Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Of om Marco..
Ik zie hier een typische Daraxo.. en ik hoor dingen die ik wel grappig vind: Nog meer bijvoeren..
Arme Daxie, hij krijgt al echt zoveel dat ie aan het einde niets meer wilt.. Njaah maismeel is inderdaad een goede oplossing.. had ik al eerder tegen je gezegt..
Ik zal ook snel wat foto's maken van lellebel, kan die ook door de keuring..

' Hij lijkt echt heel dunnetjes. 
Geef hem maar wat meer ruimte, laat hem op eigen benen lopen. Ik denk dat die spiertjes en spekkies ook wel weer terugkomen dan!
Hij toont iig wel groot! Die sterretjes zijn ook echt leuk joh!
CherylDaraxo schreef:Hij is inderdaad wel dun maar heel moeilijk dik te krijgen. Ik rijd al niet meer dan 3 kwartier en hij krijgt veel te eten maar hij is wel al iets ouder en het zit waarschijnlijk ook een beetje in hem.

Wildgirl schreef:Hi,
Ik vroeg me af waarom je hem scheert, als hij idd wat te dun is en al wat ouder kost het hem op deze manier veel meer moeite om zichzelf warm te houden wat zich weer kan uiten in wegdrukken en spannen van de spieren.
Verder vind ik het rijden er wat gespannen uitzien, misschien helpt het om eerst wat meer op ontspanning te rijden dus koppie laag, hals lang en goed dragen in stap en draf.
. Het eerste waar ik aan dacht, die is vast nog heel jong en net onder het zadel. Maar dat is dus niet zo. Het lijkt net alsof hij helemaal geen spieren heeft. Longeer je hem wel eens ? Ik vind het kleurtje wel super gaaf
. Pashon schreef:het is echt geen arabieren trekje dat ze niet dik willen worden, het is meer een kwestie van voldoende en of meerdere malen voeren.. maar vind deze vooral qua bespiering zeer mager..
Edit: maismeel kan idd helpen om het paard te helpen aanzetten in gewicht.. en natuurlijk voldoende ruwvoer!
marjolein88 schreef:Pashon schreef:het is echt geen arabieren trekje dat ze niet dik willen worden, het is meer een kwestie van voldoende en of meerdere malen voeren.. maar vind deze vooral qua bespiering zeer mager..
Edit: maismeel kan idd helpen om het paard te helpen aanzetten in gewicht.. en natuurlijk voldoende ruwvoer!
Dat is het wel !!!
Daarom worden arabieren ook gebruikt voor de rensport... ze zijn dun en wegen daardoor minder en zijn daardoor ook vlugger.