Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amrah schreef:Fuschen ZIJN menpaarden,
Albert schreef:Dit is een post-kandare bit en is bedoeld voor de mensport en zeker niet om een jong paard te beleren![]()
Als je de vaardigheid niet hebt om een jong dier op een fatsoenlijke wijze te beleren breng haar dan gewoon weg naar iemand die dat wel kan, dit is eeuwig zonde van het dier...

Yvonnelind schreef:Albert schreef:Dit is een post-kandare bit en is bedoeld voor de mensport en zeker niet om een jong paard te beleren![]()
Als je de vaardigheid niet hebt om een jong dier op een fatsoenlijke wijze te beleren breng haar dan gewoon weg naar iemand die dat wel kan, dit is eeuwig zonde van het dier...
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat ze over je heen loopt zegt dat jullie een dominantie probleem hebben. Verdiep je eens in hoe je dat probleem kan oplossen (eerst vanaf de grond dus) voordat je erop stapt. Rijden met een dergelijk bit met hefboomwerking èn kinketting vind ik niet netjes, zelfs niet met een loshangende teugel. Ik durf de deskundige begeleiding dan ook in twijfel te trekken... Rijden is heel wat anders dan mennen namelijk en dit doe je met een ander bit en andere hulpen. Als je een topic opent op HAW, dan krijg je nu eenmaal kritiek, daar is HAW namelijk voor bedoeld. Het is aan jou wat je ermee doet, maar tegenhouden kan je het niet.
Succes en ik hoop de volgende keer mooie foto's te zien van deze leuke combinatie met een echt vriendelijk bitje en teugelcontact waaruit in ieder geval een begin van een fijn samenwerkende combinatie te zien is.
Amrah schreef:Fuschen ZIJN menpaarden,
x_Marr schreef:Nou lijkt me dat als er al een ervaren iemand naast staat dat ze die niet nodig heeft,
x_Marr schreef:Nou lijkt me dat als er al een ervaren iemand naast staat dat ze die niet nodig heeft, vooral niet 10 keer gezegd.
) mensen niet hun mening geven.
verhaal