Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moniek21 schreef:ik heb een paar keer gelezen ik zou bij een 6 jarige geen stang en trens inhangen ?? sorry dat ik het zeg maar mijn paard is 5 en die heeft ook al een paar keer (tijdens een buiten stap ritje) een stang en trens in gehad ik rij nu na 4 wedstrijden in het M2 M2 + 9 maar ik vindt dat je je paard best wel langzaam kan laten wennen aan zo'n mond vol,al vind ik wel wat de meeste ook zeggen dat het paard wel iets meer gesloten mag

Lusitana schreef:De vergelijking gaat niet op: Bij mennen is het paard niet extra belast door een gewicht op de rug en gaan ze ook niet hard- of zouden dat in elk geval niet moeten doen -en een paard kan stabiel gehouden worden en de kar geremd, en glijden is daardoor niet zo makkelijk. Ze hebben ook het hoofd gegeven en het gewicht beter verdeeld.
Langzaam of verzameld draven op het harde kan geen kwaad. Dan buigt het paard nl de benen net wat meer waardoor schokken beter opgevangen en kans op uitglijden verminderd. Zeker als het gewicht meer op de achterhand is, maar dat is juist bij dit paard niet zo.
Canaletto schreef:Lusitana schreef:De vergelijking gaat niet op: Bij mennen is het paard niet extra belast door een gewicht op de rug en gaan ze ook niet hard- of zouden dat in elk geval niet moeten doen -en een paard kan stabiel gehouden worden en de kar geremd, en glijden is daardoor niet zo makkelijk. Ze hebben ook het hoofd gegeven en het gewicht beter verdeeld.
Langzaam of verzameld draven op het harde kan geen kwaad. Dan buigt het paard nl de benen net wat meer waardoor schokken beter opgevangen en kans op uitglijden verminderd. Zeker als het gewicht meer op de achterhand is, maar dat is juist bij dit paard niet zo.
ook niet alle meners die hwoon lekker doen dus ja een paard spring ook wle is aan in galop dus ja.. het zou niet goed zijn veel te langen stukken op het harde ggaloperen maar was maar een klein stukje dus jaa.
het is echt bijna niet te lezen zo 

Aangezien je de M1 en de M2 nog door moet 
het is echt bijna niet te lezen zo 

Aangezien je de M1 en de M2 nog door moet 
[/quote]kijk het is haar keuze dat ze met stang en trens rijd. Dus ja. ik ga daar niet over. en het paard is ook nog maar 6 dus wat verwachtje Citaat:kijk het is haar keuze dat ze met stang en trens rijd. Dus ja. ik ga daar niet over. en het paard is ook nog maar 6 dus wat verwachtje
(bv United van mij... Z2 loopt hij correct met twee vingers in zijn neus
En die is ook pas 6... niet met mij... maar met de vorige eigenaar, mijn instructrice)