Romanov (L2) @ dressuurwork in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Romanov (L2) @ dressuurwork in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:17

VValar, bedankt voor je advies en tips, daar kan ik wel wat mee de komende tijd!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:24

Dit is toch op de Alphense ruiters?

Ziet er netjes uithoor! Lekker ontspannen, en let idd op je beenlegging. succes met je 1e L2 wedstrijd Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:24

Mischien kun je de beugels een gaatje korter maken, dan verbeterd je beenligging ook enorm aangezien je nu volgens mij alle moeite doet om die beugels aan de voeten te houden. Verder ziet het er best netjes uit.
In de L2 verwacht men wel een iets meer gesloten paard dus na het voorwaarts neerwaarts rijden waarin je de achterhand iets meer mag activeren en mag laten onderkomen komt het verzamelen.
Rijd vele overgangen naar middengang en weer terug, telkens weer activeren, weg naar voren en weer terug de galop zal dan ook verbeteren.
Verder ziet het er heel erg netjes uit hoor, hij lijkt jonger dan hij is.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:38

@ Annn: klopt inderdaad, ik zie nu dat jij de verzorgster bent van Bram, wat grappig!

@ Kafue: ik ga het eens proberen met mijn beugels een gaatje korter. Ze zitten overigens niet heel lang hoor, ik denk dat ik mijn been (soms?) teveel optrek waardoor het misschien zo lijkt. Maar proberen kan geen kwaad.

Romanov ziet er inderdaad jonger uit dan hij is, dat komt zowiezo door zijn kleine pony-achtige hoofdje denk ik. Ook weet ik dat paarden uit zijn bloedlijn over het algemeen vaak wat later volwassen zijn dan de doorsnee warmbloed.
En ik heb hem de eerste tijd (zeker 1 1/2 jaar) heel rustig opgebouwd, om eerst een goede band te krijgen en heb veel grondwerk met hem gedaan. Dus ik ben hem niet vanaf zijn derde jaar volop gaan trainen. Dat zit niet in mij ook trouwens.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:08

Wat een knap dier. L2 gaat vast wel goed komen. Succes! Aparte bakrand hebben jullie, met windgaas?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:27

Ja, dat is inderdaad windgaas. Is wel fijn hoor, zo rijden we eigenlijk altijd een beetje in de luwte en dat is in de polder best lekker.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:54

foto 9 en 11 zijn erg mooi!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:48

supertammy schreef:
Confronterdende foto's?! Ik vind het er eigenlijk heel netjes uitzien! Haha! Leuk dier!
Op sommige foto's (middendraf?) is hij alleen niet helemaal lekker in de aanleuning volgens mij. Maar dat komt vanzelf wel goed als hij sterker wordt vanachteren. Jullie zijn in ieder geval op de goede weg! Knipoog
Succes verder!

Nou dank je wel, maar ik zie nog zat dingen aan mezelf die echt anders en beter moeten. Knipoog
De aanleuning is inderdaad soms nog niet helemaal constant en soms probeert hij me naar voren te trekken (wat hem ook vaak lukt helaas maar dat is mijn fout).

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:34

Ohhhh Romanov is toch zo knap!!!! Lovers Party!!
Hij word wel steeds witter! En jullie zitten alweer in het L2??
Hardstikke goed!

_Maywoodx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:41

Wat een ontzettend gaaf beest!!!
Je rijd echt netjes hoor! Misschien iets minder naar voren zitten(maar dat probleem heb ik ook heel erg..)

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:56

Pianohandjes Knipoog
Even kwartslagje draaien Haha!

Voor de rest ziet het er goed uit Ja
Ik ga mee in de rest van het commentaar

*tip* voor het naar voren zitten. Mijn oud lerares zei altijd dat je heel erg moet denken alsof je op de kont van het paard moet gaan zitten, dan ga je meestal vanzelf wat rechterop zitten. Het is het proberen waard Knipoog

Succes verder!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:59

Hele leuke schimmel zeg! Commentaar wordt al gegeven,
ik wil jullie veel suc6 wensen...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:11

BailyKarlos schreef:
Ohhhh Romanov is toch zo knap!!!! Lovers Party!!
Hij word wel steeds witter! En jullie zitten alweer in het L2??
Hardstikke goed!

Dank je!
We mogen nu L2 starten inderdaad. Ik heb 24 proeven met hem gestart sinds mijn eerste wedstrijd en we hebben 23 winstpunten gereden in totaal in de B en L1. Dus ik mag niet mopperen (en dat doe ik dan ook niet!)
Maar ik zie dat jij en Karlos ook als een speer gaan, gaaf zeg!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:15

Haha!

mooi duo zijn jullie

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:31

ohh Rom Haha!
Dat vind ik met recht echt een mooi dier... geweldig hoor!!!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:51

Een paard en een amazone met plezier!! Dat is wat ik zie op je foto's. Hele leuke combinatie, ontspanning, plezier, wat wil je nog meer.
Als kleine tip wil ik zeggen: probeer wat meer rechtop te blijven zitten en je schouders naar achteren te houden.

