prestige @work (B/Z)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: prestige @work (B/Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:53

Ja, wat de buiging betreft ga ik met bovenstaand commentaar mee. Verder vind ik jullie een leuk stel en wat een leuke oren inderdaad, dat was een van de eerste dingen die me opvielen Haha!

En misschien nog een kleine tip voor je eigen houding: je lijkt vaak een beetje naar binnen te hangen, blijf goed rechtop zitten! Lachen
Veel succes verder met dit ontzettend leuk paard Lachen

Melline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:57

wat een dier heb je!
maar ik zie dat je op sommige fotos dat die toch iets te diep loopt.
misschien moet je daar mee opletten!
verder leuke achtergrond ook.

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:20

heeej michelle,
goed bezig met toch maar eens foto's posten, en dan ook nog die van mij (A)

Nou ik vind prestige goed lopen en jullie zijn leuk samen Haha! En opzich ja ze loopt wel diep maar ik vind niet te diep, als zo het paard toch goed los komt Lachen
Nou zijn de foto's ook moment opnames he, ik vond het er in ieder geval goed uitzien als toeschouwer en fotograaf Tong uitsteken

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:35

Nou dit lijkt me een erg leuk paard om veel van te leren Lachen ga zo door. Let idd wel op je houding, net jammer als die minder is en je paardje loopt lekker.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:47

Ik vind dat de term oprichting en diep instellen door elkaar gehaald wordt.

een paard dat opgericht loopt, gaat zitten met de achterhand. En daarnaast komt zo'n paard er ook meer met het neusje uit...als vanzelf.

Een paard dat minder opgericht loopt (bijv. een drie-jarige net onder het zadel), gaat dus minder zitten...maar hoeft er niet dan ook direct meer op de kop bij te lopen, dus te diep ingesteld.

Dus minder oprichting en verzameling betekent niet automatisch kin op de borst. En dat wordt door de TS volgens mij wel zo gezien. tenminste als ik lees dat ze de keuze om zo diep te rijden verantwoord met de term oprichting. Dan wekt dat bij mij de indruk.

Ik vind het helemaal niet zo'n ontspannen beeld geven. je kunt hem best wat dieper rijden, maar dan geef je 'm wel wat meer ruimte om dan tot ontspanning te komen.

maar ja...ik ben ook niet zo'n voorstander van het LDR systeem....dat is ook niet mijn ding...en al helemaal niet voor ons huis-tuin-en-keuken-ruiters.
Geef mij maar een paard dat mooi voor het been naar voren wordt gereden, met een lichte aanleuning met de mond. Zo'n paard gaat uiteindelijk vanzelf over de rug lopen, zich ontspannen en uiteindelijk ook oprichten.

Ik denk dat je met dit paard hoge ogen kunt gooien, maar doe dan wel iets met de tips die hier staan. Dat is mijn mening.
Want ook bij de laatste foto's zie ik geen ontspanning, maar slechte een paard dat met een "valse knik" in het houdinkje loopt.
Ik bedoel dit niet verkeerd. Paardrijden is hartstikke moeilijk...dat ervaar ik ook elke dag. Maar blijf wel kritisch naar jezelf kijken en focus je meer op de achterkant van je paard ipv op de krul aan de voorkant. Succes er mee!

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

Helooe,
ik ga me er ook even mee bemoeien. Ik wil er toch maar even aan toevoegen, dat je verschillen hebt in diep rijden. Je kunt diep en actief rijden, zodat je paard zijn hele rug spier juist ontspant, maar ook op de goede punten aanspant. Om een paard dit te leren moet je hem juist extra actief, en heel erg diep laten lopen in het begin, dan komt de ontspanning en aanspanning op de juiste plek. Je kunt dit bijvoorbeeld zien bij anky. Die rijd haar paarden eerst ook heel overdreven diep.
Te diep rijden is dus niet in alle gevallen fout.

(ik reageer hiermee niet eens zozeer op de geposte foto's, maar meer over alle mensen die denken dat diep rijden persee fout is).

