Liqeur & ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serafina80

Re: Liqeur & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:07

Heel veel succes ermee! ?Snel nieuwe foto's neer zetten! En ik wou ook nog even zeggen dat ik opzich niet tegen een hulpteugel ben, mits goed gebruik! Maar ik denk dat het wel goed komt wel jullie!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:17

persoonlijk vind ik het niet erg dat zij me les geeft.
ze legt goed uit vind ik.
en ze probeert zelf ook gewoon nieuwe dingen uit kwa les geven.
dingen die zij heeft geleerd van andere instructeurs, neemt ze mee in haar wijze van les geven...dus denk niet dat ze echt is vastgeroest in haar manier van rijden.

bij mn volgende rijfoto's zal ik jullie allemaal n pbtje sturen Tong uitsteken Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:16

Hee, gewoon lekker dat ding er aan laten tot je zelf wat meer geoefend hebt! Tot die tijd ziet het er vriendelijk uit en een paard loopt op deze manier beter en stabieler. Maar intussen wel goed oefenen met je zit en je handen, zodat je die straks mooi stil kunt houden als je die hulpteugel er af haalt. Ik weet niet of dit ding verstelbaar is, maar wij hadden een driehoeksteugel die verstelbaar was, en dan om te oefenen deden we hem het laatste kwartiertje wat losser, om zelf dat over te nemen en haar nog steeds op die manier te laten lopen.

Succes er mee en niet te veel aantrekken van die 'anti-hulpteugel-brigade' hier Knipoog Hulpteugels zijn er om je te helpen en zolang jij het nog niet zo goed kunt, laat ze je dan maar lekker helpen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:32

Ik ben absoluut niet anti-hulpteugel hoor, ik gebruik ze zelf ook Lachen Maar ik vind wel dat het met beleid moet gebeuren en ik zie een hulpteugel niet als 'standaard' hulp voor mij. Het is een hulpmiddel om je paard iets bij te brengen, of om bepaalde spieren te trainen (aan de longe bv). Niet om te leren je handen stil te houden, of hoe je je paard in een krulletje moet krijgen. Aan de teugel lopen kun je niet leren, ook niet met een slofteugel. Het enige waarbij een hulpteugel je dan helpt is een valse knik.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:41

eigelijk..vind ik dat je eerst moet vragen hoe die bereden wordt..een van ons hier op stal is met teveel druk dus niet ontspannen gereden..als je dan ontspanning met hem probeert aan teugel te krijgen..snapt die dat gewoon niet..we rijden nu met hulpteugel en nu begint hij het te snappen, dus ik vind dat je hem dan eraf kan doen..want als je paardje het zo met spanning geleert hebt, neem jij de spanning snel over, en vind ik persoonlijk het fijner om met hulpteugel dat te gaan rijden, puur om de veiligheid om de spanning niet over te nemen..(sorry even van het offtopic)
Ontopic:
ik vind het er leuk uitzien,,natuurlijk moet er geoefend worden..maar oefenen baart kunst..! Ik denk dat iedereen les nodig heeft, en dat het voor jou ook een stuk makkelijker maakt om les te krijgen, dan snap je beter eigelijk waarmee je bezig bent en waarom..veel suc6 verder..! Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:10

Ik ben toevallig iemand die anti-hulpteugel is, maar desalniettemin best begrip heeft voor bepaalde situaties.
Dit is zo´n situaties waar ik het gebruik wel begrijp.
Hij wordt, denk ik, gebruikt om te voorkomen dat de pony met een weggedrukte rug loopt omdat deze verzorgster pony nog niet op eigen kunnen naar beneden (oa) kan rijden. Als ze zo´n pony gewoon laat denderen heeft het erop rijden weinig nut en kan hij net zo goed losgelaten worden ofzo.
Op deze manier wordt er nog wat aan bepaalde spiergroepen gedaan.

WEL vind ik, persoonlijk, dat ipv na het verwijderen van het elastiek uit te gaan stappen, je nog even had kunnen trainen, juist omdat de pony dan op de goede manier los is en je kunt leren op zijn minst het (werk in een juiste houding) te onderhouden en vandaaruit makkelijker kunt leren het ook te creëren...

(En dán foto´s nemen)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:52

dat is idd precies de reden waarom t elastiek eraan hangt

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:50

Lusitana schreef:
Ik ben toevallig iemand die anti-hulpteugel is, maar desalniettemin best begrip heeft voor bepaalde situaties.
Dit is zo´n situaties waar ik het gebruik wel begrijp.
Hij wordt, denk ik, gebruikt om te voorkomen dat de pony met een weggedrukte rug loopt omdat deze verzorgster pony nog niet op eigen kunnen naar beneden (oa) kan rijden. Als ze zo´n pony gewoon laat denderen heeft het erop rijden weinig nut en kan hij net zo goed losgelaten worden ofzo.
Op deze manier wordt er nog wat aan bepaalde spiergroepen gedaan.

WEL vind ik, persoonlijk, dat ipv na het verwijderen van het elastiek uit te gaan stappen, je nog even had kunnen trainen, juist omdat de pony dan op de goede manier los is en je kunt leren op zijn minst het (werk in een juiste houding) te onderhouden en vandaaruit makkelijker kunt leren het ook te creëren...

(En dán foto´s nemen)

Vind dit echt een goede uitleg! Knipoog Zolang je maar weet dat je hem goed gebruikt is er niks aan de hand. Ik vond het alleen op de foto's moeilijk te beoordelen!
Kijk zeker uit naar je Pb'tje! Haha!