Springen met elastiek ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: Springen met elastiek ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:10

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar waarvoor dient zo'n elastiek in het algemeen? En waarvoor dient hij bij het springen?

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:16

Elastiek zorgt ervoor dat het paard zijn hoofd wel in de krul moet houden aangezien hij er zo ingetrokken word. Tijdens het springen kan je beter een elastiek wegleggen want volgens mij hindert dat het paard alleen maar...

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:44

Ik vind ook dat ze hem moet weglaten.
Die elastiek maakt het risico op ongelukken alleen maar groter, en hindert het paard.
Doordat hij het paard hindert zal het paard springen ook niet meer leuk gaan vinden. Dan krijgt ze weigeringen,..
Niet leuk voor het paard, en niet leuk voor het meisje dus kan ze de elastiek echt beter weg laten.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:55

Waarom wil ze al gaan springen als ze nog maar zo weinig basis heeft dat ze de pony zonder elastiek niet kan beheersen?

Ze wil gewoon teveel te snel. Als hij echt loperig is in het parcours is een martingaal een veel veiliger alternatief.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:47

MalouR schreef:
Elastiek zorgt ervoor dat het paard zijn hoofd wel in de krul moet houden aangezien hij er zo ingetrokken word. Tijdens het springen kan je beter een elastiek wegleggen want volgens mij hindert dat het paard alleen maar...

Volgens mij is het dan ook handiger om die elastiek (in ieder geval bij het springen) niet te gebruiken. Een paard dat "in de krul" loopt kan nauwelijks voor zich uit kijken, en springt dus volledig blind. In mijn ogen kan dat nooit veilig zijn voor paard en ruiter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:55

Een elastiek moet er voor zorgen dat een paard niet tegen de hand in leert komen, hij mag niet zo strak dat hij je paard in de krul trekt. Zelf gebruik ik het nooit omdat ze zich ermee leren wennen aan druk, en al zeker niet om te springen.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:17

zal ik je eens wat vertellen volgens mij ben jij dat gewoon zelf hoor die over dat afgedankte takken hindernisje heen springt Dromen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:52

CiiSau schreef:
zal ik je eens wat vertellen volgens mij ben jij dat gewoon zelf hoor die over dat afgedankte takken hindernisje heen springt

Pardon..
ik heb geen witte pony en woon ergens andersss, dus zal moeilijk gaan !

en waarom ze ermee rijd zou ik ook niet weten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:46

CiiSau schreef:
zal ik je eens wat vertellen volgens mij ben jij dat gewoon zelf hoor die over dat afgedankte takken hindernisje heen springt Dromen

Dat is nogal een beschuldiging....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:50

Springen met elastiek kan wel.

Mits deze niet te strak zit, dus op de juiste manier afgesteld waardoor hij dus niet in de krul getrokken word en je kleine hindernisje springt.
Ken meerder springruiters die dat op deze manier doen en de paarden gaan er dan beter van springen. Maar dit zijn wel profs die weten wat ze kunnen doen en niet.
En dat zal bij dit meisje aners zijn!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:48

Ja die beschuldiging, ach ja soms zijn er mensennn Dromen
verder wil ik iedereen bedanken voor de reatie.
de amazone die hier springt heeft het wat gevolgt hier en gaf toe dat ze heel verkeerd bezig was.
waarom ze met elastiek reed :
omdat het paard anders sterk in de mond is en zijn hoofd te hoog omhoog gooit en ze dan geen contact meer heeft.
verder heb ik haar de tip te geven met cap te springen(natuurlijk eigenkeus), is op foto niet te zien maar ze springt hier zonder cap en met elastiek Extra gevaarlijk. en Heb haar een martingaal voor geschreven.

Lykt een martingaal jullie ook het beste of zoude jullie wat anders zeggen(lijkt mij eigenlijk wel goed Bloos )
De ruiter heeft al een martingaal gekocht en rijd daar nu mee, zelf is ze wel tevreden en wil ze jullie ook nog even bedanken !
Verder kan dit topic een slotje krijgen Haha!..
Is afgerond met een HAPPY ENDING! Cool

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:50

een matrtingaal lijkt me in deze situatie een stuk gepaster!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:05

Lijkt me niet helemaal de bedoeling om de rijkunsten van een ander compleet met foto's hier te gaan bespreken. Ik zet een slotje.