stelling tav hand en been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: stelling tav hand en been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:26

Veel mensen zijn geneigd om terug te werken wanneer zij de handen stil op de plaats houden. Ik ben ook het type van: snel geneigd om te verkrampen in de armen/schouders en vervolgens terugwerken.

Door een beetje te spelen en de hulpen snel te houden werk ik in ieder geval niet terug. Daarnaast zien veel mensen nageeflijkheid als nageeflijkheid in de hals. Veel mensen vergeten dat er voor stelling maar miniscule hulpen nodig zijn en niet dat de hele hals opzij gebracht hoeft te worden. Daarom speel ik liever met mijn vingers. Overigens ziet dat er niet uit alsof ik non-stop met mijn handen aan het kloten ben

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:12

Maar dat is net het principe van een onafhankelijke zit, je handen zijn onafhankelijk van elkaar en de rest van je lichaam. Je kan beter een hand hebben die meegaat met je paard en voor de rest mooi stil blijft, paarden raken in de war en uit balans als je met je handen begint te zooien.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:11

Nou.. van die paar kneepjes raken ze echt niet 1,2,3 uit balans hoor. Merk er anders bij mijn jonge paard weinig van Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:30

Als je later begint met sbw en appuyementen zal je het wel merken Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:02

Ben ik al mee bezig, en merk toch echt niks Clown

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:49

Ik ga me er verder niet in mengen, ik heb al genoeg verreden paarden terug mogen bij elkaar rijgen om te weten wat het effect is van al dat 'gespeel'. Verder heb ik ook zo mijn bedenkingen bij het 'jonge paard' en de sbw, zo'n buiging hoef je een paard onder de vijf niet te vragen, daaronder moet je bezig zijn met basis. Als je moet spelen met je vingers scheelt er daar iets aan, en later breekt het dus te meer op.

Ik ben voor het veranderen van stelling, maar met een stille hand, niet al dat geknijp en gedoe, daar heeft je paard niets aan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:58

binnenbeen lang, daardoor druk je met bovenbeen en knie zijn ribben opzij voor de buiging

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:05

cinny1 schreef:
1) Ik doe dit nooit. Ik houd mijn hand op gelijke hoogte. Als ik mijn binnenhand verplaats (bijv. in een volte) is het van de hals af naar binnen. Mijn les klanten mogen van mij ook niet met hun handen hoog rijden. Ik ben van mening dat dit je paard in de buiging en stelling hindert, omdat de meeste mensen toch geneigd zijn om met een hoge handplaatsing eerder terug te werken dan mee te blijven veren in een soepele hand - mond verbinding.

2) Als je je binnenbeen lang maakt, dan maak je het voor jezelf en je paard gemakkelijker om, om je binnenbeen heen te buigen.

helemaal mee eens Haha!