Mijn probleem met springen... Help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Re: Mijn probleem met springen... Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:26

GOODGOD_ schreef:
Bloos Dat is echt nog nooit gebeurd bij mij, ik gaa altijd ong, 1 meter voor de aansprong al in de verlichte zit. Nja niet echt 1 meter maar wel voor dat hij zijn sprong inzet. Ik weet het niet precies maar misschien moet je eens proberen, om voor de hindernis even jezelf in de goede positie krijgen. Maar ik denk dat het van heel veel oefenen moet komen.

Succes

En kan je ook uitleggen waarom je dat doet?

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:41

Je moet je gewoon laten meedrijven met je paard. Dus als je voelt dat hij afzet ga je mee in verlichte zit. Als je van in het begin meezit met je paard, ga je vanzelf minder terugvallen op de sprong omdat je in balans bent.
Het is misschien een beetje moeilijk uitgelegd, maar bij mij gaat het gewoon op het gevoel.
Als je dat gevoel nog niet hebt kan je zoals hier boven gezegd al op voorhand in verlichte zit gaan zitten. Dan ben je alleszins al zeker dat je je paard niet zeer doet in de rug.
Succes!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:11

Sommige mensen ''liggen'' ook echt helemaal op de hals, die steunen dus op de nek van hun paard. Is dit nou verstandig of niet?? Of moet je nou gewoon boven de hals??

Ik weet het echt niet meer!!
Bloos

GOODGOD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:16

tantjeuh schreef:
GOODGOD_ schreef:
Bloos Dat is echt nog nooit gebeurd bij mij, ik gaa altijd ong, 1 meter voor de aansprong al in de verlichte zit. Nja niet echt 1 meter maar wel voor dat hij zijn sprong inzet. Ik weet het niet precies maar misschien moet je eens proberen, om voor de hindernis even jezelf in de goede positie krijgen. Maar ik denk dat het van heel veel oefenen moet komen.

Succes

En kan je ook uitleggen waarom je dat doet?

Over goede positie bedoel je?
Nou gewoon verlichte zit, en dan probeer je de sprong en dan vraag je je lesgever of je in de goede positie zat. Toch Lachen

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:22

XD

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:55

GOODGOD_ schreef:
GOODGOD_ schreef:

Succes

Over goede positie bedoel je?
Nou gewoon verlichte zit, en dan probeer je de sprong en dan vraag je je lesgever of je in de goede positie zat. Toch Lachen

Dat bedoelde ik niet Lachen. Kan je uitleggen waarom je een meter voor je sprong al in verlichte zit gaat zitten? Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom dat positief zou kunnen zijn...

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:16

dus gewoon pas op het moment dat je paard afzet, meegaan , anders kan je wel hebben dat als ie stopt dat je er nogal snel voor af ligt Clown
Als jij idd terug in je zadel valt, moet je daar echt wel dringend aan gaan werken want je bezeert je paard dan echt wel !
Bij mijn trainer , moest ik vroeger altijd galopperen en heel de tijd in verlichte zit staan, is heel vermoeiend en je kan plotseling een steek krijgen :p
maar de bedoeling hiervan is dat je je evenwicht leert houden. Wnt dat is dus jouw probleem, je kan je evenwicht niet goed houden waardoor je terug naar achter valt.. Dan ook is het mss een idee om als je aan het springen bent, dat je na de sprong nog een paar passen in verlichte zit blijft en dan rustig terug gaat zitten.. Dan merk je de eerste keren btw ook dat het idd een evenwichtsprobleem is Lachen dit moesten wij van een trainer op een cursus eens doen en daardoor werd het voor mij ook allemaal wat duidelijker Lachen

Veel succes !