Blunderdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Re: Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:22

Was je voorlezer soms ook zenuwachtig voor het debuut Knipoog. Ik vind de proef wel heel erg braaf gereden naar mijn idee zou het wat activer mogen, wat meer gedruft. Maar het ziet er wel netjes uit hoor!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:48

Wat leuk dat je toch dat filmpje plaatst en ach, de VERvoorlezer moet er ook weer een beetje inkomen Haha!

Wel vind ik dat je errug streng bent voor jezelf, ik vind dat je netjes rijdt.
Leuk paard, leuke combi, dat gaat helemaal goed komen.
En het gaat tenslotte om het plezier toch?
Als je elke keer dat je thuiskomt zonder winstpunt stikchagerijnig bent, dan gaat de lol er ook snel af. Maar met die winstpunten gaat het ook wel goedkomen, daar ben ik niks benauwd voor Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:20

Rensjuh schreef:
Hehe ik heb juist vet respect voor jou 'vervoorlezer'! Mijn vriend heb ik voorlopig nog niet zo ver haha, heb je nog tips?;) En daarbij is het best een keer goed dat het zo gaat, want de eerstvolgende wedstrijden zul jij zorgen dat je je proef weer goed kent!

Nou in ieder geval hem niet meteen afblaffen als het niet goed gegaan is, dit zie ik zoooo vaak op wedstrijden, snap nooit dat die mensen hun hele dag nog opofferen om nog afgesnauwd te worden ook ROFL

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:29

Hmm ik snap wel dat je de kluts kwijt raakt, zo ook de mensen om je heen! Was voor jezelf ook niet echt fijn natuurlijk!

qua rijden zie je in het begin erg dat je met je handen bezig bent maar verder ziet het er netjes uit! Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:41

het ziet er netjes uit idd.. Al zou je idd wat minder streng in je hand moeten zijn en ik vind dat je m zo af en toe wat teveel been geeft. Is ze niet goed aan je been of wel?
Verder ga ik met een eerdere opmerking mee,ze zou wel wat actiever mogen in het algemeen idd!
Verder vind ik het een erg leuk dier ! Ja

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:48

Ik reageer eigenlijk zelden op topic in HAW, hoewel ik ze wel veel bekijk. Ik vind het heel sportief van je dat je het filmpje geplaatst hebt, en dat je niet de schuld bij je voorlezer legt, van het niet helemaal goed verlopen van de proef (beetje krom Nederlands geloof ik, maar je weet wat ik bedoel Haha! ). Verder vind ik het rijden er relaxed uit zien, en kreeg ik niet het idee dat je in paniek was, of zat te balen.

Veel plezier verder met je paard.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:08

Vind het wel netjes gereden,, wel sneu voor je dat de voorlezer er zn potje van maakt..

MAAR aldoende leert men Haha!

TIPS: beugels even piepvrij maken Vork handen stiller houden en meer dragen,,voorwaarts houden.

Netjes gereden voor je 1e wedstrijdt OK dan!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:12

Dat is jammer, maar ik vind dat je wel netjes rijdt!
Ik zou alleen goed opletten of je contact op allebei de teugels wel hetzelfde is, want er zitten stukken tussen dat hij een beetje wilt teugelkreupelen Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:13

obelix schreef:
het ziet er netjes uit idd.. Al zou je idd wat minder streng in je hand moeten zijn en ik vind dat je m zo af en toe wat teveel been geeft. Is ze niet goed aan je been of wel?
Verder ga ik met een eerdere opmerking mee,ze zou wel wat actiever mogen in het algemeen idd!
Verder vind ik het een erg leuk dier ! Ja

Understatement Haha!.
Ze was erg slecht aan het been in het proefje. Vond de boompjes aan de kant echt superspannend en ik had een erg gespannen ding onder m'n kont, maar dat zie je op het filmpje niet zo (waar ik erg verbaasd over was). Ik denk dat daar ook dat gedoe met de handen vandaag komt (fout fout fout). Wat later in het filmpje wel beter werd, von dik.
Misschien heeft dat ook iets te maken met de activiteit (als ze veel harder zou gaan zou ze haar hoofd weer in de lucht gooien enzo).

Maar ik zal eraan werken Pling.

@resjuh: IkbenEllen geeft een goed advies Haha!. Niet erg vinden als iets fout gaat.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:51

Ik moest wel lachen toen ik hoorde hoe je lezer voor las.. Mijn vader rijdt zelf ook geen paard maar is wel altijd mijn trouwe aanhanger... Hij leest me altijd, ik heb ook ooit zo geprobeerd mijn proef te rijden, toen hebben we thuis veel geoefend.. Nu issie een topvoorlezer..

Oefening baart kunst, en inderdaad foutjes zijn niet zo erg..

Ik zou proberen je paardje als hij zo gespannen is hem flink te laten schakelen in het voor stukje, dan fijn laag houden, leer hem eerst maar eens ontspannen.. Voor de rest ziet het er dacht ik toch vrij goed uit.. Het is nog maar B heh, daar mag je nog fouten maken toch.. Ga zo door, komt helemaal goed...

