:10

Pardon? Verward Wat is dat voor rare opmerking?

Een mening mag gegeven worden, en hoe weet jij wie er hier ervaring heeft met jonge paarden en wie niet?
Niet erg netjes van je

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:11

Lees mijn bericht is goed

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:19

Armani88 schreef:
Ziet er goed uit hoor Cynthia, jij kent je paarden het beste dus je zult ook wel het beste weten of ze er aan toe zijn of niet !!

en meestal spreken mensen je aan die zelf geen ervaring hebben met jonge paarden, en zelf al ingereden paarden kopen Nagelbijten / Gniffelen

Dat geld iig niet voor mij, ik heb mijn paard zelf beleerd toen hij 4 jaar oud was.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:21

MEESTAL

Ja kan wel zo zijn maar dat maakt haar niet fout

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:25

Volgens mij hebben de meeste mensen hier wel ervaring met jonge paarden. Wij hebben thuis een merrie ook uit 2005, daar beginnen we pas in april/mei mee.
Laatst bijgewerkt door Yinka op 16-01-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:26

Leuk beessie, maar absoluut geen goed idee om er al op te gaan zitten.. Ik snap het niet, zijn die paar maanden wachten nou echt teveel gevraagd?

En als het nou echt al een volwassen paard was, maar ik vind dit paard echt een "puppy".

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:34

Ik vind dat je per paard moet kijken wanneer ze er aan toe zijn om ze te beleren, en als ik zo naar jou paard kijk is ze er nog lang niet aan toe. Ze is totaal nog niet uitgegroeid. En als je dan zo nodig op zo'n jong paard wil gaan rijden zorg dan tenminste voor een bodem in je bak waar ze niet een halve meter in wegzakt want dat maakt het allemaal nogal onnodig zwaar.
Verder vind ik het een leuk paard. ZONDE.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:35

Ja daar is Arwen onder het
Hopenlijk is Ace straks net zo braaf als Arwen is Ja

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:46

Jee Arwen alweer onder het zadel? Wat gaat de tijd toch snel. Hihihi ze ziet er idd lekker fluffy uit! Ook erg nuchter paard volgens mij. Succes!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:49

Armani88 schreef:

Dit argument raakt kant nog wal. Het is gewoon een feit dat het op deze leeftijd slecht is. Slecht voor pezen, gewrichten, groeischrijven etc. Gewoon een feit van kennis over de anatomie van een paard.

Kijk en als het nou nog was een paar keer erop zitten zodat hij het kent en dan nog een half jaar het land op en er niks mee doen. Dan was ik er nog niet mee eens, maargoed. Maar dit is gewoon beleren en doorrijden. Ze wil er in maart een wedstrijd mee rijden :S. Kijk en ze wil het wel rustig doen en kijken hoe het gaat end, maar je moet er dan toch wel regelmatig op hebben gezeten. Zie er werkelijkwaaar het nut niet van in om een goed 2,5 jarige te beleren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:42

Kan er ook weinig goed van zeggen helaas...

Ze is niet alleen te jong, ze doet ook nog eens erg jong aan...

Verder is alles wel gezegd...maar het neemt niet weg dat ik Arwen onwijs schattig vind...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:54

jessy1989 schreef:
Ik vind dat je per paard moet kijken wanneer ze er aan toe zijn om ze te beleren, en als ik zo naar jou paard kijk is ze er nog lang niet aan toe. Ze is totaal nog niet uitgegroeid. En als je dan zo nodig op zo'n jong paard wil gaan rijden zorg dan tenminste voor een bodem in je bak waar ze niet een halve meter in wegzakt want dat maakt het allemaal nogal onnodig zwaar.
Verder vind ik het een leuk paard. ZONDE.

exuse moi? hoe kun je in godsnaam bekijken hoe de bak is? voor de informatie, de bodem is werkelijk super, en ze zakt er zeker niet ver in weg
jezus mina, ik had het wel weer kunnen weten met bokt, alleen maar commentaar over de leeftijd.
er bestaan andere topics hierover voor discussies.
Ben ook zeker niet van plan om nog topics neer te zetten voor ze schijnbaar de fantastische heilige leeftijd van 3 heeft bereikt waarbij ik uiteraard haar strak aan de teugel mag hebben en hele parkoursen mag gaan springen, want dat wordt op bokt wel normaal gevonden
erg jammer dat mensen zo kortzichtig zijn en zich niet eens afvragen WAT ik ermee ga doen,maar schijnbaar wel hun mening klaarhebben zodra de leeftijd in beeld komt.

en dat ik commentaar kan krijgen bij een HAW topic weet ik, zoals velen weten ben ik in het verleden zeker de beroerste niet geweest om rijtechnisch te veranderen,maar als het weer eens uitloopt op het heilige leeftijdsspelletje, dan heb je aan mij een verkeerde.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:01

Dit gaat helemaal niet over de andere discussies, maar over dit paard Lachen
Leg dan eens uit waarom je er per-se zo vroeg op moet, en niet kunt wachten? Misschien is het dan beter te begrijpen? Lachen

Jij vindt dat ze al volwassen eruit ziet, en niet meer overbouwd is? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:05

Dan ben ik wel heel benieuwd waarom je het altijd al zo vroeg doet, terwijl 'standaard' leeftijd toch minstens 3 is (en naar mijn mening mensen gerust nog even mogen wachten ook hoor, en altijd rustig aan horen te doen sowieso... dus geen parcoursen springen of alle fratsen die jij nu aanhaalt Knipoog )
Heeft dat een speciale reden? Lachen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:07

Goed joh! Zeker dat je zo lekker rustig en spelenderwijs begint!
Ziet er goed uit hoor zo!