tenen is trouwens ook nog eens voor de veiligheid heel belangrijk Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tenen is trouwens ook nog eens voor de veiligheid heel belangrijk poes schreef:Bij ons op de manege neem je eerst zitlessen tot je een redelijke zit hebt
wizewo schreef:Manege misschien niet, lesgever/geefster wel. Je onderarm behoort in ontspannenhouding in een rechte lijn naar de mond van je paard te lopen.
lovelygirly schreef:Hoi.
ik weet niet zeker of het hier hoort, anders mijn excusses.
Mijn vraag is eigenlijk:
Vinden jullie dat EEN manege moet letten op dat de tenen er niet te ver in zitten en op de armen?
*wat ik zo gehoord heb moet er toch een ''knikje'' in je armen zitten?!
Urielle schreef:poes schreef:Bij ons op de manege neem je eerst zitlessen tot je een redelijke zit hebt
Bij ons ook, maar het blijkt allemaal hard tegen te vallen als je daarna ook ineens zelf je paard moet sturen
Uiteraard gaat het niet van in het begin perfect, maar geloof me, bij ons op de manege leer je even goed rijden als met een eigen paard.
, na een paar jaar rijden op een manege mag je toch wat meer verwachten. Kreeg het idee dat ze op de manege hun uurtje rondjes mochten hobbelen en dan maar weer tot volgende week....
Over de armen zou ik het persoonlijk wel meteen zeggen.
). Ik dacht ook dat ze op 'mijn' manege goed les gaven, en dat ik er best leuk had leren rijden...dat dat niet zo was daar kwam ik dus achter toen ik serieus met eigen paarden begon te werken
In theorie zou het dus wel moeten, maar in de praktijk werkt het helaas niet altijd zo makkelijk. Renee__ schreef:Ja, maar het ligt er wel aan in wat voor soort les, vind ik.
Wat Esther zegt, er wordt slecht op de houding gelet... In de beginnersles oké, maar dan sowieso als ze een beetje evenwicht hebben het wel vermelden. Want als de pony struikeld en dan de voeten door de beugels zitten is het wel logisch toch.Over de armen zou ik het persoonlijk wel meteen zeggen.
.
. Dat helpt niet echt bij het rijden.... Heb wel het idee dat ik meer vooruit ga met mijn verzorgpaard als op de manege...
Veel meningen zijn net interessant!