Linderts Lady's Man voor het eerst op bokt(Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spot

Re: Linderts Lady's Man voor het eerst op bokt(Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:26

casperrr schreef:
Is natuurlijk altijd makkelijk om commentaar te leveren als je zelf niet op dat niveau zit.

Overigens vind ik hem op de 2e strekfoto een stuk beter lopen. Maar genoeg ruimte hoor.

Misschien je bril even na laten kijken, weet niet of je sterkte genoeg is? Knipoog

Hoe weet jij nou of ik niet op dat niveau zit?

Ja dat is juist het probleem ik heb -9 (bijna een blindegeleide hond nodig), en nog zie ik dat het paard geen ruimte heeft!!!!

@xjessx, je zegt zelf dat hij een korte hals heeft, ik zou hem dus juist met meer lengte gaan rijden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:27

Mooi dier en knap dat je die draf uit kan zitten Haha!

Hij krult zich inderdaad op sommige foto's op, maar dat weet je zelf en er zijn inderdaad meerdere wegen die naar Rome leiden. Bovendien zijn foto's momentopname imo mag daar rekening mee worden gehouden als er commentaar wordt gegeven.

Veel plezier met hem!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:29

Lees dan is goed meissie Knipoog
Ik ben er mee bezig ik zeg toch dat ik het moeilijk vind om hem op lengte te rijden je mag best commentaar geven maar hou het opbouwend!!!
Je mag trouwens wel een keer komen kijken hoeveel ruimte ik hem geef heb mn hand niet vast of iets op BIJNA elke foto heb ik mn handen gewoon waar ze horen niet naar me toe getrokken of iets!

@Kaat18: dankje wel eindelijk iemand die goed leest en opbouwende kritiek heeft!!

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:34

xjessx schreef:
Dankje Ollie Lachen Zo is die idd fijn te rijden ik stel hem niet expres zo diep in het is en blijft gewoon een moeilijk paard maar hij is zo los door zn lijf heen
@spot op die strek foto heeft ie wel degelijk ruimte je ziet dat zn neusje er mooi uit is en als die geen ruimte heeft verruimt ie ook niet zo!!

Sorry xjessx, ik zie het echt niet, ik zie alleen een voorbeen dat naar voren grijpt, maar zijn achterbenen staan nog in stal. Verruimen moet die van achteren doen en niet van voren. Ik wil wel even zeggen, dat je uiterst sportief oppakt. Het is uiteraard ook MIJN mening. Ik zie dit gewoon niet graag.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:37

Iedereen heeft gelukkig zijn eigen manier van rijden, de 1 vind dit goed en de ander vind weer wat anders goed
Maar even iets anders ga alsjeblieft niet in een ander topic zo scheinheilig lopen l*llen over mij!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:37

@Spot: de eerste verruimings foto hij inderdaad wat kort in zijn nek en wat kort van achter, al vind ik dat moeilijk te beordelen van de foto (omdat hij net te vroeg genomen is).

De tweede verruimingsfoto vind ik wel beter, je ziet dat het achterbeen naar voren komt, alleen vind ik de halshouding moeilijk te beoordelen omdat de foto schuin van achter is genomen.

Een paard met zo'n voorbeen kan dit toch niet tonen als hij te kort en te vast wordt gereden? (ik wil je niet aanvallen of iets, alleen jouw onderbouwde mening horen hierover).

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:51

xjessx schreef:
Iedereen heeft gelukkig zijn eigen manier van rijden, de 1 vind dit goed en de ander vind weer wat anders goed
Maar even iets anders ga alsjeblieft niet in een ander topic zo scheinheilig lopen l*llen over mij!!

Wie heeft het hier over scheinheilig lopen l u l l e n, beetje jammer dit!!!!!, (meissie)

Maar weer even ontopic, oke?

Kaat18, ik heb niets met ZO'N voorbeen, want ik zie geen ZO'N voorbeen. Kan je nagaan, als jij dit al spectaculair vindt, wat dat paard zou doen als hij met de neus eruit wordt gereden.

