Daraxo AV @ training (L1) in winters weertje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Daraxo AV @ training (L1) in winters weertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:16

Wat lelijk dat zijn hoofd niet is geschoren... Sterretjes op zn kont zien er wel heel grappig uit!
Rijden ziet er niet ontspannen uit en hij lijkt er ook geen lol in te hebben. Jammer.

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:56

- Je beugels mogen een gaatje langer.
- Je hakken meer proberen uit te drukken.
- Kijk uit dat je niet teveel naar voren gaat zitten.
- Het paardje mag soms iets ronder.

Voorderest ziet het er goed uit Lachen
Succes!!
liefs.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:24

Bedankt voor de tips. Ik heb ook een gaatje langer in de beugels geprobeerd en dat gaat wel goed.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:20

Ik zie dit paard al een aantal jaar voorbij komen op bokt en vraag me af of die rug(of het hele paard) wel eens nagekeken is?
Op alle foto's die ik zie zie ik hetzelfde...weggedrukte rug..hoge achterhand en een beetje zuur kijkend paard.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:21

de foto's in je profiel zien er een stuk fijner uit, meer hals, wat voller paard..

ik zou hem meer ruimte geven in zijn hals. hij buigt alleen zijn hoofd nu, nek speelt niet mee en dat is niet goed. je ziet ook dat hij van achteren minder meekomt. dit komt omdat hij dan niet door zijn lijf loopt.

hou hem voorwaarts, geef hem was meer ruimte in zijn hyals en het zal een heel ander plaatje zijn, succes!

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:10

Heey Cheryltje,
was niet echt z'n beste dag die dag zo te zien.. Waarscheinlijk issie boos op je dat ik erop zat de vorige keer.. Tong uitsteken Of om Marco.. Vork Ik zie hier een typische Daraxo.. en ik hoor dingen die ik wel grappig vind: Nog meer bijvoeren.. Pling Arme Daxie, hij krijgt al echt zoveel dat ie aan het einde niets meer wilt.. Njaah maismeel is inderdaad een goede oplossing.. had ik al eerder tegen je gezegt.. Tong uitsteken Ik zal ook snel wat foto's maken van lellebel, kan die ook door de keuring..

IDEE: Dikke Kel en Dunne Dax naast elkaar op de foto Vork

Zie je snel op stal!!
xxx Claudia

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:32

Hoi,
Ik zat even de foto`s in je profiel te bekijken en die zager er wel wat fijner uit. Hij drukt onwijs zijn rug weg maar dat is al veel vaker gezegt. Misschien moet je hem even laten nakijken?
En ik heb ook een arabier gehad, en die voerde we op een gegeven moment ook maismeel omdat hij niet dik werd en dat werkte prima. Misschien een goede tip.
Verder vind ik het wel een leuk paardje!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 07:50

dat moet wel een jaar of 5 geleden zijn dat ik hem gezien heb! wat grappig hem nu weer tegen te komen. Had al gehoort dat die toen de tijd verkocht werd.

Ben het verder helemaal eens met milo hij moet meer door z'n lijf lopen en niet alleen z'n hooft in de krul buigen. Maar je krijgt goed les zo te lezen dus dat moet goedkomen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:26

Hij is heel erg mooi!
Persoonlijk vind ik het jammer dat hij niet in het geheel geschoren is (dus ook met hoofd)
Maar verder loopt hij wel mooi!
Haha!

Je_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:28

Mooie Foto's, maar de pony lijkt wel een beetje dun...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:34

Ik vraag me inderdaad ook af, of je je paard weleens laat nakijken?

Ik ben ook niet weg van deze manier van scheren, maar vraag me zowieso af, waarom je hem geschoren hebt.
Nu krijgt je paardje zich veel minder makkelijk warm uit zichzelf en dat kost allemaal energie. En hij is al zo aan de dunne kant.

Verder vind ik het er ook niet echt ontspannen uit zien.

Heel veel succes verder.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:44

Ziet er toch best goed uit, maar mijn eerste gedachte was ook 'wat is hij Iellig Bloos! ' Hij lijkt echt heel dunnetjes.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:18

Het eerste wat ik denk als ik deze foto's zie is AUW Scheve mond
Ik zal proberen wat tips te geven, misschien kun je er iets mee..

Als eerste zou ik direct een ostheopaat laten komen, hij drukt z'n rug gigantisch weg, dat kan nooit goed zijn.

