Welsh hengst Explosion aan het werk! (miniatuur andalusier)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Welsh hengst Explosion aan het werk! (miniatuur andalusier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:45

Mrln90 schreef:
Leuke combi! Met de tips die gegeven zijn ben ik het helemaal eens, deze zal ik dus niet nóg eens gaan herhalen.
Wel heb ik nog een ander puntje, namelijk het zadel, deze ligt (vooral op de laatste foto's) heel ver naar voren, hij draagt hem bijna op zijn nek. Neem aan (als fotos op volgorde staan) dat het zadel wat schuift? is een staartriem misschien een idee?
Succes er mee!

Zal ik beslist eens op gaan letten en eens kijken wat zadelmaker zegt ook Ja

karinvdm ga zelfs niet de moeite doen om op jou te reageren Knipoog Had zeker van jou iets meer niveau verwacht kwa reactie Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:47

Ik vind je reactie zelf anders ook verre van aardig Kathleen. Bovendien valt het eerlijk gezegd wel op dat er steeds aparte titels staan om het op te laten vallen Lachen

Ik vind het een leuke pony, maar hij loopt inderdaad veel te opgekropt en dat is (grotendeels) aan jouw binnenhand te wijten. Probeer hem eens lekker uit te schuiven.

Wel een heerlijk beertje Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:48

Ik weet nog dat ik je jaren terug voor absoluut gestoord versleet toen je vertelde dat je een hengst had......... Ik zag er werkelijk niks goed van komen.......

Moet mijn woorden van toen echt, echt terugnemen Lachen

Geweldig!!!! Lachen Lachen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:49

Cayenne schreef:
Ik vind je reactie zelf anders ook verre van aardig Kathleen. Bovendien valt het eerlijk gezegd wel op dat er steeds aparte titels staan om het op te laten vallen Lachen

Ik vind het een leuke pony, maar hij loopt inderdaad veel te opgekropt en dat is (grotendeels) aan jouw binnenhand te wijten. Probeer hem eens lekker uit te schuiven.

Ga ik zeker proberen (dat uitschuiven) en sinds wanneer zijn opvallende titels verboden? Lachen Iemand hier op bokt heeft hem ooit zo genoemd Knipoog

KiWiKo; dankje Lachen Al weet ik zelf ook wel dat het er niet 100% goed uit ziet en hij idd wat opgekropt loopt Lachen maar daar zijn confronterende foto's Imo goed voor en enkel goede plaatjes laten zien is ook maar zwak lijkt me Clown Heb je me werkelijk voor gestoort versleten? Haha! En ik maar denken dat ik alleen maar een penny was voor jou Tong uitsteken *LOL*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:52

Ik zeg ook niet dat het verboden is, maar wel dat het opvalt Haha! Daarnaast mogen misleidende titels ook niet. Niet dat ik dit weer onder misleidend vind vallen, maar just in case Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:54

hahhaha toen was je pennie MET hengst......kon toch niks goeds van terecht komen Lachen Lachen ....... hahahaha, maar voorlopig flik je het toch joh!!!

Ach, zolang je kritisch naar jezelf blijft kijken, door bijvoorbeeld foto's hier te plaatsen en commentaar te ontvangen gaat het goed........

Ik weet dat jij openstaat voor dit soort commentaar, en er wat mee doet...... mocht het passen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:56

cassidy: Ik probeer ze zo min mogelijk misleidend te maken maar ben een type dat vrij snel de draak steekt met dingen Lachen vandaar ook die titels Lachen

KiWiKo; Zokritisch mogelijk Bloos wist helemaal niet dat mijn houding zo slecht was op hem, voelde wel dat ik niet helemaal goed zat maar Bloos Ik doe er idd sowieso wat mee, zie idd zelf ook wel dat hij terug meer moet uitschuiven (dat opkroppen is sowieso een typisch Explo dingetje he? Deed ie heel in het begin ook vaak)

En idd voorlopig lukt het nog Ja Hij is echt zo'n schat van een pony! Nu ben ik een penny met een pennyhengst Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:59

Daar is 'ie weer!
Ik heb zoals jouw Explo een merrie, nou ja; is nu ijsbeer Haha!.