Het is belangrijk te letten op de juistheid van de beweging. Dat wil zeggen dat het achterbeen werkt zoals een slinger van een klok, even ver voor als achter de loodlijn. Dit in de 4 gangmaten:
Verzameld 40-40
Arbeid 50-50
Midden 60-60
Uitgestrekt 70-70
Wanneer het paard hierbij voldoende voorwaarts is en de juiste aanleuning neemt beweegt het voorbeen van het paard ‘voor zich uit’.
Het is soms verbijsterend te zien dat jonge talentvolle paarden gedwongen worden laag te lopen en een totaal foute beenbeweging vertonen. We zien soms paarden die volledig in de voorhand lopen, die met de achterbenen meer achter dan voor de loodlijn bewegen. Het spreekt voor zich dat hier een grote kans bestaat een kreupel paard te ontwikkelen.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:54

Jong paard? Deze wordt over 3 maanden alweer 15 foto's zijn maar moment opnames ik zal vd week is een filmpje uploaden dan zie je dat ie met zn neusje eruit loopt en zn voorbenen voor zich uit beweegt Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:56

Jess wij wachten je filmpje af. Ik blijf er bij dat het beoordelen van gangen middels foto's zo goed als niet mogelijk is, de camera klikt en de overige bewegingen zijn niet te zien.

Spot, bedankt voor je toelichting.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:04

[quote="xjessx"]Jong paard? Deze wordt over 3 maanden alweer 15 foto's zijn maar moment opnames ik zal vd week is een filmpje uploaden dan zie je dat ie met zn neusje eruit loopt en zn voorbenen voor zich uit beweegt dmv de achterhand hé?

Ik ben heel benieuwd xjessx. En er staat Jonge paarden, is niet leeftijd gebonden hoor!

Kaatje18, niets te danken, kan je er wat mee? Ben het trouwens met je eens dat foto's moment opnames zijn, maar deze foto's zeggen MIJ genoeg.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:05

Daarom Lachen
Ik ga vd week is kijken of ik een filmpje erop krijg Knipoog
Dmv de achterhand ja Spot Knipoog

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:43

Verder nog leuke reacties? Lachen

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:14

Het is idd een lekker dier Vingers aflikken ! Leuke uitstraling heeft dat paardje

Dat te diep lopen vind ik nog wel meevallen. Zo voor het losrijden kan het prima methode zijn om een paard echt los te krijgen. Liever dit dan meteen in de krul, ik zie ze nog wel eens op t inrijterrein een paard meteen hoog instellen. Vraag me dan wel af of dat paard alleen in de 'wedstrijdkrul' kan lopen... Bloos
En op zich heeft hij nog best wat speelruimte, hij lijkt zeker niet laag, diep en rond getrokken te worden. Zijn neusje mag er meer uit, maar je gaf al aan hiermee bezig te zijn.

Wat me wel opvalt is dat je onderbenen op sommige foto's wat te ver naar voren liggen en soms lijk je ze wat af te steken. Misschien als je ze wat meer om zijn buik 'vouwt' dat je dan ook de achterhand er beter bij krijgt. Voor het Z vind ik dat de achterhand er meer onder mag. Al zijn niet alle foto's even duidelijk en scherp. Ik ben wel benieuwd naar een volgend haw topic Haha! .

voor de geinteresseerden, nee ik rijd niet op dit niveau. Het is slechts mijn mening

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:41

Leuk dier! Strekken kan hij zeker wel fijn (zie tweede strekfoto). Daar blijft hij ook netjes op lengte. Diep/laag/rond losrijden is prima. Als jij daar je paard fijn mee krijgt, vooral doen zou ik zeggen. Zolang je je dier weer fijn ervoor krijgt is er niks aan de hand.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 07:07

Dankje voor de leuke reacties Lachen
Ik ben het er idd mee eens dat het gewoon beter is om m eerst laag in te stellen (hij loopt dan wel wat diep) maar beter dan gelijk hoog en diep Lachen

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:21

wat een geze*k zeg jess..... Boos!

zie liever een paard laag en los lopen dat in de krul gerukt hoor.
Ziet er juist wel relax uit vind ik.
En hij kan idd lekker strekken Haha!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:31

Ik vind het knap dat je je paard zo diep en rond kunt rijden zonder veel druk aan de voorkant. Het paard moet wel los zijn in zijn lijf. Het jammere vindt ik dat hij niet echt een goede stap heeft, of de foto's geven een vertekend beeld. Ik denk als je meer het neusje eruit rijd, wel zo laag instellen maar minder rond, dan kan je aan de stap werken. De draf foto's zijn al veel beter. En die gestrekte draf is om te kwijlen. De klassieke ruiters zullen het niet eens zijn met je rijstijl maar die discussie zal je altijd behouden. Als je paard zich er lekker bij voelt en geen last krijgt van zijn lijf. Zolang er maar niet TE voor staat! SUCCES

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:48

Hallo Jess.

