Jaja Teica's Boy loopt aan de teugel.. Ben zo trots!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Re: Jaja Teica's Boy loopt aan de teugel.. Ben zo trots!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:07

lailapri schreef:
isk las de teugel en dacht al onee hè, en het was ook eerlijk gezegt wel een beetje onee hè.

Mijn tips. Meer aan je eigen houding werken en dan leren je paard zijn lijf te laten gebruiken, dat kun je op 2 manieren lezen en bedoel ook beide manieren, zowel jij als je paard moeten dat waarschijnlijk leren.
ja houding, probeer eerst te werken aan de 2 lijnen. een van schouders via heup naar hak. Rug recht en stevig en bij je heupen kunnen meebewegen. Benen vanuit je heupen wat naar achter.
Schouders en boeven armen zwaar laten afhangen (maar niet vastzetten)onderarmen en handen laten drijven op water. van elleboog naar bitring moet ook 1 lijn zijn.

Beetje bij beetje kom je er wel.
Dan je paard. Veel buigen om het binnenbeen. Van je binnenbeen naar je buiten hand. Als je paard dit goed doet moet hij 1 zijdig al loslaten en nageven en zal eerder je hand opzoeken. Trek je hem op je binnenhand door de bocht blokkeer je juist zijn binnenachterbeen en zal buigen moeilijk gaan. Als je de bochtjes afwisseld en bij 8 tjes of slangevoltes gaat maken dan zal het paard ook makkelijker loslaten.

Zorg wel dat het paard medisch oke is en het tuig juist past!

Paard is medisch oke en ht tuig is zeker goed hoor!!!!!
Maar bedankt voor de tips!!!!!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:49

Voor wat ik zie vind ik niet dat je hem correct naar beneden rijd, achterhand is toch erg belangrijk dat 'ie ondertreed en dus al ontspanning geeft in de meeste gevallen.
Maar dit zie ik niet zo terug op de foto's, wat ik dan wel zie is dat je je handen laag hebt en vast zet en zo je pony 'dwingt'. Maar ik snap best dat je blij bent dat hij naar beneden loopt, vind ik ook belangrijk, maar zorg dan wel dat hij actief is door bijvoorbeeld (schijn)overgangen te rijden, pasjes wegdraven, volte verkleinen/vergroten enzovoorts.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:57

achterhand mag er wel wat meer onder, en je handen niet vast zetten. Lachen

Boldguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:42

jammer ik vind dit niet aan de teugel rijden

meer recht op zitten,
handen hoger en bij elkaar,
paard over ze rug rijden in ontspanning

succes dit is helemaal niet verkeerd bedoeld hoor niet dat je straks denkt wat een ..

heb je trouwens les??

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:54

Boldguy schreef:
jammer ik vind dit niet aan de teugel rijden

meer recht op zitten,
handen hoger en bij elkaar,
paard over ze rug rijden in ontspanning

succes dit is helemaal niet verkeerd bedoeld hoor niet dat je straks denkt wat een ..

heb je trouwens les??

Haha nee hoor dat denk ik ook echt niet.
Anders moet ik het ook niet op bokt zetten toch!!!!!

Elkaar afzeiken hoeft natuurlijk ook niet. Knipoog
Ik weet van mezelf ook wel dat ik absoluut nog niet goed kan rijden maar ik doe me best.
Ben er ook absoluut niet op uit om mijn paardje dwars te zitten of pijn tedoen!!!!! Bloos
Maar dat doe ik naar mijn weten ook niet!!!!
Zie nu op de foto's zelf ook dat mijn armen op slot staan.
Maar zodra Teic met zijn hoofd naar beneden gaat gaan mijn armen dat ook.(heel raar misschien)

Vanaf januari krijg ik weer 1x in de week les.
Heb al een poosje les gehad maar door een paar dingen is daar niks meer van gekomen de laatste paar maanden.
Maar dat gaan we nu weer oppakken!!!!!

Iedereen die in dit topic reageert bedoelt het (naar mijn weten) goed.
Tuurlijk is het leuker als je positieve reacties krijgt. Haha!
Maar ik kan zeker wat met jullie tips en kan uiteraard ook wel tegen kritiek hoor.(jullie blijven vriendelijk haha)
Zou ook graag willen rijden als Anky van Grunsven maarja dat zie ik niet echt gebeuren.(gaat nog jaren overheen)

Reacties zijn daarom van harte welkom ook al is het kritiek. Knipoog

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:50

Ben het helemaal met Flevolander eens! Succes!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:23

meeste dingen zijn al gezegt. ik denk dat het heel belangrijk is dat je goed les krijgt en dan ook leer om je paard er van achter eerst onder te rijden. Laat hem eerst maar eens op zijn eigen benen lopen achterhand er onder dan wordt hij ook actiever en dan kun je gaan rijden naar het neerwaarts. voor een paard dat goed "aan de teugel" loopt is een actieve achterhand een pre, anders krijg je een paard dat in een valse knik loopt en dus niet goed over zijn rug.

Verder leuk paardje en gewoon lekker blijve oefenen dan komt het helemaal goed!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:42

Ik reed in het begin ook zo, en dat wil niet zeggen dat je absoluut niet kan rijden hoor Ach gut Als je inderdaad niet trekt (en wel meegaat met zn bewegingen), dan hinder je je paard ook niet zo heel erg. Behalve misschien door je houding, maar dat is een kwestie van gewenning. Kan zijn dat je het moeilijker vindt om een paard na te laten geven als je je handen hoger hebt, dat had ik ook. Maar dat komt vanzelf wel goed hoor, en je denkt er duidelijk ook over na, dus komt helemaal goed Pling Succes, en leuk paardje trouwens!