Over het rijden zelf.. Ik denk dat je teveel bezig bent met het geheel plaatje, om hem mooi te laten lopen.
Je zegt in je beginstukje dat hij hard in je hand is, ik denk dat dat komt omdat jij zelf hard met je hand bent, en hij dan hard in z'n mond word. Ik rijd zelf ook een arabier, ontzettend gevoelig mondje, maar alleen als ik zacht met m'n handen ben, als ik hard met m'n handen ben, doet ie niks meer voor me en word heel hard in z'n mond, en terecht! Ik heb ooit eens de tip gekregen om te doen of mijn teugels kuikentjes waren, wel vasthouden, anders vallen ze en gaan ze dood, maar niet TE vast houden, want dan knijp je ze dood! Heeeel voorzichtig mee zijn!
De manier waarop je hem instelt (dus vrij hoog) helpt ook niet erg tegen het rug wegdruk probleem. Stel hem eens iets lager in, geef hem wat meer ruimte! Hij heeft een valse knik, waar wat lager instellen ook wel goed voor is. Rijd lang en laag los, rijd overgangen en buig hem wat los op de volte, en pak hem daarna pas voorzichtig, beetje bij beetje, wat meer op!

Ik denk dat het probleem bij Daraxo is dat hij zich verzet tegen je hand, en daarom ook zijn rug wegdrukt, om de druk in z'n mond te ontwijken. Wees HEEL voorzichtig met je hand, denk aan de kuikentjes Knipoog Geef hem maar wat meer ruimte, laat hem op eigen benen lopen. Ik denk dat die spiertjes en spekkies ook wel weer terugkomen dan! Haha!

Hij is wel groot voor een arabier of niet? Haha! Hij toont iig wel groot! Die sterretjes zijn ook echt leuk joh! Ja

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:00

CherylDaraxo schreef:
Hij is inderdaad wel dun maar heel moeilijk dik te krijgen. Ik rijd al niet meer dan 3 kwartier en hij krijgt veel te eten maar hij is wel al iets ouder en het zit waarschijnlijk ook een beetje in hem.

veel trainen zorgt anders voor goede spieropbouw dus een uur rijden kan echt geen kwaat lijkt mij dan Knipoog
maar dat is de aard van het beesje dat die zo dun is denk ik.. zolang je ehm netjes voert en zn wormekur geeft kan er niks aan de hand zijn..

verder vind ik zn halshouding een beetje appart.. probeer hem eens wat meer onderin te rijden zodat de halshouding misschien wat verbetert.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:08

Wildgirl schreef:
Hi,

Ik vroeg me af waarom je hem scheert, als hij idd wat te dun is en al wat ouder kost het hem op deze manier veel meer moeite om zichzelf warm te houden wat zich weer kan uiten in wegdrukken en spannen van de spieren.
Verder vind ik het rijden er wat gespannen uitzien, misschien helpt het om eerst wat meer op ontspanning te rijden dus koppie laag, hals lang en goed dragen in stap en draf. Knipoog

dat een paard of pony ouder is hoeft nog geen argument te zijn om hem niet te scheren hoor... mijn pony loopt er ook geschoren bij en is er niet stijver om en zolang je ehm met een inrijdeken warm rijd en dit moet met een oudere pony misschien 5 tot 10 minuten langer omdat het langer duurt voordat je de spieren hebt opgewarmt dan bij een jonger paard hoeft dat niet de reden te zijn.
Ik denk dat ze los van het scheren gewoon een beetje gespannen loopt en misschien laag rijden of een osteo o.i.d. er naar laten kijken.
Maar ik denk dat het ook aan het weer ligt in combinatie met de kouw, mijn pony is in de winter geschoren of niet geschoren altijd wat meer vastig in zijn spieren en loopt dan ook veel meer vast..
In de zomer loopt mijn pony ook echt een stuk beter doordat het weer beter is en zo dr spieren al lekker soepel zijn.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:10

Ik vind de pony er slecht uitzien. Als ik in je profiel kijk, zag hij er erg mooi uit toen je hem net had, maar hoe verder ik kijk, hoe slechter hij wordt. Dat ie slecht dik wordt vind ik raar, toen je hem net had was ie hartstikke mooi! Het kan zijn dat jij wat fout doet met voeren ofzo, maar het zou ook kunnen zijn dat hij ziek is. Misschien moet je hem eens helemaal laten nakijken.
Het rijden ga ik niks over zeggen, al mijn tips zijn al eerder gemeld.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:15

www.pavo.nl --> voedervragen kun je daar stellen en ze geven snel antwoord. Ik vind je pony ook echt te schraal.

