En met het erop springen, tja dan weet ie de volgende keer dat ie beter op moet letten

Misschien moet je met deze ook regelmatig een lijntje in-uitjes doen, wordt ze wat sneller in d'r reflexen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fennaa schreef:denk alleen niet dat er dan nog een volgende keer is

Kanelly schreef:Dat valt wel mee hoor.
Heb het ook wel vaker gehad met een domme die lang bleef na de sprong.
Tja en een slimme let de volgende keer beter op
Eentje die doordendert tussen de in-uitjes of in een driesprong kan net zo goed verkeerd uitkomen, risico van het vak zullen we maar zeggen
Dus inderdaad hebben we die daarna even wat ruimer gelegd.
je weet dan als ruiter wanneer je paard op de afzet komt (en hoort te landen) en dat ze er makkelijk en goed voorkomen. Geeft jonge paarden ook wat vertrouwen en inzicht ze leren en van nadenken over wat ze doen en het helpt ze wat ronder te blijven. Deze moet wat meer terug leren springen dus dan zijn dit handige gymnastiekjes. Als je de balken goed legt dan
. Ik had hem ook nog niet zien springen dus ik had het ook allemaal niet ruim liggen (klein paardje) Uiteraard hebben we dat gaanderweg allemaal passend en makkelijk gemaakt voor haar.
het is een erg goede oefening tamtam schreef:Er ligt inderdaad een balk achter die hindernis ja. Dat kan juist helpen met beter inschatten van de afstanden, om de sprong niet te lang te laten worden. Een veel gebruikt hulpmiddel hoor in de springlessen. Heb eigenlijk nooit een instructeur gehad die er geen gebruik van maakte (en heb er toch al een stuk of 4-5 gehad in de afgelopen 12 jaar dat ik nu zo'n beetje spring).
Ik ben er niet bang voor dat ze erop stapt. En als het wel gebeurt ook niet veel aan de hand en dan zal ze de volgende keer beter opletten.
Ook in dubbels is het met jonge paarden juist een heel handig hulpmiddel. Ze is een keer over de balk heen geland (weet niet of dat deze sprong is), de andere keren juist keurig ervoor.
tamtam schreef:Er ligt inderdaad een balk achter die hindernis ja. Dat kan juist helpen met beter inschatten van de afstanden, om de sprong niet te lang te laten worden. Een veel gebruikt hulpmiddel hoor in de springlessen. Heb eigenlijk nooit een instructeur gehad die er geen gebruik van maakte (en heb er toch al een stuk of 4-5 gehad in de afgelopen 12 jaar dat ik nu zo'n beetje spring).
Ik ben er niet bang voor dat ze erop stapt. En als het wel gebeurt ook niet veel aan de hand en dan zal ze de volgende keer beter opletten.
Ook in dubbels is het met jonge paarden juist een heel handig hulpmiddel. Ze is een keer over de balk heen geland (weet niet of dat deze sprong is), de andere keren juist keurig ervoor.
Citaat:....
Ik zou dan eerder een grondbalk doen
.....
Wildgirl schreef:het beter inschatten van de afstanden hoort niet bij de 1e keer springen in mijn optiek.
het klopt dat instructeurs dit vertellen(geef zelf ook springlessen en gebruik deze truc ook wel eens) maar dan zorg je er natuurlijk wel voor dat de balk RECHT ligt en op de GOEDE AFSTAND.
Als je je paard plezier wilt laten behouden in het springen zou ik dit risico dus maar niet nemen als ik jou was, want als ze er verkeerd op terecht komt 'rolt' haar hoef er overheen en kan ze over de kop slaan.
Weigeringen in de toekomst omdat ze geen vertrouwen heeft kun je dan bijna niet uitsluiten....nogmaals een ervaren springer is anders maar ook daar ligt de balk absoluut verkeerd!
Was je instructeur hierbij aanwezig, zoja op zoek naar een andere lijkt mij hihi
verder vind ik je paardje erg leuk, en zo voor de eerste x doet ze het prima!
tamtam schreef:Wildgirl schreef:het beter inschatten van de afstanden hoort niet bij de 1e keer springen in mijn optiek.
het klopt dat instructeurs dit vertellen(geef zelf ook springlessen en gebruik deze truc ook wel eens) maar dan zorg je er natuurlijk wel voor dat de balk RECHT ligt en op de GOEDE AFSTAND.
Als je je paard plezier wilt laten behouden in het springen zou ik dit risico dus maar niet nemen als ik jou was, want als ze er verkeerd op terecht komt 'rolt' haar hoef er overheen en kan ze over de kop slaan.
Weigeringen in de toekomst omdat ze geen vertrouwen heeft kun je dan bijna niet uitsluiten....nogmaals een ervaren springer is anders maar ook daar ligt de balk absoluut verkeerd!
Was je instructeur hierbij aanwezig, zoja op zoek naar een andere lijkt mij hihi
verder vind ik je paardje erg leuk, en zo voor de eerste x doet ze het prima!
Misschien moet je beter leren lezen. Dit paard springt zeker niet voor het eerst. We zijn echt niet zo gek om dit met een groen paard te doen! Ze sprong alleen voor het eerst met mij op haar rug.
Ik geloof dat er al uitleg is gegeven door inderdaad degene die mij les geeft over het feit dat dit de eerste sprong was en de balk inderdaad wat kort lag, maar goed lees die reactie verder zelf maar.
Gelukkig zullen anderen nooit de fout maken om de afstand van de balk net wat verkeerd ik te schatten...
Tmara schreef:Even maar snel de reacties doorgelezen voordat ik zelf zou anwoorden.
Een vraag aan je: Zie je nu zelf wel of niet je 'fout' in ?
Wildgirl schreef:Dan ben ik idd té snel geweest met mijn oordeel, ik dacht dat het paard zelf voor het eerst sprong.
Sorry daarvoor.
Afgezien van dat, ik ben het niet oneens met een balk ná(of voor) de sprong alleen wel op een verantwoorde manier.
En dat is dit niet in mijn ogen.
Mocht ik zelf op een paard stappen waar ik niet vaak of nog nooit mee gesprongen heb dan zal ik dus ook ALTIJD de sprong en eventuele grondbaleken controleren.
Succes ermee
edit: reacties eens goed gelezen, goed dat jullie de balk hebben aangepast!
!!
! Heel herkenbaar trouwens dat ze het pas leuk gaan vinden als ze er niet meer zonder moeite overheen kunnen stappen
! nicci88 schreef:Fennaa schreef:denk alleen niet dat er dan nog een volgende keer is
Hahaha net mijn woorden. een paard kan zo zijn benen breken! en dan hebben we het nog niet over de amazone gehad. Je kunt je niet voorstellen hoeveel schade je kan aanrichten met 1 zo'n balkje!
(mjaa de instructeurs zeggen het hè, dus dan zal het wel goed zijn)
iedereen heeft toch zijn eigen manieren! En uit mijn ervaring merk ik dat dit hulpmiddel heel veel gebruikt word (alleen met de lagere sprongetjes dan) als je weet op welke afstand zo'n balk moet liggen waarom niet.. het kan "altijd" fout gaan. Als jij het gevaarlijk vind dan doe je het toch niet

!