Voor het eerst iemand op je rug...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Re: Voor het eerst iemand op je rug...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:10

Dat dit absoluut niet de juiste manier van doen is, zijn we het wel met elkaar eens denk ik. Wat betreft Bom-proof..Mijn paard is ook bomproof, tenzij ze ergens echt van schrikt, het is en blijven vluchtdieren en er zit geen aan of uitknopje aan. Over de cap hou ik wijselijk mijn mond, maar ben in mijn werk al vreselijke gevallen tegengekomen, die geen cap droegen! Eigen verantwoording mijn neus, wij (ik spreek voor mij en mijn collegaas) draaien voor de gevolgen op..mogen ze weer oplappen!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:58

Respect voor die pony; de eerste keer iemand op je rug, met zoveel mensen om je heen, die lopen te schreeuwen en doen, arm beest

(en ja: totaal onverantwoord, maar ach, zelf weten he, je kan een pony maar een keer goed traumatiseren..)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:10

Ik vind het onverantwoord, zonder cap, zo aan de weg, eerste keer erop.. Voor de leuk is het zeg je,nou ik vind het onverantwoord! Meer commentaar kan ik niet leveren, het is verder een leuk shetje! Verder mogen jullie wel wat minder schreeuwen en de ruiter vind ik te groot..!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:22

Arm beesje
ruiter is veelste groot en dat voor de eerste x zonder goed ontwikkelde bespiering Verdrietig

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:58

Mleeniej schreef:
Even nog een vraagje voor de Ts:

Is het nou de bedoeling dat de pony echt ingereden gaat worden? en is het jouw pony?

Dit was even voor de leuk, maar ik ben wel van plan haar in te laten rijden,,
Het is mijn pony ja, maar dat meisje die er op het filmpje op zit, dit is wel te lang, maar erg licht..

en een klein meisje die niet kan rijden is net zo erg als een iets zwaarder mens die goed kan rijden..
Tenminste dat vind ik..

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:59

Cealli schreef:
Respect voor die pony; de eerste keer iemand op je rug, met zoveel mensen om je heen, die lopen te schreeuwen en doen, arm beest

(en ja: totaal onverantwoord, maar ach, zelf weten he, je kan een pony maar een keer goed traumatiseren..)

Ze is het gewend, en ze vond het superleuk, en het is niet Arm beesie, ik weet zelf wel wat ärm"is en dat is dit echt niet.. !
En ze heeft geen trauma, want ze is nogsteeds hetzelfde..
Laatst bijgewerkt door nanette_bokt op 14-01-08 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:01

lindake schreef:
Tja maar als ze hier een topic starten dan is er normaal dat iedereen zijn eigen mening gaat geven...

Ik ben gewoon erg trots en wou dit met jullie delen...
En het is me eigen keus, dat we het lkangs de weg deden enz enz....

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:02

_Esther schreef:
Ik vind ook dat dit misschien niet de beste manier was, maar wat nog niet genoeg gezegd is; de pony was wel uitzonderlijk braaf. Zeker langs het verkeer

Ja en daarom deden we dit ook, als ze ook maar een kik had gegeven had ik gezegd Nu Stoppen !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:05

En dan was je al te laat geweest. Ik zou zeggen, als het alleen maar voor de "leuk" is, zoals je zegt ( vraag me af voor wie leuk?) zou ik het gewoon niet meer doen en de shet op een betere manier inrijden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:07

leuk hoor, zo te zien is de pony al mooi uitgegroeid (volwassen bouw).
het is voor haar fijn dat er iemand met haar meeloopt, ernaast, zoals jullie deden.
ik zie het gewoon als spelenderwijs leren, lat ik maar even mn mond houden over commentaren op bokt, want ik begin me er meer en meer aan te storen Lips are sealed

als het mis leek te gaan dan had dat meisje er zo weer af kunnen stappen.
en mijn ervaring is wel met meer pony's dat ze het niet zo apart vinden als er een keer iemand op de rug zit.
beleren is weer heel iets anders, dit is gewoon er een keertje opzitten..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:13

Ze is wel bomproof, want iedereen loopt om haar heen en in haar oren (ofwel de microfoon) te tetteren en ze loopt braaf door. Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:13

Ik vind het er ook leuk uitzien. Het gebeurd allemaal heel vriendelijk, het paardje is genoeg gewend en dit is alleen er even opzitten en ermee stappen. Dit is nog niet het echte beleren maar gewoon het 'wennen aan'. En voor het 'zitten' lijkt het me niet zo slim om er nu al een ukkie op te zetten die niet stevig zit en geen goede houding heeft.. Dan maar even een (te) groot meisje (wel licht) die wel goed zit. Lijkt me een stuk veiliger.

