voor welke manier les zouden jullie gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

Re: voor welke manier les zouden jullie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:42

heb net contact gehad met de osteopaat moet mijn paard voorwaarts neerwaarts rijden dus denk dat optie 1 dat niet heeft klopt dat

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:02

Denk dat twee dat ook niet heeft.
Wat 1 wel heeft is het voorwaarts neerwaarts doet alleen teugels helemaal los is niet helemaal goed.
Je moet toch wel contact hebben maar niet zo strak (of op maat) waarbij je je paard al weer in een houding zet.

Misschien eens de site lezen wat ik je hier neer heb gezet, wordt je ook weer wat wijzer van. Wat moet je voor deze lessen geven dan? Als ik zo brutaal mag wezen, antwoorden hoeft niet hoor

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 00:15

tinkersjakie schreef:
Denk dat twee dat ook niet heeft.
Wat 1 wel heeft is het voorwaarts neerwaarts doet alleen teugels helemaal los is niet helemaal goed.
Je moet toch wel contact hebben maar niet zo strak (of op maat) waarbij je je paard al weer in een houding zet.

Misschien eens de site lezen wat ik je hier neer heb gezet, wordt je ook weer wat wijzer van. Wat moet je voor deze lessen geven dan? Als ik zo brutaal mag wezen, antwoorden hoeft niet hoor

€10 voor half uur

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 07:36

tinkersjakie schreef:
Urielle denk dat dit paard niet genoeg drang heeft waardoor hij op de voorhand valt, als ik meer drang heeft dat ie zijn achterhand eronder zet en van voren zeg maar omhoog komt "opstijgt".

Dit paard had zeker wel drang naar voren, juist teveel want hij ging me ermee foppen. Op de foto is hij 3 dagen onder het zadel dus logischerwijze zie je hier geen dragend achterbeen, maar deze kon (en kun) je in een gigantische draf door de bak rijden met zijn neus door het zand. Heb er zelfs ooit nog een topic op RT over geplaatst:
[RT-P] Slimme driejarige heeft 'leuk' grapje bedacht

Pas toen ik ging lessen na een tijd en mijn instructeur zei dat ik dat dus niet meer moest aanmoedigen en gewoon mijn hand moest laten staan als hij dook is het opgelost. En halsstrekken scoort op wedstrijd nog steeds zevens en achten Clown

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:47

ligt er aan hoe je paard erop reageert.. als ik mijn paard zou rijden volgens instructice 1 dan zou hij er een spelletje van gaan maken.. hij zou nooit geen aanleuning gaan zoeken want dan moet hij aan het werk! dus methode 2 zou voor mij beter werken..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:16

Urielle schreef:
tinkersjakie schreef:
Urielle denk dat dit paard niet genoeg drang heeft waardoor hij op de voorhand valt, als ik meer drang heeft dat ie zijn achterhand eronder zet en van voren zeg maar omhoog komt "opstijgt".

Dit paard had zeker wel drang naar voren, juist teveel want hij ging me ermee foppen. Op de foto is hij 3 dagen onder het zadel dus logischerwijze zie je hier geen dragend achterbeen, maar deze kon (en kun) je in een gigantische draf door de bak rijden met zijn neus door het zand. Heb er zelfs ooit nog een topic op RT over geplaatst:
[RT-P] Slimme driejarige heeft 'leuk' grapje bedacht

Pas toen ik ging lessen na een tijd en mijn instructeur zei dat ik dat dus niet meer moest aanmoedigen en gewoon mijn hand moest laten staan als hij dook is het opgelost. En halsstrekken scoort op wedstrijd nog steeds zevens en achten Clown

Ohh kijk wist niet dat ie toen nog maar zo kort onder het zadel is, ja dan mag je dat ook niet verwachten.......dan loopt ie zo te zien al lekker ontspannen voor zo kort onder het zadel. (dat is het nadeel van een foto, het is een moment opname waar je niet alles van weet)

Ja zeg ook niet dat je letterlijk de teugels los moet gooien, dat vind ik ook zeker niet genoeg en maken ze er een spelletje van om de teugels zo lang mogelijk te maken en aldoor uit je handen te trekken enzo, dat zal ik ook niet toelaten.

swingfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:52

ik zou voor de 2e gaan, voorwaarts-neerwaarts is wel goed, maar je moet wel contact blijven houden met de mond, anders is je paard eindeloos opzoek naar je hand!!!