Mara @ work (Haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: Mara @ work (Haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:21

girlchat11 schreef:
ja daar heb ik wat meer aan. Ik heb een poosje geleden de tip gekregen om mijn handen meer te dragen. En ik vind het nog erg moeilijk om ze op de juiste hoogte te houden.

Ik vind het ook erg moeilijk om mijn schouders te ondspannen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat moet. En als het even lukt dan snapt Mara er niks van en loopt ze gelijk weer met haar hoofd in de lucht. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn schouders beter kan ontspannen? (een massage helpt altijd wel een beetje)

Maar zoals 10, daar is het geen kwestie van dat je niet draagt. Waarom trek je hem dan scheef als je gaat verzamelen?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:31

leuke Haflinger hoor,loopt ook netjes Knipoog vind wel dat het op foto 9 lijkt alsof je een beetje in haar mond hangt/trekt,maar kan ook een momentopname zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:03

nee dit is zo... Ze was een beetje lastig ( had 2 weken niet gelopen) volde ook een beetje raar toen ik weer in het zadel zat Haha! Zit wel lekker Lachen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:12

Opzich ziet het er wel leuk uit Knipoog
Maar met de galop meer gaan zitten, en in de draf kantelt je pony het hoofd. Je heb je binnenteugel er niet bij óf je hebt je buitenteugel veelste strak , probeer ze gelijk te hebben Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:15

Rozanne schreef:
girlchat11 schreef:
ja daar heb ik wat meer aan. Ik heb een poosje geleden de tip gekregen om mijn handen meer te dragen. En ik vind het nog erg moeilijk om ze op de juiste hoogte te houden.

Ik vind het ook erg moeilijk om mijn schouders te ondspannen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat moet. En als het even lukt dan snapt Mara er niks van en loopt ze gelijk weer met haar hoofd in de lucht. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn schouders beter kan ontspannen? (een massage helpt altijd wel een beetje)

Maar zoals 10, daar is het geen kwestie van dat je niet draagt. Waarom trek je hem dan scheef als je gaat verzamelen?

Ik ben hier daarna ook meteen mee gestopt. Ik merkte dat het niet lekker ging. Heb dus ook maar een paar passen gedaan.,

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:21

Daar hebben we Mara Ja
Het commentaar is al gegeven dus ik denk niet dat je het nog een keer hoeft te horen Knipoog
Het is eigenlijk de enige haflinger waar ik verliefd op ben ( samen met Abel dan Tong uitsteken ) Lovers

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:23

hihi hooi mellisa! thnx Lachen

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:31

WAAROM BEN JE NIET ONLINE OP MSN Clown

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:34

weet ik veel... Tong uitsteken Maar hoe vind je dat Mara er uit ziet? Ze is wollig he (om maar weer ontopic te gaan Tong uitsteken )

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:40

Ja goed idee.. ontopic Ja .. Ze is echt super wollig! Maar in de zomer vind ik haar persoonlijk toch mooier! Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:42

ik vind haar ind e zomer ook mooier. Dan zijn haar manen ook veel minder warrig.. Dan ziet de aanleuning er ook veel netter uit.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:08

heey gail,
ik ga dan ook maar even reageren he

het meeste commentaar is eigenlijk al gegeven, Haha! blijft niet zoveel over Tong uitsteken
je houding is ook al veel meer verbeterd vergeleken met van de zomer Knipoog je zit al minder naar voren, alleen probeer in de galop gewoon echt voor je gevoel naar achter te gaan liggen Tong uitsteken ,dan ga je meestal rechtop zitten Lachen , het lijk namelijk echt af en toe of je naar voren kan vallen, zo van haar af
je laarzen vielen me meteen op, mooi Lachen
is dat dekje ook nieuw ?? vind ik leuk
succes verder
word ze al 6 binnenkort, gaat ook snel Bloos!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 22:17

ja ik heb haar ook al bijna 2 jaar!! gaat ook snel. Weet ej wat me nu pas opvalt. Ik rijd in een setje... was me niet opgevallen. Ik ben blond Lachen Ik geef toe dat ik deze keer ook wel heel veel aan de voorkant zat hoor.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:24

girlchat11 schreef:

