Schwarzwalder Fusch merrie @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: Re: Schwarzwalder Fusch merrie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:35

@ schaapjuh ; We hebben hier een aantal variaties op jou "Utrechtse stangetje" gevonden die "niet bestaan"...
Post of B stang
Alleen wij beschikken over een dubbel gebroken versie.

daarnaast heb je totaal geen flauw idee wat voor vlees je in de kuip hebt/over praat... deze merrie loopt dwars over je heen, en denkt er niet eens aan om aan haar eigen wil te twijfelen. Daarnaast doen wij aan Centered Riding, een begrip dat maar in de focabulaire van weinig mensen voorkomt. Alles wat met dit paard gedaan wordt is onder bevoegde begeleiding. Deze vrouw weet wat ze doet, en heeft deze keuze bewust/terecht gemaakt. Dit voor onze eigen veiligheid.

Hiermee wil ik graag deze discussie tot een eind brengen.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:36

@ anniee ; Dat stadium zijn wij al lang en daarmee breed voorbij.

Albert

Re: Schwarzwalder Fusch merrie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:39

Dit is een post-kandare bit en is bedoeld voor de mensport en zeker niet om een jong paard te beleren
Als je de vaardigheid niet hebt om een jong dier op een fatsoenlijke wijze te beleren breng haar dan gewoon weg naar iemand die dat wel kan, dit is eeuwig zonde van het dier...

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:46

@ Albert: Wij hebben een dubbel gebroken b-stang achtig gevalletje. Fuschen ZIJN menpaarden, en daarnaast staan we onder BEVOEGDE BEGELEIDING, dus de bitkeuze is gemaakt door mensen die wel degelijk weten waar ze t over hebben. Daarnaast staat geen/nauwelijks druk op de teugels en kan het dus zeker geen kwaad.

Op het filmpje is te zien dat alles gewoon vriendelijk en leuk is met de nadruk op leuk. De merrie is jong, dus de dwang hoeft er niet te zijn. Hiermee graag ophouden met deze discussie

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:48

Ga mee met Albert in deze..alle signalen die het paard geeft worden nu genegeerd.
Doe een paar stappen terug want ze geeft dit duidelijk aan.

Enne Centered Riding zit toevallig wel in mijn vocabulaire en alles wat ik op dit plaatje zie druist daar volledig tegen in Knipoog

Ontzettend leuke merrie overigens!!!!!
Laatst bijgewerkt door Cars op 30-12-07 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:51

Amrah schreef:
Fuschen ZIJN menpaarden,

Maar dat wil nog niet zeggen dat als je ze onder het zadel gaat beleren je dan aan het mennen bent Koe
Tip: Doe het "dubbel gebroken b-stang achtig gevalletje" eens om je scheenbeen, maak vervolgens de kinketting om je kuit vast en haal de teugels dan eens aan....
Kijk en voel wat er gebeurd en bedenk dan dat een paard ook nog gehemelte heeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:52

Albert schreef:
Dit is een post-kandare bit en is bedoeld voor de mensport en zeker niet om een jong paard te beleren
Als je de vaardigheid niet hebt om een jong dier op een fatsoenlijke wijze te beleren breng haar dan gewoon weg naar iemand die dat wel kan, dit is eeuwig zonde van het dier...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat ze over je heen loopt zegt dat jullie een dominantie probleem hebben. Verdiep je eens in hoe je dat probleem kan oplossen (eerst vanaf de grond dus) voordat je erop stapt. Rijden met een dergelijk bit met hefboomwerking èn kinketting vind ik niet netjes, zelfs niet met een loshangende teugel. Ik durf de deskundige begeleiding dan ook in twijfel te trekken... Rijden is heel wat anders dan mennen namelijk en dit doe je met een ander bit en andere hulpen. Als je een topic opent op HAW, dan krijg je nu eenmaal kritiek, daar is HAW namelijk voor bedoeld. Het is aan jou wat je ermee doet, maar tegenhouden kan je het niet. Knipoog

Succes en ik hoop de volgende keer mooie foto's te zien van deze leuke combinatie met een echt vriendelijk bitje en teugelcontact waaruit in ieder geval een begin van een fijn samenwerkende combinatie te zien is. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:59

Yvonnelind schreef:
Albert schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat ze over je heen loopt zegt dat jullie een dominantie probleem hebben. Verdiep je eens in hoe je dat probleem kan oplossen (eerst vanaf de grond dus) voordat je erop stapt. Rijden met een dergelijk bit met hefboomwerking èn kinketting vind ik niet netjes, zelfs niet met een loshangende teugel. Ik durf de deskundige begeleiding dan ook in twijfel te trekken... Rijden is heel wat anders dan mennen namelijk en dit doe je met een ander bit en andere hulpen. Als je een topic opent op HAW, dan krijg je nu eenmaal kritiek, daar is HAW namelijk voor bedoeld. Het is aan jou wat je ermee doet, maar tegenhouden kan je het niet. Knipoog

Succes en ik hoop de volgende keer mooie foto's te zien van deze leuke combinatie met een echt vriendelijk bitje en teugelcontact waaruit in ieder geval een begin van een fijn samenwerkende combinatie te zien is. Lachen

HAW is voor rijtechnisch opbouwend commentaar bedoeld, en zulke dingen hoeven dan niet 10x herhaald te worden Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:00

Amrah schreef:
Fuschen ZIJN menpaarden,

En dus mag ik mijn dressuurveulen gaan inrijden met een Stang en trens hoofdstel Clown
Is de merrie goed nagekeken, wellicht heeft ze ergens een blessure waardoor ze met haar hoofd schudt en staakt?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:04

