Aalies de Fries in de mist (mét Burberry setje!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Aalies de Fries in de mist (mét Burberry setje!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:37

Wat een leuke enthousiaste koppies al die Friezen , lekker vlot beestje ook zo te zien Ja

Ik vind dan weer dat vooral het zadel storend ver naar voren ligt.
Nog niet eens de singel door de buik , maar gewoon het zadel zelf ligt bijna tussen de oren (om ook even sarcastisch te zijn Tong uitsteken ) dat vind ik het meest zonde van deze foto's eigenlijk.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:50

Leuke combinatie!

Jammer dat ik op geen enkele foto echt de indruk krijg dat je controle houdt over je paard, hij loopt de hele tijd onder je weg (lijkt zelfs in paniek), drukt zijn rug weg. Zelf zit je ook gespannen, probeer meer ontspannen te zijn, dieper in het zadel te gaan zitten, duidelijk hulpen geven dat hij niet zo onder je weg denderd. Ligt het zadel wel lekker? Het ligt helemaal naar voren, misschien zorgt dat voor het rengedrag.

Nu moet je aan die controle werken, zeker omdat jullie elkaar net leren kennen! Als je die controle straks hebt in 'tempo' dan kun je verder werken.

Vind het setjes trouwens geweldig op elkaar afgestemt, maar daarnaast ook totaal niet mijn smaak! En setje of niet, het gaat toch om de combinatie voor het beeld en niet om het setje.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:27

Heey erg mooi paard ziet er leuk uit.. Ik had toen ik de eerste foto zag echt zo iets van die is wel een beetje heel erg te dik ... had daarna wel meteen de gedachte dat ze wellicht drachtig kon zijn dus dan valt het wel mee.. wanneer komt het veulen???
Ik ben het over de controle wel een beetje eens met BounceBabe maar gewoon lkkr gaan trainen dan komt het vanzelf wel goed

Die knal voor der kop doe ik zelf ook altijd Tong uitsteken hihi werkt bij mij ook super (voor de mensen die min sarcastische toon niet begrijpen dit is een grapje paardje dat ik rij heeft zo'n lange nek en is niet zo mooi opgericht als deze dus ik komt bij der hoofd vanaf het zadel Tong uitsteken)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:04

Leuke Fries. Alleen vindt ik het geen super combi. Ziet er gespannen uit, houding van de ruiter is ook niet zo best.
Maar dat komt vast nog wel goed met les erbij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:11

Als dat zadel wat verder naar achteren ligt dan zit je als ruiter ook al meteen een stuk beter hoor , heeft er een heleboel mee te maken want dit is typisch de zit die je daarvan snel krijgt Lachen

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:34

Hee kim!
wat is het toch een lekker paard zeg!! En t setje staat haar ook gaaf, trouwens jullie, want jullie zijn allebei in stijl Cool
Goed dooroefenen, dan komt t rijden vast helemaal goed Haha!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:38

Leuke fries, en geweldig leuk setje!
Tips: Probeer wat meer naar achteren te gaan zitten, hakken uitdrukken, tenen naar binnen, op pianohandjes letten! Verder vind ik dat het zadel wel iets meer naar achter mag!
Lekker dooroefenen zou ik zeggen! Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:41

Mooi friesje.
Idd lezen is een kunst, onderaan staan de correcties. Wel grappig dat niet iedereen verder leest dan ddat de neus lang is.
Ben benieuwd naar het veulen we zullen nog even wachten. Door wie is ze gedekt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:45

Mooie Fries!
Denk wel dat de neusriem iets hoger mag, 1 gaatje iig, mss wel 2!

Verder lijkt het longeren idd op 'rondslingeren'. Mss dit wat meer gecontroleerd aanpakken? Gaat ze te hard consequent zijn en haar weer laten stappen. Als je dit volhoud heb je daar ook profijt van met rijden!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:51

Leuk dier om te zien.

Maar het ziet er niet geheel ontspannen uit.
Daarin ga ik ook mee dat het zadel vrij ver naar voren ligt.
Commentaar op je houding: Je tenen mogen naar binnen, en je benen liggen te ver naar achteren.

Ik zou gaan werken naar de ontspanning, desnoods eerst in stap en draf en dan later de galop erbij houden. Het paard ziet er heel rennerig uit. (zoals anderen al zeiden, misschien door de foute ligging van het zadel?)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:03

Bedankt voor de reacties Lachen

Ik heb vandaag weer gereden, ze was dit keer een heel stuk rustiger en meer ontspannen. Ik denk dat er nogal wat energie in haar zat doordat ze een tijdje niet gelopen heeft, dus de foto's waren best wel momentopnames. Als ze zo hard gaat, probeer je wat terug te rijden en dat hoor je op je zit te doen maar je vergrijpt je dan snel aan de teugels en dat is gewoon verkeerd. Als ze harder gaat, merk je ook dat ze in haar eigen balans niet helemaal lekker zit, en dan raak ik ook uit balans. Dus ik probeer ook dmv overgangen bijvoorbeeld gewoon naar die rust toe te rijden en dat gaat al wat beter Ja Voordat ik haar ging rijden had ze ook alweer een jaar stilgestaan en daarvoor had een meisje er een keer op gereden maar verder heeft ze weinig ervaring onder het zadel dus we gaan gewoon fijn oefenen Ja

