Vandaag waagden wij voor de 2de keer een sprongetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Re: Vandaag waagden wij voor de 2de keer een sprongetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:38

leuke fotos! je ziet dat ie het echt leuk vind

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:00

jenga_8 schreef:
let op je teugels. Houdt altijd contact. Ik zie op de foto's dat ze vaak loshangen boven de hindernis op de foto. Op een van de eerste foto's zat je te vroeg te veel naar voren.

Als je op de hindernis aanrijd, teugel eraan en been eraan, wachten op de sprong en je dan meelaten nemen door de hals van het paard naar voren.
Als je te vroeg naar voren gaat en je teugels loslaat, gaat het paard aan zich twijfelen (nu nog niet op deze hoogte) geef duidelijk aan wat je gaat doen en verlies het contact niet, want dat laat je het hem zelf uitzoeken...(en dat is op den duur niet goed voor het vertrouwen)

Maar ik geloof dat het paard het erg leuk vind een best potentie heeft! Komt helemaal goed, gewoon vaker doen en weer gevoel en inzicht opbouwen...

en oh ja!!! zie ik hier een dressuurzadel? dat kan nog op deze hoogte, maar als je hoger wilt gaan springen, moet je echt aan een springzadel of veelzijdigheid. Je beugels moeten veel korter zodat je goed mee kan zijn met de beweging van het paard. Met dressuurzadel springen is heeeeeeeeeeeeeeel slecht voor je eigen rug!

mij viel ook op dat haar beugels erg lang waren Pling

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:38

wonderlover schreef:
jenga_8 schreef:
let op je teugels. Houdt altijd contact. Ik zie op de foto's dat ze vaak loshangen boven de hindernis op de foto. Op een van de eerste foto's zat je te vroeg te veel naar voren.

Als je op de hindernis aanrijd, teugel eraan en been eraan, wachten op de sprong en je dan meelaten nemen door de hals van het paard naar voren.
Als je te vroeg naar voren gaat en je teugels loslaat, gaat het paard aan zich twijfelen (nu nog niet op deze hoogte) geef duidelijk aan wat je gaat doen en verlies het contact niet, want dat laat je het hem zelf uitzoeken...(en dat is op den duur niet goed voor het vertrouwen)

Maar ik geloof dat het paard het erg leuk vind een best potentie heeft! Komt helemaal goed, gewoon vaker doen en weer gevoel en inzicht opbouwen...

en oh ja!!! zie ik hier een dressuurzadel? dat kan nog op deze hoogte, maar als je hoger wilt gaan springen, moet je echt aan een springzadel of veelzijdigheid. Je beugels moeten veel korter zodat je goed mee kan zijn met de beweging van het paard. Met dressuurzadel springen is heeeeeeeeeeeeeeel slecht voor je eigen rug!

mij viel ook op dat haar beugels erg lang waren Pling

Klopt Knipoog
Was ook pas de 2de keer he, dus dan moet je nog uitproberen hoelang het fijnste is Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:42

Super zeg !! Haha!
Ziet er ook erg leuk uit !

Succes nog ,

Groetjes

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:45

esthertjuh_ schreef:
Super zeg !! Haha!
Ziet er ook erg leuk uit !

Succes nog ,

Groetjes

Thnq Haha!