Hoe oud is hij eigenlijk en hoe groot (zag het niet zo gauw in je profiel Bloos ).

Leuk dat je nog wel eens op hem rijdt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:00

avaluna schreef:
Daar is 'ie weer!
Ik heb zoals jouw Explo een merrie, nou ja; is nu ijsbeer Haha!.

Hoe oud is hij eigenlijk en hoe groot (zag het niet zo gauw in je profiel Bloos ).

Leuk dat je nog wel eens op hem rijdt!

Hij wordt in maart 18 en is 1.28m Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:07

Wat een gaaf ding! Echt een sprekend diertje Lachen
Zoals al eerder was aangegeven dacht ik, probeer je handen meer gelijk te houden, en niet je binnen hand zo geforceerd terug te zetten. Hierdoor lijkt het allemaal wat getrokken. Probeer je handen op gelijke 'hoogte' te houden van elkaar en met stelling uitnodigingen eerder watvan de hals af opzij te zetten, dan terug te zetten naar je been Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:31

Cayenne schreef:

Wat is er mis met je titel op te laten vallen? Als ze nou gewoon schreef Explosion@work keek er geen kat, en je start nog altijd een topic om reactie te krijgen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:31

Ik vind het echt een super leuke pony:D
Is hij in zijn jonge jaren ook explosief geweest:)?
Dat las k als het goed is dat die met pensioen is.Lachen
Ik vind alleen dat je beetje aan het geld zoeken bent maar het kan ook moment opname zijn. Maar ik heb het wel bij bijna alle foto's gezien,
Verder echt een super beestje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 20:59

Zal daar ook een keer po letten ellabellaah, dat doe ik idd snel! En hij is vantijd nog explosief Knipoog Hij gaf me een serie bokken om u tegen te zeggen toen ik er net op zat Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:04

Op de één of andere manier vind ik de foto's toch niet fijn om naar te kijken, je binnenhand is echt super streng op sommige foto's en ik vind hem was opgekropt lopen, want meer lengte in z'n hals zou mooier zijn en door hem iets dieper te rijden krijg je hem denk ik ook beter over de rug...
Verder wel een leuke pony om te zien, succes verder! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:06

kinuh: dat viel me ook op dat hij kort in de nek was. Explo heeft uit zichzelf een korte nek en liep wel heel los op het bit vandaar die fout. Heb het fout aangevoelt dus. Maar ga proberen om hem weer wat meer lengte te laten krijgen Lachen een paar trainingen vwnw Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:07

maar zoals ik foto's in jou profiel zag kunnen jullie dat wel dus komt vast goed Lachen Vind het wel een gaaf paardje om te zien hoor! Knipoog

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:39

Daar heb je Ex weer ! Wat een beertje is hij geworden zeg.
Het rijden ziet er goed uit, alleen je binnenhand inderdaad (maar daar schijn ik ook last van te hebben Verward Al heb ik daar zelf geen besef van) en je houding kan beter, maar dat zeg je zelf al en normaal heb je echt een hele nette houding dus daar ga ik niet over zeuren.
Je mag gerust meer foto's plaatsen van je witte kanjer, ik kan in ieder geval niet genoeg van hem krijgen !

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:45

Beetje érg strenge binnenhand op sommige foto's.
Let ook op dat je je benen niet zo afsteekt naar voren, dat ziet er niet zo netjes uit.
Ik vind dat ze pony er overhaast en gestressed bij loopt, totaal niet ontspannen of iets in die richting.
Net als anderen hier vind ik het overkomen alsof je flink aan het trekken bent..
Maar dat kan ook zo lijken natuurlijk..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:25

Wat mij opvalt is lange teugels=mond netjes gesloten, teugels op maat=mond open. Zou een teken van spanning kunnen zijn in combinatie met toch aan de teugel rijden ipv eerst ontspannen je hand laten opzoeken en werken aan een goed lijf. Werk aan zijn lijf ipv aan zijn hoofd dan kom je al een heel eind denk ik. Verder je zadel, als deze zo goed past waarom dan een bontje? Een schuivend zadel past eigelijk niet. Een bontje maakt je zadel smaller.

Je houding zou idd een stuk beter kunnen mits je daar tips voor wilt mag je me pben.

