Jodi [8]O.A zonder teugels op Jennefer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: Jodi [8]O.A zonder teugels op Jennefer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:40

zonder teugels gaat wel goed,maar zonder beugels is nog erg onwennig

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:43

Keertje zonder zadel is ook wel goed! Lachen Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden. Uiteraard kun je haar ook gewoon wat vaker met losse teugels (dus echt dat er een boogje in hangt) laten rijden. Is goed voor haar, en ook goed voor je pony, die gaat dan wat meer op z'n eigen benen lopen Lachen
Succes!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:58

ja maar dan is het toch makkelijker om eerst met zadel,zonder beugels te doen.en daarna pas zonder zadel,denk ik

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:00

Winxz_Bas schreef:
als ze het halstertouw vast heeft kan ze niet meer sturen,dan luistert de pony niet,alleen in galop,maar dat gaat alleen op de hoefslag,en hoeft dan niet te sturen

Kan wel Knipoog halstertouw iets losser doen teugeltjes erbij in de hand ,ze kan dan sturen en als ze trekt kan ze trekken aan het halstertouw (is er wat minder druk in de pony`s mond) door iets meer op haar bibs te gaan zitten...Laat het haar maar proberen je zult zien dat het werkt ...Het is een mooie combi pony ziet er lekker uit hoor Haha! !

Edit ,
Op die manier kan ze trouwens ook met beugels rijden heeft ze wat meer balans en kan ze wat meer gaan zitten en haar hakjes uitdrukken .

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:07

ja,maar tgaat wel goed zonder touw,maar dan kruipt ze achter de teugel,als de teugels dan in boogjes hangen,dan trekt ze,dan kruipt ze dus achter de teugel,wie kan dat helpen,maar teugels kunnen ook niet kort,want dan trekt ze te veel,da alln zo als ze met touw galloppeert

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:44

Julia_14 schreef:
Keertje zonder zadel is ook wel goed! Lachen Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden. Uiteraard kun je haar ook gewoon wat vaker met losse teugels (dus echt dat er een boogje in hangt) laten rijden. Is goed voor haar, en ook goed voor je pony, die gaat dan wat meer op z'n eigen benen lopen Lachen
Succes!

dat zal ik ook eens met haar gaan doen,maar pas als ze zonder beugels in draf netjes kan zitten.
wel erg bedankt,
gr rosalie

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:53

k vind het echt een cool beest Cool , met bondje er onders is die nog stoerder Cheese!. ik heb je andere topics ook gezien :p, k vind het slim dat je zo snel iets doet met de tips Lachen. volgens mij vind het meisje het ook leuk om te doen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:12

hou de teugels er even af. Ik zie wederom een kind wat ontzettend veel plezier heeft en ontzettend haar best doen, en dan de eerste foto met teugels denk ik... au....
Ik kan het het kind absoluut niet kwalijk nemen hoor, echt niet, maar laat haar zonder teugels rijden tot ze zelf de balans heeft. (laat haar ook eens stappen met haar ogen dicht (aan de lijn) en aan jou vertellen welk achterbeen de pony optilt. Leren ze van voelen.
Succes, en niet te intensief, kind is jong zat, komt wel goed Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:18

Ze heeft volgens mij moeite met haar balans omdat ze haar benen zo naar voren steekt, dan 'val' je vanzelf terug op je kont.

Een leuke oefening om te controleren of je 'licht' lichtrijdt is 2x staan. Dus staan, staan, zit, staan, staan, zit. Als dat 1x lukt kun je dat eventueel uitbreiden.

Leuke combi trouwens! Lachen

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:18

dankjewel,nogmaals wil ik zeggen,dat is een momentopname,voor de rest houdt ze haar handen netjes laag,en de pony kan ook trekken,maar dat neemt nutuurlijk niet weg dat ze nu haar handen zo hoog heeft op die foto.daarom heb ik ook de mindergoede foto's erop gezet omdat je dan commentaar en tips kan krijgen.ze zakt achterover in het zadel,vooral met dit zadel,dat hangt ook wat achterover,natuurlijk doe ik ook wat met de tips, ze rijdt ongeveer 4 keer per week.is dat te veel?,ik dacht dat dat wel het maximum was,en ook voor de pony zeker 4x en de rest in de wei en stapmolen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:18

Ik zou de beugels een of twee gaten langer doen. Dan zit ze net even wat gemakkelijker op haar billen en stuitert ze er niet uit door haar voetjes. Die zitten namelijk nog steeds niet recht onder haar billen.

Verder gaat ze echt onwijs voor uit! Leuk dat je zo bezig bent met foto's maken en oefenen. Dat spoort mensen op bokt ook aan om jullie meer te helpen. Doe maar rustig aan met wedstrijden zou ik zeggen. Goed leren rijden heeft meer prioriteit en het plezier straalt er vanaf!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:34

dankje,ik zal even kijken of de beugels nog wat langer moeten,dan eerst 1tje,ik heb ze al 2 langer na het vorige topic,maar bedankt

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:57

hoi hoi, het ziet er inderdaad er leuk uit! zoo lief:D:P misschien kan je iets van plakbandjes op de teugels plakken en dan moet ze tussen die plakbandjes de teugels vastpakken.. tenzij het al minder is naturrlijk;) zo kan ze de teugels niet te los en niet te strak vastpakken.. wel even kijken waar die plakbandjes moeten zitten natuurlijk:p bij mij in de buurt deed iemand het op deze manier omdat zijn zoontje het te los vasthield.. en dus geen contact had;) enzodra hij zij teugels, pakte hij ze weer goed vast. tis maar een tip hoor;)

