Quike @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Quike @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:51

Je zegt dat je sporen hoger zitten? Als jij dan ook nog je been optrekt prikken ze toch alleen nog maar erger in zn buik?
Ik ben het er ook wel mee eens dat iemand die sporen gebruikt ook gewoon een nette beenligging moet hebben. Anders ben je niet eerlijk bezig tegenover je paard..
Verder kun je het plaatje van het meisje ergens hier boven mij wel belachelijk vinden, maar ik denk dat jou paard een stuk fijner door zn lichaam zou lopen als je hem eens lang en laag reed ipv van voren in de krul trekken. Het paard moet dan nml zijn achterhand gaan gebruiken, wat erg belangrijk is. Helemaal als jij al aangeeft dat ze soms tactverlies heeft in haar achterhand...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:02

Ik ga niet reageren op je vorig berichtje dan vind ik namelijk nogal aangebrand over komen. Knipoog Wij moeten beoordelen wat wij op de foto's zien. ik heb je vorige topic bekeken en ik heb het idee dat je te veel met het hoofd bezig bent. Bij iedere foto staat bijna: '' moet ik nu aan de teugel lopen'', haar hoofd is hier niet goed ?

Sorry maar het gaat niet alleen om het hoofd ! Op de foto's waar jij zegt : hier loopt ze niet netjes aan de teugel: ontspant ze wel ; maar jij hebt je handen dan niet ontspannen: hoe kan ze dan netjes gaan lopen Vork

Ik denk dat jij met je instructrice aan je ontspanning moet werken en vanuit daar kun je met sporen e.d aan de slag want ze krijgt nu de kans niet om netjes te lopen Lachen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:12

Ben het er helemaal mee eens, en hoe je reageerde op zitlessen tja daar heb ik mijn bedenkingen bij. Jij denkt dat je voeten dan wel goed liggen omdat je erop let?? Sorry maar daar geloof ik weinig van. En daarbij: het gaat echt helemaal niet alleen om de houding van je voeten! Je rug, je handen, je knieen en je kont, daar moet allemaal aan gewerkt worden. Je werkt je paard echt tegen op deze manier.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:56

lieke4quike schreef:
en niemand doet alles perfect, zelfs Anky Vergrunsven niet.

Het is Anky van Grunsven ipv Vergrunsven Clown
maar daar geef ik je wel gelijk in. het is nooit perfect, maar dat word hier ook niet van je geëist.
Iemand die perfect rijdt zul je nooit tegenkomen, niet hier, niet op je manege, nergens!

lieke4quike schreef:
VERDER VIND IK HET HEEL GEMEEN EN BOT OVERKOMEN dat jullie alleenmaar zeggen hoe slecht
en paardonvriendelijk het is. En dat jullie de hele tijd doorzeuren over hetzelfde.

Het mag op jou dan wel gemeen overkomen, maar je vraagt om tips dus die worden gegeven.
En niemand bedoeld het aanvallend of bot. ze wijzen je gewoon op de punten waar aan
gewerkt moet worden. Dus je word niet afgekat, maar erop gewezen dat er aan sommige
dingen iets moet veranderen. en néé, dat hoeft niet twintig keer te herhaald te worden.
Maar that's life, that's bokt Knipoog Ik ga met je eigen commentaar mee, en met dat van de rest.
Verder een leuk beestje, en met heel veel oefenen en werken aan de punten die hier in dit
topic zijn genoemd kom je er wel! Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:07

Citaat:
Je houding is echt erg, ook het spoortje dat prikt viel mij op. Verder loopt je paard nergens ontspannen, behalve met het uistappen.
<-- waar is het advies? het opbouwende?

Citaat:
Tsja... wat moet ik hier nu van zeggen behalve dan: neem les.
En doe die sporen af.

