Hoevaak rijden per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherrie

Re: Hoevaak rijden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:30

Zo als de andere boker zeggen vindt ik je ook totaal niet te zwaar voor de pony Lachen
Wel een beetje gek dat telkens van de rara pb krijgt Ach gut

maar 5 x per week is prima voor je pony als je maar wel voor lekkere afwisseling zorgt dan zal je pony niet snel vervelen

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:03

Tjaldur schreef:
Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?' Hamer

*zucht* jaloezie heet dat!!

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:53

sherrie schreef:
maar 5 x per week is prima voor je pony als je maar wel voor lekkere afwisseling zorgt dan zal je pony niet snel vervelen

Ik sluit mij hierbij aan Ja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:58

Tjaldur schreef:
Fijn om te horen! Ik heb wel eens een poging tot longeren gedaan haha, was geen succes. Maar het gaat prima zo. Ik werk op donderdag en vrijdag tot 5 uur, dus dan rij ik niet. Mocht ik een keer op woensdagmiddag naar school moeten, dan rijd een meisje hem die een paard deelt met haar moeder en dus het merendeel op de fiets meerijdt. Die vindt het superleuk om hem te rijden en ze kan ook mega goed rijden.
Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?' _-:(

krijg je die echt??? hoe oud zijn diegene dan?? 12??? *penny* ijslanders zijn imo geen pony's en staan er om bekend ontzettend sterkt te zijn (in verglijking met pony's ofzo van hun eigen grote Knipoog ) als je die pb's veel krijgt misschien toch eens wat aan een mod laten weten ofzo? ik weet niet óf ze daar wat aan kunnen doen maarik vind dat toch niet netjes

ik vind je imo niet te dik voor je paard of nee.. beter gezegt ik vind je hélemaal niet dik Knipoog en laat je dat vooral niet door andere mensen wijsmaken!

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:14

Tjaldur schreef:
Fijn om te horen! Ik heb wel eens een poging tot longeren gedaan haha, was geen succes. Maar het gaat prima zo. Ik werk op donderdag en vrijdag tot 5 uur, dus dan rij ik niet. Mocht ik een keer op woensdagmiddag naar school moeten, dan rijd een meisje hem die een paard deelt met haar moeder en dus het merendeel op de fiets meerijdt. Die vindt het superleuk om hem te rijden en ze kan ook mega goed rijden.
Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?' Hamer

Daar moet je je niets van aantrekken want dat slaat nergens op!!!

stellaspike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:56

Ziet er inderdaad goed uit leuke combinatie, niks mis mee. Ik neem aan dat ie als lespaard wel meer uurtjes per week moest doen dan nu en je kent hem goed genoeg om te weten wanneer die niet happy is na al die jaren. Gewoon lekker van genieten en je niet gek laten maken door mensen die niet wijzer zijn.

Groetjes

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:15

Zou me niet gek maken. Jullie zijn een goed stel en zo te zien heeft de pony het heel goed. Heb mij in het begin ook zorgen gemaakt om onze combinatie (en dan bedoel ik, mijn pony en ik) en dat doe ik allang niet meer. Gewoon lekker gaan rijden en genieten van je eigen pony. Leuke ijslander hoor.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 17:33

Die PB's komen meestal van meisjes rond de 13/14. Vast goed bedoeld hoor, dus ga er maar niet op in. Het blijft alleen vervelend.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:17

Ijslanders zijn heel sterk, en het lijkt me niet dat elke dag rijden te veel voor hem is.
Ik zou gewoon blijven rijden 5 x per week hoor:D

applepancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:19

ik vindt het prachtig hoor. ik zag vandaag 2 behoorlijke volwassenen op buitenrit op twee geweldige ijslanders, ik vondt het alleen maar een mooi gezicht, en die pony's lopen alsof een kind op hun rug zit!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:13

Wat een mooi beestje en jij bent toch niet dik Ach gut
Ik vind jullie een geweldige combinatie en laat je denken
dat je dik bent want dat ben je niet.En hij ziet er niet uit lsof
hij aan het lijden is hoor dus lekker genieten van je mooie ijslander Haha!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:18

jadi1986 schreef:
Hoi Tjaldur,
Sorry, maar ik heb even in je profiel gespiekt; die foto waar jij op Tjaldur zit is harstikke leuk en ik krijg absoluut niet de indruk dat jouw paardje ' te lijden' heeft onder jouw gewicht!
We hoeven niet allemaal dun te zijn om te kunnen paardrijden en er rijden per slot van rekening ook langere, even zware ( of zwaardere?) mannen op IJslanders, kijk maar in de sport ( en ook niet alleen op IJslanders natuurlijk).

Maar om even op je vraag terug te komen, ik denk niet dat 5x in de week teveel is. Paarden zijn werkdieren, maar het is goed om een rustdagje te hebben en niet iedere dag heel intensief te trainen, maar dat doe jij denk ik ook niet.

Ik vind het wel een beetje raar dat de vorige eigenaar zei dat ' hij anders alle kanten op loopt' . Dat zou sowieso niet mogen, ongeacht het gewicht vd ruiter, imho Knipoog Het heeft eerder te maken met de balans en het rechtrichten ed.

Heel veel plezier met je IJslander!! Haha!

Hier ben ik het helemaal mee eens!