Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Br1ttjuh schreef:ik weet dat je je zweep uiteindelijk niet hebt gepakt. maar als je merkt dat ze terug valt in draf en ze reageert niet op een lichte hulp van je been kun je ook wat strengere beenhulp geven. scheelt weer zweep halen (vooral als je alleen bent hihi) en daarbij wil je natuurlijk een reactie op je been en niet op de zweep.
verder erg leuk paardje!
sharonalover schreef:Even over je handen:
In draf rijden je handen ook licht, probeer ze stil te houden.
In het filmpje zie ik ook een overgang stap-draf, hij loopt er dan leuk bij, en je gooit alles los bij het aandraven, zooo zonde, ook moet hij meer vertrekken, hij heeft een half rondje nodig om op gang te komen, dat moet sneller
sallie schreef:Br1ttjuh schreef:ik weet dat je je zweep uiteindelijk niet hebt gepakt. maar als je merkt dat ze terug valt in draf en ze reageert niet op een lichte hulp van je been kun je ook wat strengere beenhulp geven. scheelt weer zweep halen (vooral als je alleen bent hihi) en daarbij wil je natuurlijk een reactie op je been en niet op de zweep.
verder erg leuk paardje!
Ik rijd nooit met zweep, maar ik vind niet dat je gelijk hebt. Als je aldoor harder gaat lpoen "schoppen"wordt ze juist minder gevoelig op je been. ik denk dat een zweepje juist net wat kan attenderen...
Maargoed, ik rijd dus niet met zweepje
Br1ttjuh schreef:ik weet dat je je zweep uiteindelijk niet hebt gepakt. maar als je merkt dat ze terug valt in draf en ze reageert niet op een lichte hulp van je been kun je ook wat strengere beenhulp geven. scheelt weer zweep halen (vooral als je alleen bent hihi) en daarbij wil je natuurlijk een reactie op je been en niet op de zweep.
verder erg leuk paardje!
Ik rijd nooit met zweep, maar ik vind niet dat je gelijk hebt. Als je aldoor harder gaat lpoen "schoppen"wordt ze juist minder gevoelig op je been. ik denk dat een zweepje juist net wat kan attenderen...
Maargoed, ik rijd dus niet met zweepje
madelief88 schreef:Hey Ulsy!
Mij zusje&ik hebben Mistake&Ulsy een tijdje gereden, leuke pony's!
Hij dendert idd makkelijk door je hand heen, wij hadden toen een rolletjes bit gekocht, maar moet eerlijk zeggen dat bij ulsy een strenger bit niet de oplossing is..
Wel echt leuk dat er weer iemand lekker bezig is met die pony's, het zijn zulke leuke beestjes! Fijn dat je een nieuw zadel hebt, haha ik weet nog op wat voor zadel wij reden ..
Kan helaas het filmpje niet zien.. Photobucket geeft een error?
Las ergens een typ van een mylerbitje, dat is dan een beter oplossing denk ik, of het bitje wat ik heb, dat is een dubbelgebroken bitje en als het nodig is klapt ie vast enw erkt ie dus in als een stang. Erg geschikt voor de training
Veel plezier nog met Ulsy, vind het er al goed uitzien!
rianne6 schreef:Dankje, zoals ik hierboven al zei ga ik op onderzoek naar een ander bit;). Moest wel lachten om je opmerking over de filmerJe hebt een nette houding alleen vind ik dat je handen iets te veel heen en weer gaan en je contact verliest. Maar dit is al genoemd. Verder wilde ik nog iets vertellen:
De fjord die ik rijd is ook onwijs sterk en voorwaarts, hij probeert ook altijd uit te breken (wordt gelukkig steeds minder). Hij is ingereden door een `zogenaamd´ professioneel iemand en die heeft hem op een stang gereden. (Vind ik niet echt professioneel, maar het was iemand die het voor haar dagelijks werk deed, dus vandaar dat ik het dan maar professioneel noem)
En deze fjord heeft zo´n 5 jaar op stang gelopen maar werd er alleen maar sterker van! Mijn ervaring heeft geleerd dat ik beter direct over kan stappen op trens als een paard op stang wordt gereden. Ze voelen toch wel wat ze in hun mond hebben... Dus je kan beter een iets scherpere trens erin leggen dan een stang omdat het waarschijnlijk weinig zin heeft om de ene keer met stang te rijden en de andere keer met trens. Maar het kan ook voor je eigen vertrouwen zijn dat je het doet... Dat je er meer vertrouwen in hebt wanneer je met stang rijd. Dat was in het begin bij mij het probleem. Ik werd namelijk een beetje onzeker als ik op trens reed omdat ik dacht misschien breekt hij wel uit.
Tip voor degene die filmt: niet zo dicht bij de camera praten
Voor de rest vind ik het een erg leuke fjord!
Marloes_R schreef:Leuke pony!
Qua wat je omschrijft met het rijden, herken ik er heel veel in van mijn tinker! Zij is ook heel erg voorwaarts en schiet soms nog wel weg voor het been.
Ik heb nu weer les en ik kan mijn been al weer meer aanleggen. Eerst kon ik er haast niet aankomen met mijn benen, dan schoot ze gelijk weg.
Ik reed ook best lang met een stang, anders hield ik haar niet. Maar ik ben toch teruggegaan naar een dubbelgebroken bit. En het gaat super!
Wat ik nu heel erg heb geleerd, is dat ik haar met mijn been voorwaarts moet rijden, en dan met de binnenteugel stelling moet vragen. De buitenteugel begrensd. Dan kan de binnenteugel zelfs soms doorhangen (ter controle) terwijl ze dan nog steeds nageeflijk is.
Ik weet dat het heel moeilijk is met zo'n paard, die wil rennen en wegschiet voor je been. Maar met veel op de volte rijden en steeds maar vragen en been geven, krijg je uiteindelijk wel reactie. Succes!