Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dennis schreef:Ik zie geen stang. Volgens mij hangt er een ongebroken trens in.
Waarom oefenen jullie zonder zweep? De zweep is een heel belangrijk onderdeel om je hulpen te geven, zonder zweep kan je niet mennen.
Ziet er verder wel rustig uit.
Dennis schreef:Ik zie geen stang. Volgens mij hangt er een ongebroken trens in.
Waarom oefenen jullie zonder zweep? De zweep is een heel belangrijk onderdeel om je hulpen te geven, zonder zweep kan je niet mennen.
voor gewoon zo even voor de lol, is het niet nodig wel?
alleen deden we het toen met longeertouw xD die eraan vast maken. Voor sommige pony's is een zweep ook niet nodig, wij deden het met een 'zeer hyper' welshje, en dat was erg moeilijk om die bij je te houden. Dus zweep gooiden we weg bij wijze van spreke 
x__Ellis schreef:Dennis schreef:Ik zie geen stang. Volgens mij hangt er een ongebroken trens in.
zweep is niet altijd nodig hoorvoor gewoon zo even voor de lol, is het niet nodig wel?
Zo deden wij het ook altijdalleen deden we het toen met longeertouw xD die eraan vast maken. Voor sommige pony's is een zweep ook niet nodig, wij deden het met een 'zeer hyper' welshje, en dat was erg moeilijk om die bij je te houden. Dus zweep gooiden we weg bij wijze van spreke
Pony'tje is erg schattig en ik vind het er leuk uitzien, alleen je moet je 'teugels' niet te lang laten hangen, wel zoveel mogelijk contact maken![]()
veel geluk !
.....Dennis schreef:Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik gebruik mijn zweep om te sturen. En in geval van nood is het ook fijn om hem bij je te hebben (nee ik zeur niet, ik spreek uit ervaring).
Zonder been kan je niet ohz rijden, net zo min als je zonder zweep kan mennen.
Hebben jullie ooit menles gehad? Worden jullie begeleid door een ervaren persoon met het betuigen?
saskiakefie schreef:Dennis schreef:Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik gebruik mijn zweep om te sturen. En in geval van nood is het ook fijn om hem bij je te hebben (nee ik zeur niet, ik spreek uit ervaring).
Hebben jullie ooit menles gehad? Worden jullie begeleid door een ervaren persoon met het betuigen?
nou, ik ben vaak met mijn vader op huifkartocht geweest, en daar werd er nooit een zweep bijgehouden.
Dennis schreef:Je kan ook geen paard in rijden als je 'wel eens iemand' heb zien rijden. Of 'als je wel vaker gereden hebt'.
Je kan dus ook geen pony betuigen als je niet voldoende ervaring en begelijding heb.
Maar als je steeds tegen goed bedoelte tips in ga heeft een instructeur ook geen zin. Je doe toch niet wat er aangeraden word, er word alleen tegen in gegaan.

Dennis schreef:Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik gebruik mijn zweep om te sturen. En in geval van nood is het ook fijn om hem bij je te hebben (nee ik zeur niet, ik spreek uit ervaring).

Rijan_ schreef:Dennis schreef:Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik gebruik mijn zweep om te sturen. En in geval van nood is het ook fijn om hem bij je te hebben (nee ik zeur niet, ik spreek uit ervaring).
ik ben het hier niet heele maal mee eens ik stuur mijn fjord niet met de zweep hoef je ook niet
te proberen want hij pikt dat niet echt ik zeg gewoon met mijn stem lings/recht/halt/blijven staan...
zo is hij ook beleerd voor de kar bij provoost.! ik heb er wel een zweep gewoon bij me voor rechting aan te geven en soms en klap op en auto
tegen die nog even gouw voor je langs schiet !
verde leuke foto's ziet er goed uit !
saskiakefie schreef:bedankt! Ja, en als je paard goed op stem/teugelhulpen reageert, heb je je zweep niet nodig, maar ja, waarschijnlijk is die van dennis gewoon niet zo goed beleerd
ruitje schreef:saskiakefie schreef:bedankt! Ja, en als je paard goed op stem/teugelhulpen reageert, heb je je zweep niet nodig, maar ja, waarschijnlijk is die van dennis gewoon niet zo goed beleerd
Nou sorry hoor, maar dit vind ik zo'n kinderachtige opmerking!
Het is voor jouw eigen veiligheid altijd verstandig om een zweep bij je te hebben, al is het alleen maar zoals Rijan_ zegt om richting aan te geven( dan is het dus ook voor je eigen veiligheid). Of stel je voor dat jouw paard iets eng vind en besluit achteruit te gaan lopen met de kar richting sloot, en dat hij dan niet op jouw stem reageerd, dan is het toch handig om hem eventjes vriendelijk aan te bieden om door te lopen![]()
Misschien moet je even in de profielen kijken van de mensen die je tips geven en dan even bedenken of dat die tips dan misschien wel waardevoller zijn dan jouw eigen ideeën.
lisaamor schreef:ruitje schreef:
Nou sorry hoor, maar dit vind ik zo'n kinderachtige opmerking!
Het is voor jouw eigen veiligheid altijd verstandig om een zweep bij je te hebben, al is het alleen maar zoals Rijan_ zegt om richting aan te geven( dan is het dus ook voor je eigen veiligheid). Of stel je voor dat jouw paard iets eng vind en besluit achteruit te gaan lopen met de kar richting sloot, en dat hij dan niet op jouw stem reageerd, dan is het toch handig om hem eventjes vriendelijk aan te bieden om door te lopen![]()
Misschien moet je even in de profielen kijken van de mensen die je tips geven en dan even bedenken of dat die tips dan misschien wel waardevoller zijn dan jouw eigen ideeën.
ik ben het met jouw een sik zou even het verhaal op zoeken dat ik laats gelezen heb