Citaat:
Ik wil echt niet bot overkomen..
Maar als je zegt dat je nu al veel vooruit bent gegaan, wil ik toch echt wel weten hoe het er daarvoor dan wel uitzag
met nog een belachelijkmakende smilie erachter, ja dat geeft TS vertrouwen hoor pfff

eerlijk is eerlijk= sommige mensen kunnen absoluut niet opbouwend kritiek geven en zijn ronduit bot! Wel ga ik mee in de meeste punten mits ze respectvol zijn genoemd. Hopelijk doet TS er wat mee, komt haar alleen maar ten goede. Ook ik adviseer je het spoortje even weg te laten, en zitlessen zijn echt super! Probeer gewoon eens zou ik zeggen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:15

Ziet er wel al een stuk beter uit!
Probeer je handen wel te dragen en rechterop te gaan zitten, ( misschien vertekend de jas?).
Ze mag inderdaad lager met haar hals maar dat geef je zelf ook al aan.
Ik zou de sporen aflaten als ik jou was, probeer eerst je beenhouding in stap draf en galop netjes te houden, is voor je paard ook prettiger Knipoog
Je beugels mogen inderdaad ook wel wat langer, dan zit je automatisch al wel wat beter.
Probeer je ook langer te maken in de galop dan ontspan je ook al meer!

Maar zoals ik al zei, het ziet er al een stuk beter uit! Haha!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:25

ik vind het er echt stukken beter uitzien!!
ik heb even je vorige topic gezien en het is echt super vooruit gegaan.
Enja, dat sommige mensen hier weer alleen naar de problemen zoeken en waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om je vorige topic in te kijken, moet je niks vanaan trekken Knipoog
Ga zo door Knipoog en dan komt het helemaal goed hoor!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:27

Mellanii schreef:
ik vind het er echt stukken beter uitzien!!
ik heb even je vorige topic gezien en het is echt super vooruit gegaan.
Enja, dat sommige mensen hier weer alleen naar de problemen zoeken en waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om je vorige topic in te kijken, moet je niks vanaan trekken Knipoog
Ga zo door Knipoog en dan komt het helemaal goed hoor!

ik heb het vorige topic bekeken hoor Lachen En ik zie nog steeds dezelfde problemen als ze nu heeft ! En we hoeven toch nie te vergelijken, ze zet hier foto's neer en vraagt om commetaar Lachen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:06

Nou heb ik trouwens de foto's van je vorige topic bekeken, en ik vind niet dat dat er slechter uitzag, zelfs beter. Daar loopt ie niet aan de teugel, maar oke dat is helemaal niet erg. Nu loopt ie niet aan de teugel, maar wel bij elkaar getrokken, iets dat in het vorige topic niet zo was.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:33

lieke4quike schreef:
p.s. ik vind de reactie van ania heel erg grappig, bij jou is het hoogste punt de shoft. Dat is dus NIET zoals het hoort te zijn. Wat jij tekend is een soort "lang en laag" maar als het lang en laag is, moet de hals wat langer zijn.

meid, het is even snel met paint getekend om aan te geven wat ik bedoel, de rode lijn in zijn hals klopt ook niet helemaal.
Het gaat me erom om je te laten zien hoe je paard loopt en hoe hij hoort te lopen.
en zijn hals is langer Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:35

Wendy schreef:
En doe die sporen af.

inderdd Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:36

lisaamor schreef:
Wendy schreef:
En doe die sporen af.

inderdd Haha!

sorry maar wat heeft de TS hier aan Verward
Kun je niet proberen om nuttige info te geven ? Lachen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:29

nu ik zo eens zie hoe jij op je kritiek reageert heb ik het idee dat je alleen voor het plaatje rijd en niet beseft waar je mee bezig bent. Waarom moet dat paard in de krul? Kun je daar misschien een antwoord op geven??? Wat wil jij daarmee bereiken?? Verder zijn friesen niet allemaal even voorwaarts en dan ga je deze ook naar aan de voorkant op de rem trekken. Wat verwacht je voor reactie's? Als we niks mogen zeggen over wat beter kan, omdat je dat zelf al hebt gezegt. Dan krijg je geen reacties denk ik.. we mogen dan toch niks zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:42