Heeey,

nou jongens het is hier al weer aardig gezellig... :S

Ik ben de fotograafe die gevraagd is dit tafereeltje gade te slaan en vast te leggen. In jullie ogen zal het natuurlijk wel allemaal anders zijn, en wat weet ik er nu van máár: Toen ik daar was heb ik aan die paarden niks dan plezier gezien. En daarnaast bedenk effe: FOTO'S zijn MOMENTOPNAMES.... En er wordt hier wel degelijk aan centered riding gedaan, maar het meisje wat hier in feite het paard rijd, is nog lerende en wat ik heb gezien is allemaal heel aardig en er is duidelijk te zien dat ze zoveel mogelijk met de tips probeert te doen. Kijk even naar het filmpje, op het andere paard wordt een merrie van het zelfde ras op een HALSTERTJE GEREDEN (!!) en die is van dezelfde leeftijd alleen pakte zij alles net ff dat beetje makkelijker op. Kijk naar de lichaamstaal van die paardjes: weten jullie ook maar iets te bekennen in de trant van neit? Ik niet namelijk.

Jullie zitten hier altijd maar zo lekker mieren te n..k.n en zo lekker commentaar op een ander te leveren, maar dat is natuurlijk allemaal wel erg makkelijk. Op deze manier zou ik haast het lef niet meer hebben om hier foto's te plaatsen van de hippische activiteiten waar je aan meedoet, omdat je er op kan wachten dat je de grond in gestampt wordt.
kijk maar naar voorgaande topics: doe een slof om ter protectie van je eigen hagje en heel bokt slaat over de kop. Maar als er dan iemand zo scheef als het maar kan bandageerd, of maarliefst 4 springschoenen tegelijk om doet bij zijn paard, dan moet die persoon dat zelf maar weten. Het is toch te gek voor woorden hoe hier allemaal gereageerd wordt?

Doe me een lol, ga voor je iets plaats bij je zelf ten rade of de commentaar die je wil leveren wel van belang is, terwijl je het paard niet kent, en de situatie niet hebt gezien. Als je een op hol slaand paard op de foto zet, wordt er gezegd dat er lekker berg opwaards wordt gereden en wanneer iemand gewoon lekker ontspannen draaft dan wordt er gejenkt over meer knieactie.... WAAR IS HET IGN ALLEMAAL VOOR NODIG? ik kan me niet voorstellen dat bokt is opgericht met deze doeleinden....

@ yvonnelind: HAW kan dan wel een topic zijn waar je kan wachten op kritiek, maar waar je ook wel eens kan leren van nieuwe ervaringen. In dit geval wordt gevraagd om opbouwend commentaar, niet om mensen de grond in te stampen met JOUW persoonlijke indealbeeld. Heel natural...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:15

@x-mar en Chakkie17,
Iedereen mag zijn mening geven op HAW, ook al is die al eerder gegeven. En dit is wel degelijk opbouwend bedoeld. Sommige mensen zijn alleen nog niet ervaren genoeg om groene paarden in te rijden en dan blijkbaar ook nog eens te eigenwijs om te luisteren naar mensen die hier wel ervaren in zijn. Dit heeft niks met ideaalbeeld te maken, maar met paardvriendelijkheid, ruitergevoel en kennis van anatomie en het wezen van het paard. Paardrijden is meer dan op een paard stappen en koste wat kost het paard ´aankunnen´, zodat je braaf rond kunt hobbelen aan een los teugeltje. Dit klinkt misschien onaardiger dan ik het bedoel, het is zeker niet bedoeld om TS de grond in te boren, maar wel om haar ogen te openen, zodat ze ervan leert en nog een betere ruiter wordt. Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:18

Nou lijkt me dat als er al een ervaren iemand naast staat dat ze die niet nodig heeft, vooral niet 10 keer gezegd.

Overigens mag je niet ene mening herhalen die al 10 keer is geplaatst:
# Het heeft geen zin om een opmerking die al 10 keer is gemaakt nog eens te gaan herhalen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:20

x_Marr schreef:
Nou lijkt me dat als er al een ervaren iemand naast staat dat ze die niet nodig heeft,

Als iemand 20 jaar ervaring heeft wil dat nog niet zeggen dat hij het ook al 20 jaar goed doet Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:22

@x-mar: Dan moet je maar even temmen als je het er niet mee eens bent...

Ik en anderen trekken de 'ervaring' van die persoon ernstig in twijfel. Nu houd ik erover op, want de boodschap lijkt me wel duidelijk. Veel succes verder. Lachen

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:25

x_Marr schreef:
Nou lijkt me dat als er al een ervaren iemand naast staat dat ze die niet nodig heeft, vooral niet 10 keer gezegd.

Omdat er een ervaren iemand naast staat mogen andere (mischien ook wel ervaren Knipoog ) mensen niet hun mening geven.

Vraag anders aan de ervaren begeleider waarom er voor dit bit gekozen is..
Ik heb op de site in je profiel gekeken en zag er ook over grondwerk staan.

Doen jullie ook met dit paard aan grondwerk???
Zou zeker goed zijn ivm met het omver lopen van mensen enz.
Mischien eerst wat werk aan de lange lijn eer er verer gegaan word met riijden.
Nu geeft het een triest beeld en ook zeker met je verhalen over staken erbij.

@Chakkie17
Clown verhaal

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:32

Met dit paard word ook grondwerk gedaan. Zoals alle paarden die daar zijn.

Morgen ga ik er weer heen. Ik zal vragen waarom er voor dit bit is gekozen en of we het eventueel op een watertrens kunnen proberen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:27

dan zou ik eerst dat grondwerk er maar eens goed mee oefenen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:33

Aangezien de foto's niet meer werken hier een slotje.