Wel een beetje gek dat telkens van de rara pb krijgt
maar 5 x per week is prima voor je pony als je maar wel voor lekkere afwisseling zorgt dan zal je pony niet snel vervelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tjaldur schreef:Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?'
sherrie schreef:maar 5 x per week is prima voor je pony als je maar wel voor lekkere afwisseling zorgt dan zal je pony niet snel vervelen
Tjaldur schreef:Fijn om te horen! Ik heb wel eens een poging tot longeren gedaan haha, was geen succes. Maar het gaat prima zo. Ik werk op donderdag en vrijdag tot 5 uur, dus dan rij ik niet. Mocht ik een keer op woensdagmiddag naar school moeten, dan rijd een meisje hem die een paard deelt met haar moeder en dus het merendeel op de fiets meerijdt. Die vindt het superleuk om hem te rijden en ze kan ook mega goed rijden.
Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?' _-:(
) als je die pb's veel krijgt misschien toch eens wat aan een mod laten weten ofzo? ik weet niet óf ze daar wat aan kunnen doen maarik vind dat toch niet netjes
en laat je dat vooral niet door andere mensen wijsmaken! Tjaldur schreef:Fijn om te horen! Ik heb wel eens een poging tot longeren gedaan haha, was geen succes. Maar het gaat prima zo. Ik werk op donderdag en vrijdag tot 5 uur, dus dan rij ik niet. Mocht ik een keer op woensdagmiddag naar school moeten, dan rijd een meisje hem die een paard deelt met haar moeder en dus het merendeel op de fiets meerijdt. Die vindt het superleuk om hem te rijden en ze kan ook mega goed rijden.
Ik word alleen knettergek van de PB's die ik krijg met: 'ben jij niet veeel te zwaar voor die pony en wat weeg jij?'
jadi1986 schreef:Hoi Tjaldur,
Sorry, maar ik heb even in je profiel gespiekt; die foto waar jij op Tjaldur zit is harstikke leuk en ik krijg absoluut niet de indruk dat jouw paardje ' te lijden' heeft onder jouw gewicht!
We hoeven niet allemaal dun te zijn om te kunnen paardrijden en er rijden per slot van rekening ook langere, even zware ( of zwaardere?) mannen op IJslanders, kijk maar in de sport ( en ook niet alleen op IJslanders natuurlijk).
Maar om even op je vraag terug te komen, ik denk niet dat 5x in de week teveel is. Paarden zijn werkdieren, maar het is goed om een rustdagje te hebben en niet iedere dag heel intensief te trainen, maar dat doe jij denk ik ook niet.
Ik vind het wel een beetje raar dat de vorige eigenaar zei dat ' hij anders alle kanten op loopt' . Dat zou sowieso niet mogen, ongeacht het gewicht vd ruiter, imhoHet heeft eerder te maken met de balans en het rechtrichten ed.
Heel veel plezier met je IJslander!!