Tommie @work Dressuur en springen !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Katja

Re: Tommie @work Dressuur en springen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 11:02

Hooi Lachen
bedankt voor alle tips enzo
ik wil alleen even duidelijk maken dat hij echt niet word gedwongen ik heb hem ook pas dus het is idd nog een beetje wennen allemaal Knipoog ik ben al heel blij dat hij niet meer in een propje en te diep loopt zoals hij erg goed kan haha Lachen
en over inge dr kleding zij wist ook niet dat ze er nog even opging en mijn paard is toch echt mijn verantwoordelijkheid Lachen
maar alsnog bedankt voor de tips Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:32

Maar op foto 3 en 5 heb je je handen wel erg laag en breed staan..

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:38

ik wil hier toch even reageren. ik ken deze pony. de vorige eigenaresse is een goede vriendin van mij. deze pony loopt uit zichzelf erg opgericht en kropt indd de hals uit zichzelf gauw op. katja, ik heb je zien rijden toen je aan het proefrijden was op onze manege. ik zie een zéér duidelyke verbetering!!! echt ik vind dat je héél veel vooruit bent gegaan. nu al! je rijdt hem goed, mankeert niets aan. ik wens je veel plezier nog met de pony en ik vind dat hij er goed uitziet. ben blij dat het goed met hem gaat want we missen hem wel op de manege!

groetjes, nadine

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:54

Wat een onwijs leuke pony! Haha!
Let op dat je voor je uitblijft kijken, ziet er verder goed uit hoor.
Veel succes nog met hem.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:58

Wat een leuke pony! Superlief koppie zit er op. Haha!
Ik ken de pony zelf niet dus ik geef ook alleen maar commentaar over je houding: Handen omhoog en bij elkaar, en voor je uit kijken.

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:16

Je hebt echt een geweldige pony Katja! Haha! En het is al veel verbetert vergeleken met de vorige foto's!

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:18

ReJo schreef:
Maar op foto 3 en 5 heb je je handen wel erg laag en breed staan..

Klopt helemaal en met de les word er ook flink op gehamert en ik weet niet waardoor het komt dat ik dat doe maar ik werk er in ieder geval aan Tong uitsteken en als ik zelf rijd vergeet ik dat vaak Knipoog

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:24

ziet er leuk uit zeg! Haha!
mooi hoofdje heeft je pony!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:31

Je zegt dat je het wel vind kloppen dat je handen te laag en breed staan.
Dan wordt je paardje toch min of meer gedwongen, omdat hij dan geen andere keuze heeft dan omlaag te gaan.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:00

Oeioeioeiii...

Ik vond het in iedergeval super leuk Katja!

Ik rij nu 7 jaar elke zaterdag op de manege 1 les uur. Vergeleken met dat vind ik eigen paarden heel wat anders dus vind ik het ook zelfs moeilijker om er op te rijden. Helaas was het niet goed ontspannen nee. Maar van fouten leer je toch? Ik ben niet zo'n iemand die gelijk met een paard wegrij alsof ik Anky ben. Ik had er niet op gerekend dat ik ging rijden vandaar de kleding.
En katja dwingt haar pony echt niet.. Kan aan de momentopnames liggen.

En dit is zeker niet aanvallend bedoeld Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:24

Wat is het toch een knapperd Kat... Lovers

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:03

Tommpiee! die zou nooit iets tegen zn zin doen dat weten we allemaal.. Tong uitsteken Toffe foto's kat! oh ik denk trouwens dat tommie mij onderhand zat is want ik heb n knoepert van n bult op mn hoofd.. grrr.. Boos!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:05

Silence schreef:
Je zegt dat je het wel vind kloppen dat je handen te laag en breed staan.
Dan wordt je paardje toch min of meer gedwongen, omdat hij dan geen andere keuze heeft dan omlaag te gaan.

Dit vind ik echt onzin... zolang jij niet trekt dan dwingt niemand de pony naar beneden. Je handen wat lager en wat breder kan deze pony (die zich erg neigt op te krullen) juist wat helpen om de goede positie in te nemen. Wat doe jij als je een pony aan de teugel rijd? Toch vanachter vandaan naar voren en van voren wat begrenzen? Ik denk dat als je bij deze pony op dezelfde manier rijd hij inderdaad erg opgericht en opgkruld gaat lopen, dus als je je handen dan wat lager en breder plaatst dan begrens je een pony en help je de pony zo om wat meer over de rug te gaan lopen (mits genoeg vanachteruit natuurlijk). De ruiter plaatst haar handen (zover ik kan zien) netjes voor haar uit en werkt zo miniem terug Knipoog.

En die eerste foto van Inge.. ze zit er waarschijnlijk voor de eerste keer op... pony ziet wat en trekt zich omhoog aan de hand van de ruiter... wow wat een verschrikkelijk plaatje Rolleyes Slapen . Ik las reacties van bit half uit zijn mond getrokken... Overdrijven is ook een vak apart Cool . Valt allemaal best mee! De pony werd volgens mij gewoon wat enthousiast.. en als je de pony niet kent dan vind ik dit een normale reactie hoor (en zeker niet wreed of niet diervriendelijk hoor Knipoog)

Leuke pony en een leuke combi! Let er alleen wel op dat je met springen je handen net wat meer meegeeft. Vooral bij de tweede sprong zie je dat je pony zich opkrult om zo onder de 'druk' van je handen uit te komen!