Nog even over het doorvragen in stelling, op deze manier blokkeer je juist zijn binnenachterbeen die je wilt laten ondertreden, probeer te werken aan buiging in het lijf dus vanuit je binnenbeen.

Het opkroppen betekend ook het vasthouden van de rug, waarom? Komt dit door het zadel, misschien een blokkade in de pony, of begint het al in de mond? Is hij naar de tandarts geweest en hoe gevijlt? Electrisch? Kruipt hij weg omdat hij het bet niet accepteerd, dan zou het bitloos beter moeten gaan, of voor de ruiterhand. Heb er zelf ook zoeen lopen en laat ik nu zonder bit rijden en ga ik zelf rustig vanaf de grond het bit leren accepteren.
Uiteraard gaat hij ook netjes naar de tandarts voor ik daarmee begin en wordt hij vrijdag nagekeken op blokkades in zijn lijf.

Nou succes, vind hem er lekker uitzien hoor! Hoop dat mijn welshje ook zo'n leukerd wordt mijn jaarling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:50

Tips voor houding hoeven niet perse...ik weet wat er mis zit en schaam me diep dat ik zo zit op hem Bloos Volgende foto's gaat dat beslist beter zijn!

Hij heeft in zijn mond wel twee tandjes die fout staan, hij heeft als veulen een schop gehad waardoor deze fout staan. Hij is lang en laag los gereden (vwnw) doe ik altijd, pas als ze dan mijn hand volgen en met het neusje over de grond gaan pak ik ze op. Maar ik ga beslist proberen hem gewoon een aantal traingen lang en laag te rijden waardoor hij de gehele lijn ontspant Lachen dan zal het al een ander beeld zijn dan wat het nu is. Heb hem helaas fout aangevoelt, het begint dus vanaf zijn oren Lachen stomme fout en je hebt ook helemaal gelijk dat hij gespannen is Lachen Mag ik je pb'en voor meer tips voor het buigen rond het been Lailapri? Dat is bij hem nl moeilijk Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:56

Ik was kwa gebit meer een beetje op of er misschien hobbels inzitten zodat hij zijn onderkaak niet ontspannen kan laten afhangen.
Probeer het zelf eens, kijk omhoog klem kaken goed op elkaar en kijk nu naar beneden. Dit gebeurt met spanning maar ook met een heel ingelijk bit. Nu kijk je met ontspannen kaak omhoog en naar beneden. Dan voel je dat je onderkaak iets uitschuift en dat gebeurt bij een paard ook daarom zie je bij een in de krul paard heel erg die klier aan de zijkant uitsteken bij de nek/kaak. Hij maakt er gewoon geen nuimte voor en laat de kaak niet hangen. Van buigen in het lijf zie mijn pb wordt je paard ook beter vwnw. En andersom, ik zou deze oefeningen dus ook beide doen. Probeer ook in je eigen lijf rustig dingen aan te passen, beetje voor beetje en wordt ook zelf bewust van je lijf en de bewegingen die het maakt. Probeer als je aanspoort dit ook te doen op het moment dat het binnenachterbeen niet op de grond staat maar of net opgetild wordt of in de lucht is want dan kan je dit been beïnvloeden. Dit natuurlijk als je pony buiging aanneemt als hij recht is natuurlijk niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:54

KiWiKo schreef:
Ik weet nog dat ik je jaren terug voor absoluut gestoord versleet toen je vertelde dat je een hengst had......... Ik zag er werkelijk niks goed van komen.......

Moet mijn woorden van toen echt, echt terugnemen Lachen

Geweldig!!!! Lachen Lachen Lachen

Herinner ik mij ook nog. Wist wel dat dit goed zou komen. Nog altijd een supercombi dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:02

Commentaar over je handen is al gegeven dus dat hoeft niet meer Lachen Leuk beestje zeg !! Vind het wel een beetje opgekropt uitzien trouwens, zijn hals...... Dus iets meer relaxen. En inderdaad: je houding!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 16:05

ga ik hard mee aan de slag bizzybijtje! Volgende foto's heeft hij terug meer lengte in zijn hals en kan ik weer zitten Clown Beloofd!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:06

Wauw, wat een prachtige Welsh!