Stoere Merrie @ hard werken :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Re: Stoere Merrie @ hard werken :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 22:11

Dank Diaan Lachen Ja die s gaaf he?

Ha Sas,
Nee, ligt nog altijd mijn wintecje op, we zijn aan t sparen voor een andere, maar dat wist je al Lachen Ik ben trots op mijn paard, alleen wil ik ook in de gaten houden of ze nog onder me zit, volgens mij Schijnheilig
Hooi vindt ze heerlijk Ja Daar ben ik nog altijd Heel blij mee, en zij ook Haha!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:09

hey inky.
alles goed. daar hebben we die stoere tasja weer.
komentaar ga ik niet leveren, ik moet toch echt een keer langs komen.
met mijn paardje gaat ook wel goed.
groetjes monique

J_van_Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:18

haay haay.. ziet er heel leuk uit.. mooie pony.. en je geeft eigenlijk al het commentaar zelf al.. let op je handen en je benen..Knipoog ga zo door

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:14

Natasjaa schreef:
Iedereen weer bedankt, ben blij met deze reacties, ondanks dat ik niet perfect rij, doe ik zeker mijn best en zal binnenkort weer s foto's laten maken om te zien of er vooruitgang in zit...
Wat de sporen betreft, dat heeft TasjaIsLief al aangehaald, ook al lijkt t misschien niet zo, het zijn toch echt momentopnames Ja
Zat ik namelijk constant te prikken, gooide Natasja mij er wel af Ja Dat kan ik je garanderen
[/b]:)

en ik ook Vork bok bok

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:19

Natasjaa schreef:
Dank je voor je reactie Ja
Ik heb inderdaad sporen om, de momenten dat die in de buik lijkt te staan, kom ik ook bewust in met mijn spoor, sja, foto's blijven momentopnamen en Tasja is nu niet de meest makkelijke pony om aan t lopen te houden
Als ik niet inkom, heb ik mijn spoor niet in de buik hoor, anders had ik ze zeker afgelaten, of er afgelegen, omdat Tasja dan gaat bokken Lachen

Ik heb de indruk dat ze niet loopt omdat jij niet zit. Ik zou echt eens flink wat geld investeren in goede goede zitles: aan de longe, op goed doorgetrainde paarden, met iemand die het goed kan uitleggen en tonen. Persoonlijk vind ik je vanaf deze foto's niet klaar voor een pasje opzij, en geeft dat mij de indruk dat je ze echt naar opzij moet duwen... Dat is niet de bedoeling van wijken. Ze moeten opzij gaan voor de positie van je been en niet zozeer voor de druk die je ermee geeft.
Verder denk ik dat je zadel eigenlijk een maat te klein is voor je?

Wel een hele leuke haf, hou hem vrolijk onder het rijden. Mss eens een rondje met een losse teugel draven/galopperen tussendoor, veel overgangen, veel belonen, niet te snel moeilijke oefeningen vragen maar meer variëren en eerst de basis beter afwerken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:28

Wat een leuke haf, jullie passen echt goed bij elkaar!
Het rijden ziet er goed uit, maar ik zie 1 puntje waarin jij haar echt stoort in het lekker ontspannen.
Ik zie dat je je handen héél erg vast zet op haar hals, let er eens op,
Ik denk dat ze dan zich veel meer kan ontspannen! Succes. Haha!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 00:53

@ love_wiepke Ja precies Lachen Kom je snel een keertje langs?

@ poes Ik kan prima zitten hoor, weet niet waar jij op deze foto's t idee vandaan haalt dat ik dat niet kan, verder over het zadel, als ik er ontspannen in zit, kan ik nog ruim een vlakke hand achter mijn zitvlak leggen dus dan is het zeker niet te klein Lachen Lange teugelwerk is al deel van de training en heb niet het idee dat Natasja niet blij zou zijn....