Kan maar 1 ding zeggen, neem (zit)les. Laat je paard eerst lekker ontspannen lopen, laag en rond. De rest komt dan vanzelf wel. Vind de meeste foto's er erg onvriendelijk uitzien als ik jou was had ik die foto's nooit geplaatst, je kunt zelf toch ook wel zien dat dit er niet uitziet. Denk dat het verstandiger is als je, je spoortjes afdoet. Of hele kleine knop spoortjes die je helemaal laat zakken. Zodat je alleen als het nodig is ze even kunt gebruiken.

danielleXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:51

wat een leuk paardje,, Haha!
de dingen waar je op moet letten heb je zelf aan aan gegeven. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:57

mijn tips:
-zitles nemen
-zitten op de zitbeenknobbels
-benen lang en hakken uitdrukken
-bovenbenen ontspannen
-sporen af
-paard beter aan je been maken
-geef je paard meer ruimte in je teugelvoering
-paard loopt nu in een valse knik, laat hem los van voren
-laat je paard over zijn rug lopen
-laat hem verruimen als jullie daar aan toe zijn

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:21

Ik vind het er niet echt goed uitzien, sorry Lachen
Je paard ontspant niet en kropt zich helemaal op, die achterhand zit er ook niet onder.
Ik vind ook wel dat je veel te kort zit, zet je gerust een gaatje of 2 langer Lachen
En ik zou je sporen voorlopig nog even weglaten, sporen moet je verdienen vind ik Lachen

Mijn reactie is niet slecht bedoelt, zeker niet. Ik wil het gewoon maar eens zeggen Lachen Ik wens jullie in ieder geval nog veel plezier samen toe, jullie komen er nog wel! Knipoog

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:25

Ik denk dat er wel rekening gehouden moet worden met het feit dat dit meisje 13 is. En 13 jarigen gaan anders met kritiek om. Wat voor een volwassene misschien als gewone kritiek wordt opgevat, kan bij een 13 jarige heel hard aankomen. Of TS het nu leuk vindt of niet, ze is een KIND!!!!

Meis, ik denk dat het verstandig is om de sporen even af te laten. Omdat je beenligging nog niet helemaal goed is, prik je je paard ermee. En dat is lastig, aangezien je paard op een gegeven moment steeds minder gaat reageren. De sporen kun je beter bewaren tot het moment dat je benen netjes op hun plek blijven, dan heb je er veel meer aan!

Misschien kan je proberen om je paardje regelmatig uit te nodigen om zijn hals te laten strekken. Friezen hebben uit zichzelf vaak de neiging om zichzelf op te kroppen. Zorg dat hij lekker actief loopt en probeer te kijken of hij je hand wil volgen. Kijk maar eens of je zijn neus op de vloer kunt krijgen!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:29

Ik vind dat je benen te kort zitten dus doe ze wat langer, als ze langer zijn denk ik ook dat je niet meer zo veel doet sprikken met je sporen, want op elke foto zit je te prikken.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:29

je houding is niet echt netjes, ik kan het niet echt bewijzen omdat je een jas aan heb maar volgens mij zit je met een bolle rug + je kijk naar beneden(dat is minder erg dat doen wel meer mensen, waarbij ík ook hoor) + dat je volgens mij een dressuurzadel/vzhdressuurgerichtzadel hebt en dan met zúlke korte beugels rijden:-o eerlijk gezegt is het geen gezicht
Sorry voor al die krietiek maar ik moet je toch fv de waarheid vertellen dacht ik.
maar verder is het het een leuke pony!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:31

Met maaikemuis eens Knipoog ! Je bent ook weer een stukje vooruit gegaan zie ik na je vorige topic. Goed dat je een cap draagt, maar het belangrijkste is je zit wat te verbeteren Lachen. Je rug recht houden, iets naar achteren zitten en als je je beugels twee gaatjes langer doet is het al een stuk makkelijker je hakken uit te drukken.

