Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pop schreef:Pistasche schreef:Ik steek altijd de beugels op dat is voor mij een gewoonte, tsja meningsverschillen moeten er blijven toch?
Ze worden er alleen maar makker van.
Ik doe altijd de beugels naar beneden, lekker laten hangen.
De zweetbladen klapperen ook goed.
Hoe meer hoe beter!
Ze worden er veel braver van.
Hoe minder ze springen hoe minder alles klappert, dus ze stoppen vanzelf.
Je wil ze toch ook iets leren????
Als je alles maar netjes en met liefde doet, worden ze nooit hard.
Als je nu een keer je beugel verliest op een jong paard en het gaat klapperen, dan schrikt je paad zo dat hij rare sprongen kan maken. Nou dan heb ik toch liever dat ze alles een beetje gewent zijn, en dat je ze goed kunt beleren.
De beugels klapperen tegen hun buik, maar als je ze een schop geeft schop je harder als de beugels klapperen hoor!
Het zijn paarden, die moet je opvoeden!
Katja schreef:Toch raar dat die van jouw bokt onder het zadel en de wij zadelmak maken dat niet doen. Misschien heb je niet het perfecte systeem.
Pop: als je het goed doet worden ze geen 1x bang omdat je de prikkel in hapklare brokjes geeft die ze kunnen verwerken.

Eowyn3003 schreef:Begrijp ik nou eigenlijk dat jullie er gewoon een zadel op hebben gelegd en beginnen longeren?
Tuurlijk reageert ze dan zo, ze heeft geen idee wat er gebeurt.
(Dit maak ik op uit het laatste zinnetje, kan anders zijn natuurlijk.)

anniee schreef:Ik denk dat je te snel gaat. Natuurlijk is het niet vreemd dat je merrie gaat bokken. Wat ik wel vreemd vind is dat je hier zo "stoer" over doet; ik zou juist trots zijn als ze niet zou bokken en vertellen hoe braaf ze alles doet enz in plaats van er zo'n "spectaculair" topic van te willen maken.

Katja schreef:Toch raar dat die van jouw bokt onder het zadel en de wij zadelmak maken dat niet doen. Misschien heb je niet het perfecte systeem.
Pop: als je het goed doet worden ze geen 1x bang omdat je de prikkel in hapklare brokjes geeft die ze kunnen verwerken.

viv77 schreef:Deze foto's zijn zeker in de vorst periode gemaakt?
wel 1 dag na het scheren dus ik denk dat het mede daardoor komt. Merrie had in de periode daarvoor gewoon normale training gelopen.

)Jobbeltje schreef:Nee ik had het expres niet vermeld om te kijken hoe snel "bokt" conlusies trekt, en dus eigenlijk dit wel "verwacht"

. Iig heel veel succes int L1 strakjes geerke schreef:Eowyn3003 schreef:Begrijp ik nou eigenlijk dat jullie er gewoon een zadel op hebben gelegd en beginnen longeren?
Tuurlijk reageert ze dan zo, ze heeft geen idee wat er gebeurt.
(Dit maak ik op uit het laatste zinnetje, kan anders zijn natuurlijk.)
mijn paard is 20 en al een flinke tijd onder het zadel en het longeren ziet er net zo uit,dat ligt niet aan mijn manier van longeren,hij vind er gewoon niets aan.....
En iedereen ging ook zo lekker snel