Ik wens jullie nog veel succes in het L2!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:01

VValar schreef:
Ha daar hebbben we knappe Romanov weer. Ik blijf het een heel leuk paard vinden. Mooi kleurtje krijgt hij ook, zo met zijn donkere lijf en witte staart.
Voor het beeld zou ik proberen hem iets meer bij elkaar te rijden zodat hij meer op het achterbeen komt. In de galop lijkt hij zich lang te maken en op de voorhand te vallen. Probeer dit met kleine stukjes schakelen (verzamelen en weer naar voren) op te lossen. Hij mag dan niet langer worden. Als je dit volhoudt wordt hij vanzelf sterker hierin. Ook in de draf zou ik hem geregelder meer bij elkaar rijden zodat hij wat meer gewicht op de ah brengt en zo meer tot dragen en verzameling in zijn lijf komt. Er zitten al mooie drafstukken tussen. Hij lijkt ook een mooi voorbeen in de middendraf te krijgen! Probeer zelf (met name in de galop) meer op je kont te gaan zitten. Dan kun je hem ook beter verzamelen Knipoog Succes!

Nou kijk dat scheelt mij wat typ werk, ik ga mee met bovenstaand dus, probeer hem ook eens terug te rijden en daarmee bedoel ik, echt zo langzaam mogelijk tot een schijnovergang en dan iets het been eraan of een kriebeltje met het stokje, je mag fout gaan, dus dat hij overgaat naar stap of weer harder gaat want het is heel moeilijk, hij moet hierbij namelijk zijn gewicht ook meer op het achterbeen brengen en ook meer zijn passen afmaken zeg maar. Zijn voorbenen moeten als het ware wachten op de achterbenen Knipoog

Buiten dat blijft het een heerlijk dier *en nee ik zeg niets van je handjes*
Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:08

Wat is er met mijn handjes dan Cloris? Bloos Haha!
Dat komt van het vele typen denk ik. Knipoog

Maar je hebt helemaal gelijk. Bedankt ook voor de tips over het terugrijden, ik ga er mee aan de slag.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 08:51

Nienke1990 schreef:
Pianohandjes Knipoog

*tip* voor het naar voren zitten. Mijn oud lerares zei altijd dat je heel erg moet denken alsof je op de kont van het paard moet gaan zitten, dan ga je meestal vanzelf wat rechterop zitten. Het is het proberen waard Knipoog

Ik ga het eens uitproberen, bedankt voor de tip!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:55

Odin schreef:
Ja, dat is inderdaad windgaas. Is wel fijn hoor, zo rijden we eigenlijk altijd een beetje in de luwte en dat is in de polder best lekker.

Slim bedacht voor bij de buitenbak inderdaad.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 10:10

FrankavdT schreef:
Een paard en een amazone met plezier!! Dat is wat ik zie op je foto's. Hele leuke combinatie, ontspanning, plezier, wat wil je nog meer.
Als kleine tip wil ik zeggen: probeer wat meer rechtop te blijven zitten en je schouders naar achteren te houden.

Ik wens jullie nog veel succes in het L2!

Heel erg bedankt voor het compliment, ik word er een beetje verlegen van. Bloos

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:19

een Rubin Royal, wat ontzettend leuk, ik heb sinds december ook een Rubin Royal!!
Het is inderdaad een super leuke combinatie om naar te kijken, het ziet er erg gemakkelijk uit! Probeer in de galop iets meer te blijven zitten, maar dat is dan ook een kleine tip! Ga zo door!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:20

Ook mijn mening is dat het een prachtig dier is en dat je hem netjes en vooral vriendelijk rijd. Met het eerdere commentaar (cloris en vvalar) ben ik het helemaal eens. Als je meer op je kont gaat zitten zal je vanzelf zien dat hij meer bij elkaar komt en meer gaat dragen. Ik zou niet te snel willen naar het meer dragen op de ah omdat je nu een fijn ontspannen paard hebt. Gewoon op het gemakje opbouwen. Fijne oefening voor galop is travers en middengalop op de lange zijde en bij b of e al een kleine volte inzetten. Ook veel galopwerk met schoudervoor kan het achterbeen meer aktiveren.

Heel veel succes

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:21

He he, eindelijk weer foto's Clown

Suus, jullie zijn een hele mooie combinatie en je mag daarom best wat trotser gaan zitten als je aan het rijden bent Haha!

Als enige opmerkingen heb ik alleen dat hij wat lang is aan de voorkant (tips zijn al gegeven) en je handhouding. Maar voor de rest gaan jullie het gewoon maken in de L2!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:26

O, wat wordt hij al licht!

Ik zou hem ook graag wat meer op het achterbeen zien. Lachen