En over haar cap, dat is al genoemd.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:14

Inderdaad Marigold...ze had alleen maar haar benen recht hoeven doen en de pony was onder haar vandaan gelopen.
Sorrie hoor....dit was een schot voor open doel.
Ik geloof best dat de meisjes het niet kwaad bedoelen, maar ik ben zo bang dat van het een het ander komt. Ze hebben er al meerdere keren op gezeten en de volgende stap is, omdat hij zo braaf is, ze het nu misschien veel vaker gaan doen.
Er word trouwens niet bij vermeld hoe oud de shet is, of heb ik daar over heen gelezen?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:20

nanette_bokt schreef:
Ze is het gewend, en ze vond het superleuk, en het is niet Arm beesie, ik weet zelf wel wat ärm"is en dat is dit echt niet.. !

Ik zeg niet dat ze nu een trauma opgelopen zou hebben, maar echt relaxed kan het niet geweest zijn!

En daarnaast, dat dit de normale situatie voor haar is, wil niet zeggen dat ze het gewend is/ er voor zou kiezen!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:22

Sorry hoor, maar na twee berichten zou ze toch wel weten dat het meisje te groot is en het volgens jullie onverantwoord is hoe er gereden word. maar gebeurt is gebeurt en zolang de pony er plezier in heeft en de meisjes zeker weten dat het kan ( die kennen de pony toch veel beter dan de mensen achter de beeldschermen) zie ik het probleem er niet van.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:25

En waar kan jij dan zien dat de pony er plezier in heeft???

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:26

Cealli schreef:
nanette_bokt schreef:

Ik zeg niet dat ze nu een trauma opgelopen zou hebben, maar echt relaxed kan het niet geweest zijn!

En daarnaast, dat dit de normale situatie voor haar is, wil niet zeggen dat ze het gewend is/ er voor zou kiezen!

Citaat:
Inderdaad Marigold...ze had alleen maar haar benen recht hoeven doen en de pony was onder haar vandaan gelopen.
Sorrie hoor....dit was een schot voor open doel.

Hihi Haha!

Maar ik bedoel het niet persé banketstaaf allemaal. Ik snap dat je de beste bedoelingen hebt, maar stel het je eens voor alsof jij de pony was, een ruiter op de rug is iets wat een paard rustig moet verwerken. Het feit dat wij al jaren zo gek zijn op hun rug te gaan zitten wil niet zeggen dat het paard er voor kiest!

Ik vind het fantastisch hoe braaf ze is, en dat is ook vast voor een groot deel aan jou te danken.

Wat ik wel wil zeggen is dat al meer dan genoeg paarden verknipt worden doordat mensen onbeheerst/ondoordacht met ze omgaan, het zou zonde van dit paardje zijn!

Uiteindelijk bedoelt iedereen die hier commentaar geeft het goed, alleen komt het er vast heel rottig uit allemaal.
Zorg er gewoon voor dat je rustig je paardje de kans geeft aan alle indrukken te wennen, en dan wordt het vast een heel fijn paardje.

Over de ruiter: ze is lang; en ja het is beter een goede ruiter er op te zetten, maar die zijn er ook in kleiner formaat, je moet er alleen even naar zoeken!

Heel veel succes met haar, ze ziet er uit als een enorm schatje!!!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:28

als ie het niet leuk zou vinden zou die toch niet braaf meelopen, dan zou die echt wel gaan staken, en ik neem niet aan dat ze hem iets hebben gegeven dat ie rustig is ofzo.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:30

Tsja.. of ze is volledig overdonderd en doet wat ze gewend is, volgen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:38

Ik heb het filmpje bekeken, en ik vraag me af welk nuttig rijtechnisch commentaar er nog gegeven kan worden.
Bovendien is de ruiter die op het filmpje te zien is niet de topicstarter, dus aan die tips hebben we ook al weinig.
Ik ga er een slotje op zetten. Zodra er serieuze werkfoto's of een filmpje beschikbaar is, dan mag er een nieuw topic op HAW geopend worden waar wel rijtechnisch commentaar op mogelijk is.