xjessx schreef:Iedereen heeft gelukkig zijn eigen manier van rijden, de 1 vind dit goed en de ander vind weer wat anders goed
Maar even iets anders ga alsjeblieft niet in een ander topic zo scheinheilig lopen l*llen over mij!!
Wie heeft het hier over scheinheilig lopen l u l l e n, beetje jammer dit!!!!!, (meissie)
Maar weer even ontopic, oke?
Kaat18, ik heb niets met ZO'N voorbeen, want ik zie geen ZO'N voorbeen. Kan je nagaan, als jij dit al spectaculair vindt, wat dat paard zou doen als hij met de neus eruit wordt gereden.
Het is belangrijk te letten op de juistheid van de beweging. Dat wil zeggen dat het achterbeen werkt zoals een slinger van een klok, even ver voor als achter de loodlijn. Dit in de 4 gangmaten:
Verzameld 40-40
Arbeid 50-50
Midden 60-60
Uitgestrekt 70-70
Wanneer het paard hierbij voldoende voorwaarts is en de juiste aanleuning neemt beweegt het voorbeen van het paard ‘voor zich uit’.
Het is soms verbijsterend te zien dat jonge talentvolle paarden gedwongen worden laag te lopen en een totaal foute beenbeweging vertonen. We zien soms paarden die volledig in de voorhand lopen, die met de achterbenen meer achter dan voor de loodlijn bewegen. Het spreekt voor zich dat hier een grote kans bestaat een kreupel paard te ontwikkelen.