Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tinkersjakie schreef:Denk dat twee dat ook niet heeft.
Wat 1 wel heeft is het voorwaarts neerwaarts doet alleen teugels helemaal los is niet helemaal goed.
Je moet toch wel contact hebben maar niet zo strak (of op maat) waarbij je je paard al weer in een houding zet.
Misschien eens de site lezen wat ik je hier neer heb gezet, wordt je ook weer wat wijzer van. Wat moet je voor deze lessen geven dan? Als ik zo brutaal mag wezen, antwoorden hoeft niet hoor
tinkersjakie schreef:Urielle denk dat dit paard niet genoeg drang heeft waardoor hij op de voorhand valt, als ik meer drang heeft dat ie zijn achterhand eronder zet en van voren zeg maar omhoog komt "opstijgt".
Urielle schreef:tinkersjakie schreef:Urielle denk dat dit paard niet genoeg drang heeft waardoor hij op de voorhand valt, als ik meer drang heeft dat ie zijn achterhand eronder zet en van voren zeg maar omhoog komt "opstijgt".
Dit paard had zeker wel drang naar voren, juist teveel want hij ging me ermee foppen. Op de foto is hij 3 dagen onder het zadel dus logischerwijze zie je hier geen dragend achterbeen, maar deze kon (en kun) je in een gigantische draf door de bak rijden met zijn neus door het zand. Heb er zelfs ooit nog een topic op RT over geplaatst:
[RT-P] Slimme driejarige heeft 'leuk' grapje bedacht
Pas toen ik ging lessen na een tijd en mijn instructeur zei dat ik dat dus niet meer moest aanmoedigen en gewoon mijn hand moest laten staan als hij dook is het opgelost. En halsstrekken scoort op wedstrijd nog steeds zevens en achten