Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden. Uiteraard kun je haar ook gewoon wat vaker met losse teugels (dus echt dat er een boogje in hangt) laten rijden. Is goed voor haar, en ook goed voor je pony, die gaat dan wat meer op z'n eigen benen lopen 
Winxz_Bas schreef:als ze het halstertouw vast heeft kan ze niet meer sturen,dan luistert de pony niet,alleen in galop,maar dat gaat alleen op de hoefslag,en hoeft dan niet te sturen
halstertouw iets losser doen teugeltjes erbij in de hand ,ze kan dan sturen en als ze trekt kan ze trekken aan het halstertouw (is er wat minder druk in de pony`s mond) door iets meer op haar bibs te gaan zitten...Laat het haar maar proberen je zult zien dat het werkt ...Het is een mooie combi pony ziet er lekker uit hoor
! Julia_14 schreef:Keertje zonder zadel is ook wel goed!Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden. Uiteraard kun je haar ook gewoon wat vaker met losse teugels (dus echt dat er een boogje in hangt) laten rijden. Is goed voor haar, en ook goed voor je pony, die gaat dan wat meer op z'n eigen benen lopen
Succes!
, met bondje er onders is die nog stoerder
. ik heb je andere topics ook gezien :p, k vind het slim dat je zo snel iets doet met de tips
. volgens mij vind het meisje het ook leuk om te doen
Winxz_Bas schreef:zonder beugels ,,alleen dan wil ze aan de teugels gaan hangen,ik zal even een foto erbij zetten van dat ze zonder beugels rijdt
Tuc schreef:Leuk, ziet er goed uit. Je kan ook een keer met teugels en zonder beugels rijden, dat is erg goed voor je evenwicht.
Renee__ schreef:Tuc schreef:Leuk, ziet er goed uit. Je kan ook een keer met teugels en zonder beugels rijden, dat is erg goed voor je evenwicht.
Ja, dat is een optie, maar voor zo'n jong meisje lijkt het me niet zo lekker, aangezien ze meer 'stuiteren'.
Als je zonder beugels wilt oefenen kan je ook de teugels langer doen en dat ze zich aan het zadel vast houd, misschien dat ze nu te veel druk op haar teugels gaat zetten.
Succes!! Ziet er leuk uit.
Julia_14 schreef:Keertje zonder zadel is ook wel goed!Is vaak ook heel leuk om te doen, doe je gewoon een halstertouw om de hals zodat ze zich daaraan kan vasthouden.
. Als ze eenmaal goed in evenwicht zit gaat ze waarschijnlijk vanzelf niet meer aan de teugels gaan hangen,, en als ze dat toch doet kan ze zich er beter op concentreren het niet te doen waardoor ze er dus ook sneller mee gaat stoppen.
. 

Mientjeuh schreef:Kan ze al doorzitten met beugels? Want het lijkt me toch belangrijk dat ze dat eerst kan.
Zonder beugels rijden doe ik wel regelmatig en zonder zadel trouwens ook en dat gaat wel gewoon.