Melline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:00

wat een geweldige combinatie zeg ..!
echt super schattig!
maar het is wel goed om een keer zonder teugels of beugels te rijden ik heb het ook gedaan en ik heb vaak moeite om me evenwicht goed onder controle houden.. en ik heb het een paar keer gedaan zo zonder teugels of beugels te gaan rijden!
verder ziet er er ook HEEL goed ook ..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:01

Winxz_Bas schreef:
zonder beugels ,,alleen dan wil ze aan de teugels gaan hangen,ik zal even een foto erbij zetten van dat ze zonder beugels rijdt

Kan ze al doorzitten met beugels? Want het lijkt me toch belangrijk dat ze dat eerst kan.
Daarnaast ook opletten dat haar voeten niet te diep in de stijgbeugels zitten zoals op veel foto's te zien is. Hoe dieper in de stijgbeugel, hoe sneller je naar voren kantelt.
En zoals hier eerder al gezegd is: balans is héél belangrijk!

Misschien is een bokriempje vooraan het zadel bevestigen een idee?
Dat is een riempje dat je vastmaakt aan de twee ringetjes bovenaan het zadel en daar kan ze zich ook aan vasthouden: http://www.dierenvertier.nl/winkel/N_fr ... _2176.html .

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:30

Tuc schreef:
Leuk, ziet er goed uit. Je kan ook een keer met teugels en zonder beugels rijden, dat is erg goed voor je evenwicht.

Ja, dat is een optie, maar voor zo'n jong meisje lijkt het me niet zo lekker, aangezien ze meer 'stuiteren'.
Als je zonder beugels wilt oefenen kan je ook de teugels langer doen en dat ze zich aan het zadel vast houd, misschien dat ze nu te veel druk op haar teugels gaat zetten.
Succes!! Ziet er leuk uit. Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:34

Renee__ schreef:
Tuc schreef:
Leuk, ziet er goed uit. Je kan ook een keer met teugels en zonder beugels rijden, dat is erg goed voor je evenwicht.

Ja, dat is een optie, maar voor zo'n jong meisje lijkt het me niet zo lekker, aangezien ze meer 'stuiteren'.
Als je zonder beugels wilt oefenen kan je ook de teugels langer doen en dat ze zich aan het zadel vast houd, misschien dat ze nu te veel druk op haar teugels gaat zetten.
Succes!! Ziet er leuk uit. Lachen

Vroeger (nu misschien nog) in de oude klassieke rijscholen in Duitsland moesten beginnelingen eerst zonder teugels en beugels op een paard kunnen blijven zitten in stap, draf, galop en hogeschooloefeningen als levade en courbette. Pas als ze dat allemaal konden uitzitten, mochten ze met volledig tuig op een paard rijden.
Dood ga je er niet van, en het is erg bevorderend voor je evenwicht en zit.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 04:19

Julia_14 schreef:
Keertje zonder zadel is ook wel goed! Lachen Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden.

Mee eens ^^ als je zelf weleens zonder zadel rijdt weet je dat je dan maar twee keuzes hebt (tenzij je een sofa hebt ipv een pony XD) : goed zitten of vallen. Hoe jonger het kind hoe sneller het zijn evenwicht gaat zoeken en dus ook vindt en als ze valt valt ze tenminste niet van zo hoog. En dat halstertouw is een goed idee voor het veiligheidsgevoel, al geeft het uiteindelijk toch geen steun Tong uitsteken. Als ze eenmaal goed in evenwicht zit gaat ze waarschijnlijk vanzelf niet meer aan de teugels gaan hangen,, en als ze dat toch doet kan ze zich er beter op concentreren het niet te doen waardoor ze er dus ook sneller mee gaat stoppen.
En het is niet alleen goed voor het evenwicht,, het is ook leuk, je kan bijvoorbeeld als ze nog niet durft draven haar allerlei dingen laten doen in stap als ronddraaien op d'r pony, op d'r knieën zitten, rechtstaan (liefst met iemand die meeloopt wel XD), vlag,...
Eens weer met zadel en teugels zal ze ook veel sneller leren Lachen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 10:32

dankjewel allemaal,vandaag gaat ze weer rijden,ik zal foto's maken,en natuurlijk ook jullie tips en trucs meenemen,bedankt

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:37

ziet er superleuk uit! kei leuke pony ook wat een plaatje zeg!
mooie foto's !

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 10:48

dankjewel

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:53

Wat een prachtige combi (vind ik nog steeds ! ) Haha!

Ik zie dat je ook al het raad van bokt op hebt gevolgd, zoals dat bontje eronder weg Lachen
Heel goed ! Tips enzo hebben de anderen al gegeven, dus dan hoef ik dan niet meer te doen.

Btw; die bas is ook schattig Lovers

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:57

Leuke pony's. Lachen
Op sommige foto's doet ze erg haar benen naar voren,
en de voeten te ver in de beugels.
Verder niks op aan temerken.
Leuk dat je een keer zonder teugels rijd,
leert ze vast véel van!

Succes nog! Knipoog

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:26

Mientjeuh schreef:
Kan ze al doorzitten met beugels? Want het lijkt me toch belangrijk dat ze dat eerst kan.

Ik heb na ruim 10 jaar paardrijden nog steeds moeite met doorzitten met beugels Vork Zonder beugels rijden doe ik wel regelmatig en zonder zadel trouwens ook en dat gaat wel gewoon.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:13

haha, auror3 daar heb ik ook erge last van