@ Tinkelbell, ik gaf inderdaad al aan dat ik een probleem had met mijn handen, daar werk ik aan en inderdaad merk ik dat ze stukken beter ontspant als ik ook loslaat (logisch natuurlijk)

Iedereen, bedankt voor de reacties Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:58

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:01

Goede zitles is zelfs voor de beste ruiters vaak nog een belangrijk onderdeel van de training Lachen

Wat ik concreet zie aan je zit:
* Benen zoals je zelf aangeeft niet te ver naar achter, dan toont de haf algauw wat klein onder je. Op veel foto's heb je je been ook goed qua positie, voor mij mogen ze wel goed naar achter hoor, gewoon niet té ver Lachen
* Hakken: pas op dat je je hakken niet optrekt of net te ver uitdrukt: hou je voet gewoon plat, zoals je op de grond zou staan.
=> let op een goede beenhulp (dus niet naar achter en hak optrekken of te veel uitdrukken), maar gewoon been lang maken en druk naar binnen geven (ik heb zelf ook lange benen en maak deze fout zelf ook).
Ik heb ook de indruk dat je soms je been wat afsteekt?

Verder zoals je zei ook voor je kijken, je zit voor de rest al vrij recht.

Je handen zou ik echt meer dragen: iets hoger en voor je, ongeveer 10cm boven het voorste stukje zadel vind ik een goede uitgangspositie. Verdraai ook je polsen niet, je zweep hoort eigenlijk gewoon langs de schouder van je paard af te hangen.

Sja ik kan er verder mijn vinger niet opleggen maar ik vind jouw zit niet volledig optimaal tonen vanaf deze foto's. Mss dat het een ander beeld geeft op film?

Munnie: ik beweer toch nergens dat ik zelf beter kan? HAW is toch ook net voor advies en opbouwend kritiek, en ik heb niet de indruk dat ik geen tips geef? Daar doet de TS nog altijd mee wat ze wil, en ze mag het ook gerust weerliggen. Simpel toch? Lachen
Ik heb jouw topic al gezien en had er niet direct iets op aan te merken dus heb ik dat ook niet gedaan. HAW is niet gemaakt om overal oohs en aahs rond te strooien maar wel om elkaar te helpen Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:08

Poes: ja het is zeker voor advies maar je kan het toch wel beter brengen nu heb je het wel netjes gezegt maar hiervoor kwam het lomp over........ een advies doe daar wat aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:12

Aha. Nou dat was niet de bedoeling, sorry dan Lachen Persoonlijk vind ik een goede zit ontzettend belangrijk, en bij deze combinatie krijg ik de indruk dat het daar is waaruit enkele foutjes komen bij het totale rijden.
Als voorbeeldje dus dat wijken en ook bijvoorbeeld de positie van de handen: ik heb het gevoel dat de haf zich daar dus op vast zet en daardoor net wat lossigheid mist.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:21

ha ha ha maar zit is belangrijk en ik vind hem wel redelijk ja de benen zitten niet op de juiste plaatst positie maar daar heb ik zelf ook last van en de zit lijkt heel anders omdat TS stevige benen heeft dus veel meer ruimte opvult waardoor je daar op een foto nie over kan oordelen. en de handen moeten omhoog en naar voren maar dat is ook niet altijd even makkelijk vooral niet als je een sterk paard hebt en als ik jou paard/pony zie heeft die een stuk minder nek dus stuk minder sterk, ken dit van mijn eigen paard.
er moet aan gewerkt worden maar alles kan op een vriendelijke manier maar daar ga je aan werken Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:31

Daar ga ik aan werken Knipoog
Bedoel je de foto's in mijn profiel? Die zijn 3 jaar oud ergens, dus ik moet eens nieuwe maken.
De fout met mijn benen maak ik dus ook en ik weet dat dat zeer vertekend kan tonen.
Het is zeker ook niet makkelijk, anders reden we allemaal lekker subtop in het weekend Haha!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:37

wha ha ha ok dan kenne we het nog gezellig afsluiten he Knipoog
mmm ik had het over de TS volgens mij Haha! wha ha ha weet niet zeker. was het maar zo een feest he dat we het allemaal konden ik ben al 3 jaar bezig met mijn paard had dan rug probleem... ging het maar vanzelf Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:42

