Silence schreef:Je zegt dat je het wel vind kloppen dat je handen te laag en breed staan.
Dan wordt je paardje toch min of meer gedwongen, omdat hij dan geen andere keuze heeft dan omlaag te gaan.
Dit vind ik echt onzin... zolang jij niet trekt dan dwingt niemand de pony naar beneden. Je handen wat lager en wat breder kan deze pony (die zich erg neigt op te krullen) juist wat helpen om de goede positie in te nemen. Wat doe jij als je een pony aan de teugel rijd? Toch vanachter vandaan naar voren en van voren wat begrenzen? Ik denk dat als je bij deze pony op dezelfde manier rijd hij inderdaad erg opgericht en opgkruld gaat lopen, dus als je je handen dan wat lager en breder plaatst dan begrens je een pony en help je de pony zo om wat meer over de rug te gaan lopen (mits genoeg vanachteruit natuurlijk). De ruiter plaatst haar handen (zover ik kan zien) netjes voor haar uit en werkt zo miniem terug
.
En die eerste foto van Inge.. ze zit er waarschijnlijk voor de eerste keer op... pony ziet wat en trekt zich omhoog aan de hand van de ruiter... wow wat een verschrikkelijk plaatje
. Ik las reacties van bit half uit zijn mond getrokken... Overdrijven is ook een vak apart
. Valt allemaal best mee! De pony werd volgens mij gewoon wat enthousiast.. en als je de pony niet kent dan vind ik dit een normale reactie hoor (en zeker niet wreed of niet diervriendelijk hoor
)
Leuke pony en een leuke combi! Let er alleen wel op dat je met springen je handen net wat meer meegeeft. Vooral bij de tweede sprong zie je dat je pony zich opkrult om zo onder de 'druk' van je handen uit te komen!