Paard staakt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DFromHeaven

Re: Paard staakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:58

ostheopaat?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:45

DFromHeaven schreef:
ostheopaat?

Google?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:02

Mijn merrie deed precies hetzelfde nadat de dierenarts ons had doorverwezen naar de osteopaat, aangezien ze op rechts heel stijf was...

Na een paar weken vakantie en veel longeren na 2 weken gin gik er weer op en deed ze precies hetzelfde...

Ik zou gewoon blijven rijden zoals je nu doet met het zweepje, dat doe ik namelijk ook, mijn merrie is nagekeken door dierenarts, hoefsmid, osteopaat, tandarts en mijn instructeur.. Waar ik inmiddels weg ben... Heb een andere gevonden vanwege tijdtekort...

Ik heb haar eerst een paar weken onder het zadel laten lopen net zoals jij, met een zweepje erbij.. Uiteindelijk gaat het nu weer goed.. Ik denk dat het inderdaad gewoon uitproberen is.. Mijn merrie heeft nu namelijk helemaal nergens meer last van.. Succes ermee.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:31

Als ik jouw verhaal lees, herken ik mijn paard gewoon.
Die begon ook gewoon opeens te staken en te slaan naar mijn been tijdens het rijden.
Nieuw zadel erop (andere zadel was verkeerd aangemeten), osteopaat erbij.
Verschillende keren behandeld, maar de klachten kwamen steeds weer terug na een paar maanden.

Tijdens het longeren waren er geen problemen, osteopaat kon niets meer vinden en ik was ten einde raad. Uiteindelijk terecht gekomen bij happy athelete (wat unamie aanraad) en die hebben me enorm geholpen. Na de 1e behandeling was het gelijk een ander paard met rijden.
En hij is ook enorm veranderd in de omgang.

Ik moest heb wel af en toe even helpen, omdat hij de pijn nog steeds associeerde met rijden, maar na een aantal keer gereden te hebben was het staken en bokken over.
Nu doet ie het alleen nog uit jolligheid. Haha!

unamie schreef:
Paarden staken niet zomaar, daar is echt een reden voor

Hier ben ik het dus mee eens, die van mij zal nooit staken om onder het werk uit te komen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:22

__PSM__ schreef:
Mijn merrie deed precies hetzelfde nadat de dierenarts ons had doorverwezen naar de osteopaat, aangezien ze op rechts heel stijf was...

Na een paar weken vakantie en veel longeren na 2 weken gin gik er weer op en deed ze precies hetzelfde...

Ik zou gewoon blijven rijden zoals je nu doet met het zweepje, dat doe ik namelijk ook, mijn merrie is nagekeken door dierenarts, hoefsmid, osteopaat, tandarts en mijn instructeur.. Waar ik inmiddels weg ben... Heb een andere gevonden vanwege tijdtekort...

Ik heb haar eerst een paar weken onder het zadel laten lopen net zoals jij, met een zweepje erbij.. Uiteindelijk gaat het nu weer goed.. Ik denk dat het inderdaad gewoon uitproberen is.. Mijn merrie heeft nu namelijk helemaal nergens meer last van.. Succes ermee.

Super dat je er veel aan heb gedaan! je hebt iig je best gedaan Cool
Maar... al deze mensen doen helemaal niets aan de spieren van een paard!
Dat ontbreekt nl nog aan het lijstje Ja
En dan te bedenken dat 85%van de paarden in meer of mindere mate spierpijn heeft....

@sabje19
Super dat je paard enorm is opgeknapt na een happy-athlete massage.
Dat rijd toch een stuk fijner Cool

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:49

unamie schreef:
__PSM__ schreef:

Super dat je er veel aan heb gedaan! je hebt iig je best gedaan Cool
Maar... al deze mensen doen helemaal niets aan de spieren van een paard!
Dat ontbreekt nl nog aan het lijstje Ja
En dan te bedenken dat 85%van de paarden in meer of mindere mate spierpijn heeft....

@sabje19

Hihih, ik snap je reactie, laat dat nou net degene zijn die ik vergeten was... Haha!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:51

unamie schreef:
@sabje19

Het rijdt inderdaad een stuk beter, 1 behandeling was ook geen pretje voor hem, maar nu staat ie lekker bij te genieten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:36

Als je paard in een keer door wil lopen als jij een zweepje laat zien dan denk ik dat ie je in de maling neemt.
Er zijn nu eenmaal paarden die tegen het been inkomen, dan rustig zijn met je been, hou ze zo goed mogelijk stil. Laat het paard langzaam wennen aan je been, geef steeds hele lichte druk als je wat wi samen met een stemhulp. En belonen als het goed gaat natuurlijk.
Zolang je paard zo reageert op de zweep dan zou ik met rijden gewoon de zweep meenemen, je hoeft 'm niet te gebruiken, alleen het bij je hebben is kennelijk al genoeg.

En misschien de osteopaat nog een keer terug laten komen, vaak hebben paarden meerdere behandelingen nodig voordat ze echt los zijn.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:08

Even een update Knipoog

Ik weet het niet meer hoor, ik ben afgelopen zondag voor het eerst met hem naar het bos geweest met een aantal stalgenoten, we hebben een lekker rustig ritje gemaakt.. veel stappen en 3 kleine stukjes gedraafd, ik had geen zweep bij me en hij heeft die 1,5 uur dat weg weg zijn geweest niet vervelend gedaan.

Maar als ik met hem in de bak ga rijden is hij nog steeds hetzelfde, als ik een zweep bij heb gaat het goed maar als ik net als vandaag geen zweep bij heb begint het weer.. stil staan, oren in zijn nek, tegen het hek lopen, omhoog komen als ik hem bij de uitgang weg wil sturen *zucht*

Hij vind het nu ook niet leuk als ik aansingel, maar hij heeft dan ook al een aantal weken dunne mest.. misschien buikpijn?

Doordat ik zelf flink ziek ben geweest heb ik nog niet met mijn instructrice afgesproken, maar ik ga haar zo eens bellen om te vragen of ze zo snel mogelijk wil komen.. zij kan misschien ook zien of hij toch nog ergens pijn heeft o fdat het gewoon vervelen is.

Weet iemand misschien wat zo'n happy athlete behandeling ongeveer kost?
Ik moet alles betalen van mijn bijbaantje en moet al een deel aan mijn ouders terug betalen omdat het me al veel geld gekost heeft, maar ik heb er alles voor over Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:54

@tatjalove

Diaree kan ook duiden op wormen
wanneer is hij voor het laatst ontwormd en met welk middel?

Er zijn 3 Happy-athlete's in opleiding w.o. mijzelf
Deze werken tegen gereduceerd tarief
Deze zijn werkzaam in Noorholland-Zuidholland-Overijsel- Utrecht-Gelderland
Weet niet welke provincie je woont.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:50

unamie schreef:
@tatjalove

Diaree kan ook duiden op wormen
wanneer is hij voor het laatst ontwormd en met welk middel?

Er zijn 3 Happy-athlete's in opleiding w.o. mijzelf
Deze werken tegen gereduceerd tarief
Deze zijn werkzaam in Noorholland-Zuidholland-Overijsel- Utrecht-Gelderland
Weet niet welke provincie je woont.

Hij is 4 weken geleden ontwormd, met welk middel durf ik zo niet te zeggen.. het was een groen doosje in ieder geval.
Ik woon jammer genoeg in noord brabant Knipoog