kyros en ik.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: kyros en ik.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:46

ponyparadijs schreef:
sorry hoor maar zit je altijd zo nuftig te kijken? Ziet er uit als of je het nogal hoog in je bol hebt!

Huilen van het lachen

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:53

niemand meer??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:40

xxbeauxx schreef:
Ik ben het helemaal eens met je over me houding .....
maar over het contact met de ze mond niet .....
want als de hals lager komt dan loopt ie juist diep....
en snap niet helemaal wat je met een gebroken nek bedoeld
nog bedankt voor je reactie...!

Dat met de hals laag rijden is ook alleen voor het losrijden bedoeld als je specifiek wat aan de rug en buik van het paard wilt doen, dat heet voorwaarts neerwaarts rijden, maar zo hoef je niet te trainen verder. Ik noemde het alleen even in het verband met de mythe dat de kin tegen de borst heilzaam zou zijn.
Bij het gewone rijden zou het paard de neus dus wat voor de loodlijn (de vertikaal) moeten hebben met oren als hoogste punt. Een paard zou vanuit de nek, en die ligt achter de oren, moeten afbuigen en niet vanuit een punt ver daar achter, zoals bij jouw paard. Er mag wel een boog zijn in de hals, maar geen knik. Dat is wat ik bedoel met die gebroken nek.
Het is niet altijd helemaal te voorkomen, maar het neusje achter de loodlijn wel. Goed met been en zit in werken, en je armen moeten losjes zijn vanuit de schouder zodat de verbinding elastisch is. Het paard moet je hand mee kunnen nemen.
Bij jou lijkt het, en dat is moeiljk te oordelen zonder er echt bij te staan, dus ik kan het mis hebben, dat je handen op een vast punt blijven en het paard onder druk uit probeert te komen door dus de mond meer naar je toe te brengen.

http://i133.photobucket.com/albums/q63/ ... 1199280686
Foto hierboven (uit het boek ruiters en rechters van Ernest van Loon, zal ik er maar even bij vermelden) is van een combinatie in een neutrale werkhouding voor het begin van de africhting, van waaruit je werkt naar oprichting zoals je dat dan hier vindt (en daar mogen jaren tussen zitten, hoor):
http://i133.photobucket.com/albums/q63/ ... 1199280452

Maar de neus blijft voor de loodlijn.

Ik hoop dat je zo duidelijk het verschil ziet met hoofd en halshouding van jouw paard.

Ik neem aan dat je les krijgt en je instructeur je helpt tot het juiste resultaat te komen, wat niet moeilijk hoeft te zijn voor je. Je basishouding is erg mooi en ik denk dat je heel veel inzet hebt en je hebt een goed paard.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:44

misschien wat info erbij? wel een leuk paard maar dat wist je denk ik zelf ook al Bloos

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:37

Lusitana : heel erg bedankt!!!wat jij je zij over voorwaarts neerwaarts rijden zegt mijn instructeur ook maar snapte niet helemaal wat je bedoelde(nu wel) maar daar ben ik nu wel mee bezig doe altijd 15 min voor rijden en 15 min na ....heel erg bedankt!!! (ook de foto s zijn duidelijk) cocktail ook Bedankt en zal er wat info er bij zetten![img][/img]

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:28

nog opmerkingen???

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:49

ponyparadijs schreef:
sorry hoor maar zit je altijd zo nuftig te kijken? Ziet er uit als of je het nogal hoog in je bol hebt!

Maak jij altijd zulke stomme opmerkingen?

Over je houding is al duidelijk commentaar gegeven, en tips Lachen
Ik vind het een mooi paard om te zien, en jullie zijn een mooie combinatie.
Verder kan ik niet veel uit 3 foto's halen qua verder commentaar.

Succes verder!

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:36

Harstikke bedankt !

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:01

Wat ik nog ff wou zeggu is dat als je paard goed aan je hand loopt je hem overal met ze hoofd kan laten lopen dus wat zal er dan eigelijk fout zijn met achter de loodlijn lopen als me paard sterk genoeg is kan ik hem gaan oprichten ! wou dit ff kwijt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:48