Ten eerste vindt ik het er netjes uitzien en snap dat gez...k weer niet op bokt.
Ik zie liever deze foto,s op bokt dan foto,s dat men juist alleen maar wauw foto,s erop zet zodat je 4 pagina,s wauw en wat kan je mooi rijden ziet, en wat een gaaf beest heb je.

Ik weet hoe je rijdt zowel deze als fleur..
Vindt het er netjes en ontspannen uitzien en ga vooral door in de dingen wat jij goed vindt en waar jij een goed gevoel bij heb.
Vindt trouwens leuk om Fleurtje ook weer eens tezien op de foto, en ik wens jou veel geluk met je nieuwe paardje Haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:51

Ik heb niks tegen de manier waarop je je paard los rijdt. Ik denk dat elk paard verschillend is en dat elk paard dus op een andere manier los gereden dient te worden. Als dit paard op deze manier los wordt is het toch gewoon top.

Wel zijn er wat mij betreft wat opmerkingen. (maar dat is slechts MIJN mening)

Op de eerste twee foto's dat je hem aan het inrijden bent vindt ik zijn stap nogal latraal. Daar kan ik me erg aan storen. Verder vindt ik bij het strekken dat ie een leuk voorbeen gebruik heeft maar dat ie met zijn achterbenen echt 20x minder doet.

Maar nog even ter verduidelijking...... dit is mijn mening!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:53

casperrr schreef:
Ik vind hem op de losrij foto's niet te diep lopen. Heb het wel erger meegemaakt.

Ik heb het ook wel erger gezien, toch vind ik dit ook zeker geen fijn gezicht. Bij dit paard lijkt het diepe idd weinig nut te hebben, aangezien de achterkant er nou niet bepaald onder komt tijdens de oefening.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:56

xjessx schreef:
Vinden jullie m op de losrij foto's te diep lopen?
Hij krult idd snel op, hij is ook absoluut niet sterk ik moet idd proberen zn neus er meer uit te rijden maar in de oprichting vind ik het TE diep wel meevallen Lachen
Verder bedankt voor de leuke reacties!!

Ik vind het wel meevallen!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:47

xjessx ik kan alleen zeggen dat ik vind dat je het ver geschopt heb met je paardjes Ja en als ik je ziet rijden vind ik het er altijd netjes uitzien . OK dan!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 10:07

ponyparadijs schreef:
Ik heb niks tegen de manier waarop je je paard los rijdt. Ik denk dat elk paard verschillend is en dat elk paard dus op een andere manier los gereden dient te worden. Als dit paard op deze manier los wordt is het toch gewoon top.

Wel zijn er wat mij betreft wat opmerkingen. (maar dat is slechts MIJN mening)

Op de eerste twee foto's dat je hem aan het inrijden bent vindt ik zijn stap nogal latraal. Daar kan ik me erg aan storen. Verder vindt ik bij het strekken dat ie een leuk voorbeen gebruik heeft maar dat ie met zijn achterbenen echt 20x minder doet.

Maar nog even ter verduidelijking...... dit is mijn mening!!

Hier kan ik tenminste wat mee Lachen iemand die onderbouwend zijn mening geeft!
Dankje wel Haha!
Ik vind zn stap idd ook heel moeilijk ik ben ook vooral bezig om hem veel te schakelen in alle gangen zodat ie idd veel meer op t achterbeen komt hij wil zich snel lang maken en uit elkaar vallen vandaar dat ie vaak zn achterbenen achterwegen laat maar hij wordt absoluut niet in de krul getrokken of vast gehouden aan de voorkant, dat hoeft niet eens want hij is gewoon heel fijn in zn mond!
@Heidie,Kelly en Marieke dankje wel heel lief commentaar Haha!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 10:47

Ik heb trouwens ook al een paar keer gezegd dat ik dat diepe niet bewust doe ben er mee bezig om zn neus er meer uit te rijden maar wat zie je nou liever een paard wat tegen de hand loopt en zn rug vet wegdrukt of een paard wat in dit geval zeer zeker over zn rug loopt? En ontspannen want hij is totaal geen gespannen paard!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:56

Leuk dat je de kans krijgt om zo'n paard uit te brengen! Ziet er best netjes uit, maar ik vind dat je je onderbeen wel erg ver naar voren steekt. Probeer die iets meer terug te leggen.