Dat is natuurlijk ook heel lastig je moet je nu iets afleren wat je altijd al hebt gedaan waarschijnlijk.. misschien zijn je schouders juist zo gespannen omdat je iets anders aan het proberen bent.. als je het zo beschrijft krijg ik een beetje het idee dat je het heel belangrijk vind dat ze "aan de teugel" loopt.. maar als je geen ontspanning hebt lukt dat ook niet.. dan krijg je hooguit een paard wat in een valse knik loopt dus niet over de rug en door jou druk op de teugels verzet gaan vertonen en onder het werk probeert uit te komen bv door haar mond open te gaan doen. Ik denk dat je weer even terug moet naar het begin (maar het is moeilijk om te beoordelen van achter mij comp dan zou ik je in rl moeten zien).
Ga eerst eens goed voorwaards rijden dan komt het neerwaards ook wel. Laat haar hoofd maar even voor wat het is en zorg dat ze goed aan je hulpen is. Op het moment dan je haar daar ontspannen hebt lopen (dus voorwaards neerwaards) dan kun je haar rustig aan, en dus niet gaan trekken, naar het opgerichte gaan laten lopen.
Maar ik denk dat het verstandig is om met goede instructie aan de gang te gaan.

Hoop dat je hier wat aan hebt.. en misschien gewoon tijdens het rijden denken: schouders en handen los... schouders en handen los

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:28

idd

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:31

Oja, ik denk trouwens dat je je handen al redelijk op de goeie plek hebt hoor.. wanneer je je handen weer te hoog gaat houden dan ga je het bit kantelen.. en word je direct dwingend in je hand.. is ook niet bevoordelijk voor de ontspanning

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 22:47

Ik ben ook weer bezig met het voorwaarts rijden.en het gaat al steeds beter.

_Daylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 02:46

Leuke haflinger heb je zeg Bloos

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 07:17

ik weet niet of het zo is want ik kan het niet zó goed zien, maar volgens mij trek je gigantisch in haar bek, gaat e te snel ofzo? waarm doe je dat?
voor de rest ziet er goed uit je geeft goed been Bloos

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 10:32

Ze was erg sterk. Al een poosje neit meer gereden. Waardoor ik zelf ook een beetje met mijn hand liep te k utten.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:04

Hmmm nou der is al genoeg commentaar gegeven dus da laat ik maar ff achterwege.... Ik wil je alleen 1 tip geven: Je hebt nu fotoz gemaakt voor je houding, maar die jas vertekend gigantisch dus kan je er nog niet veel uit halen... Misschien een keertje zonder jas rijden... ja weet dat het nu veels te koud is, maar misschien in een binnenbak of gewoon een ander keertje, want heel erg veel kan je nu niet uit je rug/schouderhouding halen

suc6 nog verder

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:34

Wie rijd er trouwens op mark??( dat is bij foto 5 ) Dat kan ik zien aan ze kont Huilen van het lachen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:53

Ik vind het er niet zo ontspannen uit zien. Je handen zijn erg strak, en je pony houdt haar kaken daardoor ook strak. Je ziet haar op sommige foto's ook een soort terugtrekken. Net als die verzamelfoto, daar kantelt ze haar hoofd ook erg.
Rijd ook met je kuit, en niet met je spoor Knipoog

Edit; als ze sterk is moet je juist niet met je hand lopen 'k utten', maar ga haar bezig houden. Rijd achtjes, in S van hand veranderen, zoveel mogelijk figuren in 1 rondje. Dan let ze beter op jou en zal ze niet zo trekken. Lachen

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:25

Leuk, een Haf (heb ik ook Pling )

Ik vind ook dat je een veelste harde hand hebt of dat moet zo lijken maar tot nu toe zie ik het op elke foto terug...
Als je je pony rond wilt laten lopen, zul je eerst aan je zit ook moeten werken.
Je pony kan nooit mooi rond lopen als baasje niet goed zit of op d'r rug zit te bonzen.
Goed stevig zien te blijven zitten en goed meebewegen met de gangen.

Maar ja, da's altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
Misschien moet je pony ook eerst nog meer rugspieren ontwikkelen. Ze is nog jong he.
Forceer het niet, neem de tijd en bouw het rustig op en je hebt het langste plezier (en ook je pony zowel lichamelijk als geestelijk)

Succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:15

Ze kan het ook wel. Dat heeft ze wel bewezen. (zie profiel) We zakken alleen langzaam een dip in. Zowel ik als zij.