Succes ermee Haha!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:32

Ik heb niet veel aan te vullen op mijn voorgangers. Behalve dat je houding niet zo best is...

Tip: Neem een paar zitlessen. Ik denk dat je dan al 50% van de problemen heb opgelost.

Verder: Doe die sporen af. Sporen moet je echt alleen gebruiken als je een hele fijne houding hebt, en die heb jij niet. Ik kan van mezelf zeggen (10 jaar rijervaring) dat ik best netjes zit, maar ik vind mezelf nog niets eens goed genoeg om sporen te dragen.

Ook nog: Niet zo aangebrand reageren. Tegenwoordig plaatst iedereen HAW topics en wil alleen maar applaus. De commentaren die hier gegeven worden zijn soms inderdaad een beetje bot. Maar lieve schat, kijk nou eens kritisch naar die foto's van jezelf...dat is toch ook geen houding? Gelukkig kan je hier gewoon mee aan de slag zodat het beter wordt en je volgende keer positievere reacties hebt op HAW.

Over je paard: Prachtig dier, maar weinig ontspanning.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:01

Ik ga mee met de rest, het ziet er totaal niet ontspannen uit. Eigenlijk vind ik je vorig topic beter dan deze Bloos . In je vorig topic liet je Quike losser in de hals waardoor hij meer ontspant, nu hou je hem erg vast en wil je hem in de 'krul' trekken. Het is wel een leuk paardje Ja .

Over je benen: rij regelmatig een half uurtje zonder beugels op je zadel met iemand die naast de bak staat die constant zegt: been lang, tenen naar beneden (tenen naar beneden: zo laat je de rest van je benen hangen en ga je je benen niet zo spannen rond je paard). Zo leer je je benen lang te houden en je benen te ontspannen, op deze manier krijg je een veel betere houding en is het gemakkelijker om je beugels een gat of 2-3 langer te maken.

Verder zou ik de sporen af doen totdat je benen een goede ligging hebben en je je hakken uitdrukt. Zo prikt de spoor constant in zijn buik waardoor je paardje geen zin meer heeft om voorwaarts te gaan en te blijven. Neem een zweepje en wees consequent! Aandrijven= reactie door te versnellen, zo niet tikje met de zweep, tik=reactie door te versnellen. Reageert hij daar nog niet op dan geef je hem een iets hardere tik.

Oja, nog 1 ding. Moest ik jou zijn zou ik iets lossere teugels nemen, lang genoeg zodat je je paard zijn hoofd en hals naar beneden kan brengen maar kort genoeg zodat je nog contact hebt met zijn mond Knipoog . Zo leer je hem ontspannen lopen, als je paard volledig ontspannen is kun je met behulp van les leren om aan de teugel te lopen. Neem wel je tijd! In een paar weken kun je dit niet bereiken! Ik ben al een half jaar bezig en het begint meer en meer te komen.

Ook kun je misschien eens met een pessoa longeren, lekker los en laag zodat je zijn nek en rug traint.

Veel succes.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:33

Nog een kleine aanvulling: Als je naar de foto's kijkt (vooral bij foto 5 en 6) zie je dat je knie voorbij het zweetblad van het zadel komt. Dit geeft dus al aan dat je beenligging niet goed is.

Het is dan ook verstandig om regelmatig even zonder beugels te gaan rijden, zoals hier ook een paar keer genoemd wordt. Dit verbetert je zit enorm... Kijk goed naar de vorm van het zadel, als je die vorm volgt heb je vanzelf al een beter beenligging.
Met beugels sowieso 1 of 2 gaatjes langer.

Succes

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:38

Heb nu nog even naar een ander topic van jou gekeken, en ik vind eerlijk gezegt dat in het topic met het rode setje het er beter uitzien ..