lekker trainen met partout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: lekker trainen met partout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:10

Probeer in draf zijn neusje er uit te houden.
Je traver is volgens mij niet helemaal correct uitgevoerd maar kan ik niet heel goed zien.
Verder heel leuk paard en hij kan wel super scharen hé?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:32

heeyyy, ziet er weer beter uit Haha! uitgestrekte draf zit er ook mooi op. hoe vaak mag je hem rijden eigenlijk ? en binnenkort starten? ziet er iig heel netjes uit Haha!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:33

Wat een mooi paard zeg!
Leuke combi. Je zit er netjes op.
Op een aantal foto's lijkt het of het bit wat trekt in zijn mond, maar ik kan het ook verkeerd zien!
Groetjes, Susan

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 00:03

wash schreef:
ow..ik hoop dat mijn partout niet lui is! (slechte ervaring met luie paarden)
succes met de jouwe Haha!

het lukt me nog aardig hoor om hem aan het werk te houden Knipoog

Mientjeuh schreef:
Leuk paardje!
Ja waarom heb je van die mega sporen Gaaaap Deze gebruikt m,n instructriese in de ZZ-licht enzo ..

Dus?
Het zijn naar ik kan zijn sporen met wieltjes en die zijn (vind ik) veel vriendelijker dan gewone sporen.

Ik vind het echt een mooi paard, hoe lang heb je hem nu?
Op de eerste foto en de 2 foto's voor het wijken vind ik hem te ver achter de loodlijn lopen, volgens mij heb ik nog eens een topic van je gezien waar hij zo liep. Maar bv. op die eerste galopfoto vind ik hem wel heel erg netjes qua hoofdhouding.
Het wijken ziet er erg goed uit, met uitzondering van die foto in url dan, daar moet de achterhand er meer achter komen, maar dat had je zelf vast al opgemerkt. En wat schaart jouw paard mooi, zeg![/quote]

dank je wel Haha!
en ik heb hem nu zo'n 2 maanden geloof ik
maar voor de duidelijkheid: dit is niet mijn paard
dit paard is van mensen maar die doen er zelf niks mee
mijn instructrise heeft dit paard altijd gereden en uitgebracht in de sport maar die is er mee gestopt en heeft mij toen voorgesteld aan de eigenaren van dit paard

en over de sporen:
wielsporen zijn idd vriendelijker dan stompe sporen (tenminste dat is mij altijd verteld)

Evatje schreef:
Leuk paard zeg. Het rijden ziet er ook erg fijn uit!
Alleen een ding, volgens mij prik je op elke foto zowat je sporen in zijn buik, misschien omdat je tenen naar buiten zijn gedraaid?

dank je wel
en dat prikken valt op zich wel mee want heb er op gelet tijdens het rijden

SuperLiesje schreef:
Ziet er goed uit hoor! Hij is groot, of lijkt dat maar zo?? (hoe groot is hij?) Hij wijkt ook heftig zeg!!! Ziet eruit als een erg fijn paardje Lachen

dank je wel
en ja hij is best wel groot ja
hij is 1.70m Tong uitsteken
en ja wijken kan hij wel Haha!
en het is idd een fijn paard om mee te werken (als je weet hoe hij werkt) alleen doorzitten in draf is een ramp, want echtlekker zit hij niet

xxjillxx schreef:
Ziet er goed uit hoor!,dat komt zeker wel in orde, ik vindt zelf altijd wel liever eerst lekker laag en ontspannen dan meteen gehaast moeten hoger opstellen snap je me nog:P haha, ik snap me eigen zin niet helemaal maar weet niet hoe ik hem anders neer moet zetten:P. Maar het ziet er al goed uit! komt dik top in orde:D ben benieuwd naar de volgende haw

dank je wel Haha!
en ja ik rij ze eerst ook altijd eerst laag en als ze goed los zijn dan stel ik ze hoger in

xxjillxx schreef:
Ik heb trouwens die thermo laarzen ook , ik vind ze erg lekker zitten en rijden , hihi dit hoorde nog bij mijn andere bericht!

en ja dit zijn echt heerlijke laarzen
zijn van BR

Dorage schreef:
Leukleuk! Haha!

Haha!
dank je wel

Sjiemie schreef:
Niet zo bedoelt hoor Knipoog 't was maar een vraag. (Niet verkeerd opvatten maar mij lijken die wieltjes juist minder vriendelijk

Mientjeuh schreef:
Ze zijn vriendelijker omdat dat wieltje meebeweegt tegen de buik, terwijl je bij stompe sporen erg veel wrijving hebt omdat ze er gewoon de hele tijd tegen 'schuren'.

helemaal met mientjeuh eens Lachen

corinatoet schreef:
ziet er goed uit hoor, en wat je zelf zegt hij mag iets meer omhoog gereden worden en jezelf recht maken, verders vind ik jullie een leuke combinatie,

ga zo door, en we wachten weer op de nieuwe foto's ., ook leuk voor jezelf , je ziet steeds weer verbetering

dank je wel Haha!
en ik begin hem steeds beter te snappen met rijden dus dat hij nog hoger ingesteld gaat worden komt helemaal goed
we doen elke keer iets verbeteren want als ik alles tegelijk moet doen dan lukt het helemaal niet meer Tong uitsteken
en nieuwe foto's zullen uiteraard volgen Tong uitsteken
ik moet ook eerlijk zeggen dat er elke week wel foto's gemaakt worden van het rijden en dat ik daar ook een hoop van leer Haha!

