hoe vaak les in de week? advies gevraagdt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elianna_

Re: hoe vaak les in de week? advies gevraagdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:04

Misschien is het een idee om 2x in de week een half uur les te nemen. Zo heb je een paar dagen waarop je eens extra de dingen door kan nemen met jouzelf, en je paard. Dan kan je dus extra op het doorzitten oefenen of een ander probleem.
Het is ook handig als je 2 verschillende instructices kan regelen. Dit heb ik namelijk ook, en zo kan ik aan beide instructrices vragen wat ik aan een probleem kan doen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:06

@ elianna_ Ik ga binnenkort een keer les nemen van robijntjah @bokt. Zij doet aan centered riding/klassiek. Ik ga kijken hoe dat bevalt en wil dan waarschijnlijk op die manier verder.
! les van haar en 1 les van mijn vaste instructrice

EvillxBambii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:07

Ik heb 3 x les per week

Theresa_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:23

Het hangt van het aantal x dat je rijd in de week af. Als het niet goedgaat, in de wedstrijden, kun je eerst een tijdje uit de wedstrijden gaan, les nemen (1/2 x per week, ik denk dat een half uur genoeg is, beter 2x een half uur intensief dan het 2e half uur je paard zó moe dat het toch niet meer wil. Ikzelf heb 1x een half uur les, en door de week oefen ik. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:37

Heb het topic door gelezen, ik zou toch echt gaan voor de 1 of 2 keer per week les.. Lachen 2 keer een half uur, of 1 keer een uur écht intensief, met genoeg tips om de rest van de week an te werken, maar ik heb zelf het idee dat je met 2 keer een half uur meer hebt. Lachen

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:15

ik heb 1x per week les maar als ik een wedstrijd heb in het weekend dan neem ik 2x per week les. ook vraag ik altijd waar ik op moet oefenen na de les dan kan mijn instructrice zien dat ik daar ook op oefen. misschien een tip?

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:52

2 tot 3 maal per week Clown

Moef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:59

ik zou zeker nog een lesje erbij nemen. Vooral als je onzeker bent...ga bij jezelf na waarom je onzeker bent en los dit dan op...... een ding, je zult hier wel doorheen komen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:29

Als je echt flinke problemen hebt zou je kunnen overwegen je paard in training te zetten bij je instructrice, waarbij hij doorgereden wordt door je instructrice en jij een keer of 3 per week onder haar begeleiding rijdt. Als het na een paar weken beter gaat kun je het aantal keren rijden onder begeleiding opvoeren zodat je thuis met een goed gevoel aan de slag kunt

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 19:33

Het paard zelf is goed. De instructrice heeft er pas nog op gezeten. Ik vrees dat het probleem echt bij mijzelf ligt.
Aangezien mijn zit niet goed is, en dus het paard daarmee in de weg zit..... en de rest staat op pagina 1

Ik ga zeker de komende tijd 2x lessen, en een vriendin heeft ook aangeboden om mijn te begeleiden waar nodig.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:17

Dit klinkt ook wel een beetje als faalangst... Omdat je zegt dat je erg zenuwachtig wordt als mensen kijken of je moeten beoordelen. Misschien is het een keer handig om je instructrice mee te nemen op wedstrijd. Dan kan ze zelf zien wat er mis gaat en kun je daar thuis dan op trainen. Ook zou je dan bijvoorbeeld de wedstrijd als een soort van training zien, zij helpt je met inrijden enzo en leest je ook voor. Dan heb je iemand vertrouwt aan de kant staan en is het misschien allemaal iets minder eng. Dan moet je je echter niet druk maken om je punten maar gewoon lekker gaan rijden, doen alsof er niemand kijkt en er lekker helemaal voor gaan! Haha!

Wel mooi dat je vriendin je nu wat meer wil begeleiden. Dat is al erg fijn als er iemand is die af en toe meekijkt en je gevoel bevestigt vanaf de grond of je juist kleine tips kan geven waardoor het allemaal net wat makkelijker/ beter gaat.

Heel veel succes!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:35

Zep schreef:
Als je echt flinke problemen hebt zou je kunnen overwegen je paard in training te zetten bij je instructrice, waarbij hij doorgereden wordt door je instructrice en jij een keer of 3 per week onder haar begeleiding rijdt. Als het na een paar weken beter gaat kun je het aantal keren rijden onder begeleiding opvoeren zodat je thuis met een goed gevoel aan de slag kunt

Precies dat heb ik ook weleens een maand gedaan. Instructrice heeft in die maand denk ik totaal 3 keer mijn paard gereden en ik had zo'n 3-4 keer per week les daarnaast. Ik had niet echt problemen met mijn paard maar heb er wel ontzettend veel van opgestoken, en aangezien ik bij mijn instructrice op stal sta was het makkelijk te regelen. Ik ben echt veel vooruit gegaan in die maand.
En als je zit een groot deel van het probleem is, zitlessen nemen. Want dat is essentieel voor de rest van het rijden.

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:12

Ik zou 2 tot 3 keer in de week gaan lessen. En alsje het niet kunt betalen een krantewijkje nemen ofzo.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:38

Ik zou 2x een half uur les nemen in de week. Bijvoorbeeld aan het begin van de week, dan weet je waar je op moeten letten en oefenen. Dan na een paar dagen weer. Dan kun je aan je instuctrice/instructeur weer vragen of het goed is gegaan of dat je iets verkeerds hebt gedaan. Je kunt jezelf misschien ook eens laten filmen! Dan helpt voor je houding asl je zelf je fouten kunt zien! Kun je misschien ook met je instructrice/instructeur de film bekijken!

Suc6

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:03

ik rij 1x in de week les, en dan nog 1x per week priveles.
Ik vind de gewone les wel handig,en gezellig.
De priveles is echt met mijn paard werken en dat ik zelf ook beter ga zitten.