Paard is 'hard in de mond'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard is 'hard in de mond'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:05

Ik zou eerst inderdaad alle medische redenen uitsluiten, last van haar tanden, een ander plekje in haar mond wat pijn doet, en als blijkt dat ze niks heeft, dan pas zou je kunnen kijken naar wat er dan aan de hand is.

Het kan inderdaad best zijn dat je paardje, door de vrij scherpe inwerking van stang en trens, niet meer goed reageert op jou hand, omdat jij (denk ik) met een gewoon trensje rijdt. Misschien moet je dan eens kijken naar een ander bit, misschien iets scherper, zodat je hand toch iets verduidelijkt wordt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:07

Wat dacht je van zelf loslaten? Snap niet dat je wissels gaat rijden en andere oefeningen terwijl je niet eens normaal vwnw kunt rijden..

Mikk_

Ik ken ook een paard die dat doet, rij ik ongeveer 3 keer per maand op en mijn instuctirce maar zeggen dat hij wat nageeflijker meot worden

Anoniem

Ik zou eerst inderdaad alle medische redenen uitsluiten, last van haar tanden, een ander plekje in haar mond wat pijn doet, en als blijkt dat ze niks heeft, dan pas zou je kunnen kijken naar wat er dan aan de hand is.

Het kan inderdaad best zijn dat je paardje, door de vrij scherpe inwerking van stang en trens, niet meer goed reageert op jou hand, omdat jij (denk ik) met een gewoon trensje rijdt. Misschien moet je dan eens kijken naar een ander bit, misschien iets scherper, zodat je hand toch iets verduidelijkt wordt.