Ik denk dat je een erg leuk paard hebt, en dat verder al het commentaar al gegeven is! Pling
Veel plezier met je paardje!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:35

driebergen schreef:
wat lager rijden en minder oprichting vragen is op zich een goed idee, zeker als ze even heeft stil gestaan, maar ik vind dat je jouw paard erg diep rijdt.
Daardoor zie je dat ie erg op z'n voorhand valt.
Daarbij heeft het geen zin om hem zo ver door te laten buigen, het enige wat je paard doet is zijn hals inknikken en je krijgt hierdoor geen buiging in het gehele lijf.

Heel zonde, want zo mis je het doel van de dressuur naar mijn mening.

Het zou beter zijn als je het paard er een stuk meer met zijn neus uit laat lopen. dan gaat ie op z'n eigen benen lopen en niet zo op zijn voorhand. en in een later stadium kan je inderdaad naar meer oprichting rijden.
Heel veel succes met je paard, lijkt me een heerlijk paard om te rijden!!!

Ik sluit me hier volledig bij aan. Het is een leuk paard en je zal er veel van leren, maar stel het paard niet te diep in en wees minder streng met je binnenhand.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:09

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt en ik ben bang dat de foto's een ander beeld geven dan wat er daadwerkelijk aan de hand was. Ik heb je zondag in roggel zien rijden en toen is me dit absoluut nooit opgevallen zowel niet bij het losrijden als in de ring. Ik ben het er wel mee eens dat een paard dat op de kop loopt niet functioneel kan bewegen maar ik denk eigenlijk dat die van jou normaal gesproken ook niet op de kop loopt. Het paard dat ik zag zondag liep keurig van achter naar voren en ging erg goed zitten (vroeg me al af hoe oud ze was). Het is jammer dat we niet kunnen zien wat een geweldige draf er in zit van de foto's af. Mijn tip zou zijn werk aan de galop want daarin vond ik haar soms wat strak (zou ook door haar ondertussen toch al dikke buik kunnen komen). Succes!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:29

Lynn_Nikita schreef:
erg mooi peerdje
maar loopt vaak te diep en erg strenge binnenhand

Daar ben ik het niet mee eens. Ze rijdt haar paard mooi ontspannen. Ziet er goed uit, ga zo door!

michelle_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:46

afgelopen zondag in roggel ging ze echt bagger vond ik zelf. ik dacht toen ik klaar was inpakken en wegwezen ik had dan ook nooit verwacht dat we gewonnen hadden en dan ook nog eens met 212 punten. maar op het paard voelt het altijd anders dan dat het er van buitenaf uitziet dat blijkt wel weer. en op concours rijdt ik haar helemaal niet zo diep alleen met los stappen. aan de galop zal ik inderdaad nog hard moeten werken in de ring ze is dan vaak te gespannen ze is trouwens 10 jaar. ik denk ook dat deze foto's een beetje verkeerd beeld geven maja zodra ik de limburgse kampioenschappen heb gereden komen daar foto's van Haha! kan niet wachten!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:23

Ik ben eht met Runninkawa eens. Je paard buigt niet om het been maar alleen in de nek. Op foto 2 is dat goed te zien waardoor de voorhand scheef voor achterhand staat. Door alleen te werken met stelling zonder dat je met been in werkt om paard om je been heen te laten buigen, is de kans groot dat er een S vorm in paardenlijf ontstaat en dan is het niet handig om paard rechtgericht te gaan krijgen.
Elk paard is van nature scheef en heeft korte bespieringskant en een lange bespieringskant. Maar die zit niet alleen in de hals.
Daarbij toont inderdaad op de foto's dat je paard meer op voorhand komt te lopen en teveel opgekruld loopt. Ik zou ook liever neus meer erruit zien gaan door je paard meer van achteren naar voren te rijden en aan voorkant lichtjes op te vangen zodat je daar de aanleuningsdruk krijgt en paard gecontroleerder kunt rijden.
Veel overgangen rijden en wat ik dus ook nog miste in je oefeningen is lengtebuiging. Maar dat kan je niet alleen door stelling krijgen, je paard moet in gehele lichaam buigen en niet alleen in voorste gedeelte van lichaam.
Succes verders.