19karen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:34

hej,

Qua bouw lijkt jou pony wel wat op mijne, die heeft ook een lang lichaam en lange hals en zet ook heel erg zijn rug vast.
Mij is aangeraden om hem dan ook lang en laag te rijden en niet op te kroppen, alsof je zeg maar naar het halsstrekken toerijdt de hele tijd, en je handen gewoon stilhouden en onspannen en goed naar voren plaatsen. Op een gegeven moment zoekt hij de teugel dan zelf op, en gebruikt hij zijn rug beter. Dan kan je de teugel wat oppakken. Bij mij loopt hij hierdoor lekkerder en voelt het meer ontspannen.

Ik hoop dat je er iets mee kan, Succes!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:55

Wat een scharminkel Nagelbijten / Gniffelen. Het eerste waar ik aan dacht, die is vast nog heel jong en net onder het zadel. Maar dat is dus niet zo. Het lijkt net alsof hij helemaal geen spieren heeft. Longeer je hem wel eens ? Ik vind het kleurtje wel super gaaf Haha!.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:20

Pashon schreef:
het is echt geen arabieren trekje dat ze niet dik willen worden, het is meer een kwestie van voldoende en of meerdere malen voeren.. maar vind deze vooral qua bespiering zeer mager..

Edit: maismeel kan idd helpen om het paard te helpen aanzetten in gewicht.. en natuurlijk voldoende ruwvoer!

Dat is het wel !!!
Daarom worden arabieren ook gebruikt voor de rensport... ze zijn dun en wegen daardoor minder en zijn daardoor ook vlugger.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:41

marjolein88 schreef:
Pashon schreef:
het is echt geen arabieren trekje dat ze niet dik willen worden, het is meer een kwestie van voldoende en of meerdere malen voeren.. maar vind deze vooral qua bespiering zeer mager..

Edit: maismeel kan idd helpen om het paard te helpen aanzetten in gewicht.. en natuurlijk voldoende ruwvoer!

Dat is het wel !!!
Daarom worden arabieren ook gebruikt voor de rensport... ze zijn dun en wegen daardoor minder en zijn daardoor ook vlugger.

Onzin, ik ken genoeg arabieren die modder en dan ook moddervet zijn, tuurlijk zijn er ook arabieren die moeilijk dik te houden zijn maar zo heb je dat ook met KWPN"ers en andere rassen!!!
Het is gewoon een kwestie van goed en voldoende voeren!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:15

Het lijkt erop of ze gewoon een wat slechtere dag hebben. Ik vind de foto's in je profiel er namelijk wel goed uitzien, je zit daar netjes en je pony zit mooi in zn haar en geeft op veel foto's een fijn beeld. Ik vind persoonlijk niet dat je pony z'n buik nou vreselijk te dun is. Hij lijkt vooral mager door z'n iele halsje, maar het zo best kunnen dat ie in de winter wat strammer is dan wanneer het wat mooier weer is.
Zelf zou ik z'n kaken ook scheren want nu heeft ie echt een kaal lijf en ziet dat hoofd er zo raar uit, dus tot je bakstukken wegscheren zegmaar, maar meningen verschillen en misschien wel wat offtopic Vork
Foto 3 geeft een fijn beeld, probeer idd wat meer richting halsstrekken te rijden zodat ie zn rug wat meer gebruikt. Kleine stukjes halsstrekken ter controle of die weer onspant en dan kan je weer wat oppakken.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:18

veels te dun en weinig bespiering! Lekker laag en rond, voltes verkleinen en vergroten, stelling en je beugels een gaatje (of 2) langer.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:21

ga lang en laag rijden! Ik vind dit geen prettig plaatje om naar te kijken.

Je houding vind k nog best wel mee vallen. Laat hem van vooren wat meer los.
Ga pas oppaken als hij ook echt rond kan lopen. Want nu ziet het eruit alsof hij in de houding gedwongen is.

C_hantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:48

Ziet er goed uit.
Is de pony niet een klein beetje dun...