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:29

HIHIHI je voorlezer loopt idd een beetje te veel voor... naja ik ken mijn proeven ook nooit uit mijn hoofd hoor oefen ze thuis een paar keer en dan neem ik me trouwe groom mee om te lezen.. Ze leest alles 2 keer voor en als ik bijna aan het eind van de oefening ben dan leest ze pas de volgende oefening voor Haha! ideaal ! Tong uitsteken maar vind dat je netjes reed hoor.. idd wel iets te streng met de handen maar dat kunnen zenuwen zijn Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:32

ja dat was vast ook de bedoeling geweest yorin Knipoog

maar verder ziet het er goed uit.. en ik vond dat wokkel netjes liep! Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:56

zo das erg Nagelbijten / Gniffelen je voorlezer gaat wel erg snel.... gelukkig leer ik m'n eerste proef meestal uit m'n hoofd Tong uitsteken is niet zo heel moeilijk. Volgens mij is dit ook de proef waar ik de laatste keer zo mee in de war raakte (reed per ongeluk de verkeerde kant op raakte in de war toen ik zo lang op de volte moest blijven).

Heb verder niet de andere reacties gelezen. Vindt dat je wel met wat meer impuls mag rijden, mag veeeeel actiever dan krijg je ook weer hogere punten, en je handen wat stiller houden. Ik zou me alleen wel erg storen aan dat getik dat je steeds hoort Nagelbijten / Gniffelen. Verder vindt ik het er niet slecht uit zien, knap dat je nog zo rustig blijft.

Zou voor de volgende keer wel heeeel veel gaan oefenen met je voorlezer Nagelbijten / Gniffelen dan komt het vast wel goed.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:59

IKbenEllen schreef:
Zo, deze reactie siert je hoor Sheran OK dan!

Voorlezen is in de meeste gevallen gewoon vrijwilliggerswerk van ouders en vrienden, en bepaalde reacties hier vind ik zachtjes gezegd niet erg netjes. Die mensen doen ook gewoon z'n best voor ruiters plezier hoor Knipoog

Ja idd. Haha! vindt het al heel wat dat degene dat wil doen. Ik heb t ook eens geprobeerd maar t voorlezen valt mij behoorlijk tegen Nagelbijten / Gniffelen zo makkelijk is het niet.

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:24

mooie pony-paard.

ik vind je wel goed kunne rijden hoor, zou ik niet kunnen. mij pony was er vandoor gegaan en om de jury auto heen geraced, mr dat was in de zomer Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:26

voortaan andere voorlezer ook maar dan?;)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:38

IKbenEllen schreef:
Zo, deze reactie siert je hoor Sheran OK dan!

Voorlezen is in de meeste gevallen gewoon vrijwilliggerswerk van ouders en vrienden, en bepaalde reacties hier vind ik zachtjes gezegd niet erg netjes. Die mensen doen ook gewoon z'n best voor ruiters plezier hoor Knipoog

helemaal mee eens......

ik zorg zelf altijd dat ik de proef uit mijn hoofd ken...en ik weet dat mensen het verkeerd kunnel lezen.....
Als iemand aan mij vraagd of ik wil voorlezen zeg ik altijd: op eigen risico.....

ben benieuwd naar je volgende proef...ziet er verder wel redelijk goed uit...heb wel het idee dat je paard een beetje hikt met het hoofd....maar kan ook door het filmpje komen...

Nog veel succes en veel plezier met je paardje...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:11

Dat hikken/beetje onregelmatig zag ik ook maar dat lijkt me de spanning in je handen.
Verder: ah gewoon een paar keer thuis oefenen met je voorlezer en dan gaat het vast top.

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:37

Jammer dat het niet ging.
Ik hoop dat het volgende keer beter gaat. Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:18

Ik zou wel je paard, vooral in het begin, een stuk actiever proberen te rijden. Wat ik nu zie is een langzaam paard en veel gehannes met de handen. Laat het paard zelf de ontspanning zoeken ipv te gaan vragen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:54

Ja, jullie hebben gelijk dat ik minder met mijn handen moet doen. Ik zal eraan werken. Hoewel ik normaal altijd mijn handen erg stil heb. Het komt denk ik doordat ik op een nieuw paard rijd met een nogal moeilijke hals, en dat dus ook de ontspanning vaak wat ver te zoeken is. Wokkel liep in het begin namelijk vooral met zijn neus in de lucht te racen Tong uitsteken. Ik denk dat daar het impulsverlies en het gerommel vandaan komt. Hij was ook wel slecht aan het been die dag - normaal kan ik dat veel beter oplossen door flink eraan te rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:00

De handen mogen inderdaad wel wat rustiger. Verder netjes gereden. En jammer dat het niet goed ging. Ik lees zelf ook voor en dat is best lastig. Vooral als je zelf niet rijd. Wij oefenen gelukkig het proefje een paar keer, ook met voorlezen. Veel succes verder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:04

We hebben het proefje wel degelijk geoefend. Alleen de wedstrijdring is wat groter dan de bak waarin we geoefend hadden, dus duurde alles wat langer en ja, dan ga je al vlug te snel Lachen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:20

De beugels zijn inmiddels door middel van slaolie piepvrij gemaakt! Haha!.
Het is natuurlijk even afwachten of ze morgen nog steeds piepvrij zijn.

ik kende de proef trouwens wel (en we hadden hem ook geoefend), maar als allemala mensen iets anders gana roepen en je bent zelf al zenuwachtig, en de proef is ook nog eens zo raar, dan ga je op een gegeven moment toch twijfelen en weet je het niet meer... en heb je ook ineens geen tijd meer om op je paard te letten Tong uitsteken.

Verder nog rijtechnisch commentaar?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:31

Nou de volgende keer toch iemand anders laten voorlezen?

Ik vond het echt wel een grappig filmpje, moest je nou huilen? Ach gut
Wat was dat getik trouwens de hele tijd?