Ik zal er zeker aan gaan werken

Over mijn handen begrijp ik het nu ook, ik heb gister weer gereden. De houding ziet er raar uit, omdat ik altijd automatisch mijn polsen naar binnen heb gebogen(is me aangeleerd op de manege waar ik ben begonnen, voor Zuna.) en dat is nooit echt weg gegaan. Daardoor lijken het pianohandjes, maar ze zijn toch echter rechtop
En ze zijn idd wat bewegelijk maar ik ben verder niet echt hard met de hand(ik zaag niet of wat dan ook, het ziet er hard uit. Maar dat is het dus niet
), daar ga ik nu op letten om ze gewoon stil te houden. @ Jeanne_13
Ik gok zo'n 1.75
Ik heb eigenlijk geen idee 
@ WildWings
Over zijn rug klopt
Zaterdag heb ik hem ook weer gereden en toen ontspande hij zijn rug ook meer dan vrijdag. Hij reed toen ook wat fijner. Dus ik denk zelf dat het idd van het stijve komt.@ Smurfie
Het is dus alleen in het begin van de draf. En als Nordy geen plezier in het rijden had, Wat hij dus wél heeft, was hij allang niet meer op aarde, dan was hij allang ingeslapen. Ik kan toch echter aan Nordy merken of hij het rijden nog leuk vind of niet. Want als hij het tegen zijn zin doet, voelt het rijden toch anders(al een aantal keer meegemaakt). Nordy heeft al een aantal keer 6 maanden stil gestaan, vanwege zijn hoefkatrolonsteking(Wat nú dus onder controle is) en zijn pezen. Het kreupelen komt door de kou, daardoor worden zijn spieren en pezen wat stijf. Het kreupelen is ook na een aantal rondjes voorbij. Bij dit draven, draaf ik ook aan een losse teugel zodat hij op zijn eigen benen en eigen tempo kan lopen.