Een korte/brede nek kan idd zeer moeilijk zijn, en het kan zeer goed aanvoelen als je de handen laag en iets breder zet. Tijdens het loswerken mogen je handen best eens breed, maar nooit langer dan 1 of 2 passen en dan weer naar de normale positie brengen. Gewoon over de teugels openschuiven en weer terug.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:46

ja makkerlijker gezegt dan gedaan als mijn paard zo een dag heeft ik ga lekker hangen doe je er niks aan maar mijn lesgeefster zegt zelf wel een (rijd ZZ zwaar) pak de handen maar breed en iets naar beneden 10 min dan dat ze iets losser wordt, dus neem aan dat het wel wat langer mag maar niet altijd natuurlijk.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:47

Die handen op je bovenbenen rijdt heerlijk hé!
Ziet er leuk uit hoor! Is ie van jou?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:50

Je hoeft je handen ook niet altijd in wedstrijdhouding te hebben vind ik, zolang je maar een losse, verende verbingind hebt met de mond. Mijn lesgeefster geeft wel als richtlijn om ze niet veel breder te blijven houden dan de paardenmond zelf. Maar het sluipt er snel in e.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:11

Hey, wat een mooi paardje!
En jullie passen ook nog goed bij elkaar!
De laatste uitspraak van 'Poes' is denk ik de belangrijkste, want ik denk dat je behoorlijk wat gewicht in je handen hebt.
Zo gaat je paardje nooit op vier benen lopen, ik had ook zo'n lekkere lompe waar je gerust met je volle gewicht aan kon hangen...
Heel veel oefeningen doen waarbij ze vlot weg moet voor je been, overgangen en schijn overgangen totdat ze onder je kont vandaan schiet als een raket!
Dáárna pas ronder gaan vragen en zorg dat je zelf soepel blijft met je handen!
Ik dacht dat mijn paardje het toedertijd nooit anders zou kunnen, maar oefening baart kunst, ik reed hem (na de nodige zware lessen) heel soepeltjes en licht rond!
Succes!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:20

heeey ze loopt een beetje veel op de voor hand dat is jammer maar jah daar kan altijd aan gewerkt worden en je handen mogen idd iets hoger zodat haar hoofd wat hoger komt en ze ook niet op de voorhand loopt.

succes ermee

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:40

Oke, even voor alle duidelijkheid, ik heb niets in handen, ze is echt heel licht en hangt totaal niet, misschien Lijkt dat zo, maar rij haar op een pinkje rond Ja
Ik zal de volgende keer dat er foto's gemaakt worden ook even om een filmpje vragen, zodat t beeld misschien iets duidelijker is, ook wat betreft mijn houding en die van Natasja Ja
@ poes, jou pm ik even Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:49

Dat is het gevaarlijke met handen breed zetten: je paard kan er minder verzet op geven en gaat na een tijd er 'licht' op lopen. Pas op, ik zeg niet dat je zit te trekken of dat het paard volledig gespannen loopt hoor, alleen kom je hier wel mee in de problemen als je verder wilt in de training. Ik ben dus ook van mening dat je thuis op training niet altijd je handen moet houden zoals op wedstrijd, net zoals je wat meer speelruimte hebt met het instellen van het hoofd Lachen Zolang je het zelf maar kunt controleren en je paard er lekker van gaat lopen Ja

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:51

poes: je zou toch oefenen??? klinkt weer een beetje tjha Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:55

Verdorie ik herlees mijn post hier nu 4 keer en ik zie dat dus niet e... Ik doe het iig niet met opzet, probeer gewoon mijn visie te geven, ik vind zeker niet dat TS slecht bezig is of zo Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 07:59

wat is er mis met de post van Poes?
ik proef er geen nare toon uit,het is gewoon bedoeld om te helpen.

je kan niet altijd complimenten krijgen.
verder denk ik dat je goed op de hoogte bent van je minpunten,ts.
het is een leuke haflinger