Vandaag met rijden meteen proberen te letten op wat tips die jullie gegeven hebben, netjes rijden blijft toch moeilijk Schijnheilig

Het zadel ligt juist erg fijn, ik heb eerder even met een veelzijdigheidszadel gereden maar die schoof heel erg. Deze ligt lekker stabiel en ik heb het idee dat ze dan ook beter loopt. Ik zal in het vervolg proberen het zadel iets verder terug te leggen, maar dit is met de singel wel lastig omdat ze al een behoorlijke buik heeft en de singel dan ook niet erg lekker ligt.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:40

Ligt t zadel niet te ver naar voren? Wel mooi paard! Haha!

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:49

Is dat zadel niet een beetje te klein? Bloos
Voor de pony en voor haar! Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:55

JessicaD88 schreef:
Ligt t zadel niet te ver naar voren? Wel mooi paard! Haha!

beautylin schreef:
Is dat zadel niet een beetje te klein? Bloos
Voor de pony en voor haar! Knipoog

mee eens Knipoog en de bandages achter zitten beetje raar.. Nagelbijten / Gniffelen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:18

Leuk paard en kan zien dat je er plezier in hebt kim. Ik denk dat dit zadel door haar drachtig zijn binnenkort niet meer prettig is voor het paard. Het zadel schuift nu al naar voren door de buik.. (zou je een banaansingel voor kunnen proberen)

Als je voelt dat ze wat gaat spannen vraag dan een volte of een gebroken lijn of laat dr even halt houden en probeer dan te vragen en meteen los te laten. Als het hoofd opzij is kan ze niet zo opspannen en doordat jij los laat kan ze zich daar ook niet op vast zetten.

Heb je inmiddels al contact gehad met mehlika of iemand anders gevonden voor de lessen?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:21

Ja Lachen Ik heb misschien iemand gevonden die me les wil geven Lachen

Greetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:15

Vind het paard er niet zo vrolijk bijlopen, oortjes naar achteren en hoofd/hals zo hoog. Het lijkt bijna op vluchten. Als ik naar de foto's kijk, vraag ik me af het zadel wel goed ligt en jij er zelf wel lekker in zit?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:20

ik vind het ook niet zo'n fijn plaatje... ik begrijp wel dat het na een lange periode van niets doen niet allemaal perfect kan gaan, met behulp van goede instructie is er zo goed als niets wat niet op te lossen is.

wat wel echt stoort is het zadel, wat gewoon OP de schouder ligt. een zadel hoort achter de schouder te liggen en daar ruimte te laten voor de beweging. als het zadel door de buik niet goed meer blijft liggen zou je voor een alternatief kunnen kijken, iig niet doorrijden met een zadel dat op de schouder ligt!

love_marnix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:21

leuk paardje
hij valt alleen op foto1 en foto2 echt heel erg

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:24

Valt Blond ? Ze bleef gewoon op dr benen staan hoor Clown

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:31

Knappe dame heb je onder je kont hoor Ja
Wanneer komt het veulen??

Je hebt al commentaar op je zadel gehad, maar met een drachtige merrie is dat gewoon lastig. Ik vind alleen je bandages verschrikkelijk storend, buiten het feit dat ik ze niet mooi vind Tong uitsteken Ze zakken af en dat lijkt me niet lekker lopen....heeft ze ze nodig?? Ik snap dat het anders geen setje is, maar nu irriteren ze meer dan dat ze een functie hebben.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:38

ziet er erg netjes uit hoor en comments hoef ik niet te geven Knipoog

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:08

Stiekem is het toch wel grappig om te zien hoeveel mensen het commentaar op het einde niet lezen Knipoog

Ziet er goed uit, leuke fries in een leuk setje trouwens Haha!
succes met het oefenen en alvast veel pelzier met het veulen!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:48

Greetsje schreef:
Vind het paard er niet zo vrolijk bijlopen, oortjes naar achteren en hoofd/hals zo hoog. Het lijkt bijna op vluchten. Als ik naar de foto's kijk, vraag ik me af het zadel wel goed ligt en jij er zelf wel lekker in zit?

Momentopnames Knipoog Er is een nieuw topic van de dag erna, kijk daar maar eens:
[HAW] Aalies de Fries nu wat gecontroleerder

Wat betreft haar hoofd/hals zo hoog kun je weer zien dat ze alleen maar voor de wagen gelopen heeft voordat ik d'r ging rijden onder het zadel, daar lopen ze juist met hun hoofd hoog ingesteld. Wat ik dus ook wil oefenen is dat er een beetje lengte in de hals komt en blijft. In stap zit dit wel goed maar als je gaat draven stelt ze haar hoofd weer hoog in.
Vluchten deed ze niet naar mijn weten; ze was erg fris en enthousiast tijdens het rijden en je kreeg er geen rust in zowat. De dag erna ging dat al een heel stuk beter en was ze veel meer ontspannen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:41

wat een gave fries is dat zeg, maar de ruiter, sorry hoor, je zit voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen
hier zou ik echt iets aan doen, dan heb je een heel mooi plaatje