Chantal met Graciella @ work met stang en trens.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Re: Chantal met Graciella @ work met stang en trens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:18

Ik vind dat de leeftijd van een paard niet uitmaakt wanneer er een S&T in word gehangen. Als de ruiter er maar klaar voor is!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:27

moniek21 schreef:
ik heb een paar keer gelezen ik zou bij een 6 jarige geen stang en trens inhangen ?? sorry dat ik het zeg maar mijn paard is 5 en die heeft ook al een paar keer (tijdens een buiten stap ritje) een stang en trens in gehad ik rij nu na 4 wedstrijden in het M2 M2 + 9 maar ik vindt dat je je paard best wel langzaam kan laten wennen aan zo'n mond vol,al vind ik wel wat de meeste ook zeggen dat het paard wel iets meer gesloten mag

daar heb je ook gelijk in, bij mijn trainer (hans en cora arends) hangen ze er vaak ook bij hun 6de een stang en trens in omdat ze de paarden dan in het Z kunnen starten vanaf april.
Maar de ruiter moet er wel mee weten om te gaan, want je kan met stang en trens niet gaan zitten trekken en doen (ik zeg niet dat ze dat doet, maar we heeft wel een erg sterke hand).
Een paard reageerd heel scherp op stang en trens, en daar moet je rekening mee houden.
En zoals ik al eerder had gezecht zou ik inderdaa onder begeleiding eerst een paar keer met stang en trens rijden (ik weet niet of er begeleiding was).
Maar verder heel veel suc-6, en ook de eigenaren van dit paard, wees er zuinig op! Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:24

Ey dat is Chantal de zus van Nathalie Haha!
Nathalie heeft echt een gave pony Lady, maar die heb je ook vast wel gezien.
Graac is een leuk paard maar ik ga wel met het commentaar van de anderen mee Knipoog

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 11:31

Hallo,

Ze gaat galopeerde niuet aan op het harde paard schrok even en draven op het harde is een keer goed hoor mennen doen ze toch ook op het harde.

en dat ze 6 is maakt niks uit over stanf en trens

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:41

De vergelijking gaat niet op: Bij mennen is het paard niet extra belast door een gewicht op de rug en gaan ze ook niet hard- of zouden dat in elk geval niet moeten doen -en een paard kan stabiel gehouden worden en de kar geremd, en glijden is daardoor niet zo makkelijk. Ze hebben ook het hoofd gegeven en het gewicht beter verdeeld.

Langzaam of verzameld draven op het harde kan geen kwaad. Dan buigt het paard nl de benen net wat meer waardoor schokken beter opgevangen en kans op uitglijden verminderd. Zeker als het gewicht meer op de achterhand is, maar dat is juist bij dit paard niet zo.

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 11:57

Lusitana schreef:
De vergelijking gaat niet op: Bij mennen is het paard niet extra belast door een gewicht op de rug en gaan ze ook niet hard- of zouden dat in elk geval niet moeten doen -en een paard kan stabiel gehouden worden en de kar geremd, en glijden is daardoor niet zo makkelijk. Ze hebben ook het hoofd gegeven en het gewicht beter verdeeld.

Langzaam of verzameld draven op het harde kan geen kwaad. Dan buigt het paard nl de benen net wat meer waardoor schokken beter opgevangen en kans op uitglijden verminderd. Zeker als het gewicht meer op de achterhand is, maar dat is juist bij dit paard niet zo.

ook niet alle meners die hwoon lekker doen dus ja een paard spring ook wle is aan in galop dus ja.. het zou niet goed zijn veel te langen stukken op het harde ggaloperen maar was maar een klein stukje dus jaa.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:03

Het was handiger geweest om die foto's niet te plaatsen, want ze voegen verder niets toe en het geeft dus wel weer een discussie punt, en dat is jammer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:16

Canaletto schreef:
Lusitana schreef:

ook niet alle meners die hwoon lekker doen dus ja een paard spring ook wle is aan in galop dus ja.. het zou niet goed zijn veel te langen stukken op het harde ggaloperen maar was maar een klein stukje dus jaa.

Kan je ajb je spelling extra nakijken Nagelbijten / Gniffelen het is echt bijna niet te lezen zo Knipoog

Zoals meerdere boven mij ben ik ook van mening dat de combinatie (nog) niet klaar is voor S&T
De houding en inwerking (voor zo ver te beoordelen vanaf de foto) vind ik nog geheel niet S&T waardig. Ik zie nog geen goede onafhankelijke zit, met daarbij een niet helemaal goede handhouding maakt dat de S&T meer kwaad doet dan goed Lachen
Verder loopt het paard imo nog niet genoeg 'los', gesloten en op het achterbeen om goede punten te behalen in het Z.
Maar daar hebben jullie tijd genoeg voor om aan te werken Knipoog Aangezien je de M1 en de M2 nog door moet Lachen

Verder een mooi paard, alleen zou ik nog niet dit moment hebben gekozen voor een S&T Lachen

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 12:19

[/quote]
ook niet alle meners die hwoon lekker doen dus ja een paard spring ook wle is aan in galop dus ja.. het zou niet goed zijn veel te langen stukken op het harde ggaloperen maar was maar een klein stukje dus jaa.[/quote]

Kan je ajb je spelling extra nakijken Nagelbijten / Gniffelen het is echt bijna niet te lezen zo Knipoog

Zoals meerdere boven mij ben ik ook van mening dat de combinatie (nog) niet klaar is voor S&T
De houding en inwerking (voor zo ver te beoordelen vanaf de foto) vind ik nog geheel niet S&T waardig. Ik zie nog geen goede onafhankelijke zit, met daarbij een niet helemaal goede handhouding maakt dat de S&T meer kwaad doet dan goed Lachen
Verder loopt het paard imo nog niet genoeg 'los', gesloten en op het achterbeen om goede punten te behalen in het Z.
Maar daar hebben jullie tijd genoeg voor om aan te werken Knipoog Aangezien je de M1 en de M2 nog door moet Lachen

Verder een mooi paard, alleen zou ik nog niet dit moment hebben gekozen voor een S&T Lachen[/quote]kijk het is haar keuze dat ze met stang en trens rijd. Dus ja. ik ga daar niet over. en het paard is ook nog maar 6 dus wat verwachtje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:27

Citaat:
kijk het is haar keuze dat ze met stang en trens rijd. Dus ja. ik ga daar niet over. en het paard is ook nog maar 6 dus wat verwachtje

Wat verwacht ik?
Dat een ruiter zelf kan inschatten of een paard klaar is voor S&T, en eventueel deze beslissing maakt met instructie.
Dat dit paard pas 6 is, is geen excuus voor het niet klaar zijn voor het Z, qua ruiter en qua lopen van het paard. Al het al duidelijk is dat het paard qua lopen 'pas 6' is... waarom dan al een stap verder gaan in de training waar de combi nog niet klaar voor is?
En er zijn genoeg paarden van 6 die hoge punten rijden in het Z op een trensje Knipoog (bv United van mij... Z2 loopt hij correct met twee vingers in zijn neus Knipoog En die is ook pas 6... niet met mij... maar met de vorige eigenaar, mijn instructrice)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:32

Omdat de amazone geen bokker is gaat dit topic op slot.