Alison schreef:
Mooi beestje!
Dekje staat haar ook goed!
Het rijden ziet er goed uit , heb geen verder commentaar Lachen

dank je wel
en zij is een hij Tong uitsteken Haha!

Hanin schreef:
Echt mooi paard heb je! Vingers aflikken
Ik vind alleen wel dat het lijkt alsof je af en toe behoorlijk streng bent met je binnenhand. Probeer die binnenhand juist niet vast te houden, maar rij hem naar je buitenhand toe.

dank je wel Haha!
en ik zelf vind dat het erg vertekend op de foto's (dat van mn binnenhand)
ja hij is wel wat strenger maar het valt mee en daar word aan gewerkt

MiniMouse schreef:
Probeer in draf zijn neusje er uit te houden.
Je traver is volgens mij niet helemaal correct uitgevoerd maar kan ik niet heel goed zien.
Verder heel leuk paard en hij kan wel super scharen hé?

ik ben nu aan het leren hem hoger in te stellen (is pas de 2de keer dat ik dit doe)
en de travers is idd nog niet helemaal goed maar ook dat ben ik aan het leren
het paard kan het hartstikke goed maar nu ik nog Haha!
het is soms zelf zo dat als ik van hand wil veranderen dat het paard in eens gaat appuyren whahaha

GinnyBanshee schreef:
heeyyy, ziet er weer beter uit Haha! uitgestrekte draf zit er ook mooi op. hoe vaak mag je hem rijden eigenlijk ? en binnenkort starten? ziet er iig heel netjes uit Haha!

dank je wel ginny
en ja het ziet er WEER beter uit
ik mag hem iedere dag rijden, want de eigenaren komen zelf nooit
ze hebben hem helemaal volledig fulltime aan mij toevertrouwd Haha!
en ja in februari ga ik hem voor het eerst uitbrengen Tong uitsteken

Suusiej schreef:
Wat een mooi paard zeg!
Leuke combi. Je zit er netjes op.
Op een aantal foto's lijkt het of het bit wat trekt in zijn mond, maar ik kan het ook verkeerd zien!
Groetjes, Susan

dank je wel Haha!
en ja heel af en toe ben ik nog iets te strak in mn handen maar dat merk ik bij dit paard snel genoeg want hij stopt dan met wat hij doet Lachen

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:25

Ik ben het eens met bovenstaande. Even over je sporen: Ik denk nog steeds dat knopsporen minder inwerken, het ligt er aan wat voor wieltjes je gebruikt, stompe wieltjes zijn geloof ik minder scherp als scherpe wieltjes. Het zal wel Lachen Het is bedtijd... Maar je gebruikt je been/spoor wel veel.
Succes met jullie wedstrijd!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:32

Ik vind het een super mooi paard om te zien onder het zadel. Het ziet er ontspannen uit en de rest van het commentaar is al gegeven dus dat hoef ik niet te herhalen. Tong uitsteken

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:35

Ik vind dat je hem vooraan toch wat meer ruimte mag geven. Wat minder streng inwerken met je handen.

Prachtig beest! Veel succes ermee

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 03:21

mooi paard heb je om te rijden zeg Bloos! Tong uitsteken

maar waarom eigenlijk zonder cap rijden? of ben ik de enige die dat ziet Bloos!

edit: wat voor afstammeling zit er achter Cool

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:27

_Sammie_ schreef:
Ik ben het eens met bovenstaande. Even over je sporen: Ik denk nog steeds dat knopsporen minder inwerken, het ligt er aan wat voor wieltjes je gebruikt, stompe wieltjes zijn geloof ik minder scherp als scherpe wieltjes. Het zal wel Lachen Het is bedtijd... Maar je gebruikt je been/spoor wel veel.
Succes met jullie wedstrijd!

ik heb al van veel mensen gehoord dat wielsporen minder scherp blijken te zijn Knipoog
en uiteraard gebruik ik hele grove sporen
ik zou niet eens durven om scherpe wielsporen te gebruiken

yousra schreef:
Ik vind het een super mooi paard om te zien onder het zadel. Het ziet er ontspannen uit en de rest van het commentaar is al gegeven dus dat hoef ik niet te herhalen. Tong uitsteken

dank je wel Haha!

Senzafine schreef:
Ik vind dat je hem vooraan toch wat meer ruimte mag geven. Wat minder streng inwerken met je handen.

Prachtig beest! Veel succes ermee

dank je wel
en ja hij mag nog iets langer van voor maar dit paard heeft wel een heel korte hals hoor (heb hem vandaag echt eens goed bekeken)

Ketaki schreef:
mooi paard heb je om te rijden zeg Bloos! Tong uitsteken

maar waarom eigenlijk zonder cap rijden? of ben ik de enige die dat ziet Bloos!

edit: wat voor afstammeling zit er achter Cool

dank je wel Haha!
en ik heb NOOIT een cap op
ja alleen een cap op mn hoofd als ik wedstrijd heb. verder ligt mijn cap gewoon te liggen
en ik heb geen idee wat de afstamming is van dit paard

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:08

Hey anous!
Het ziet er weer netjes uit! Moet zeggen dat de foto's wel iets vertekenen.. want zoals ik al zei loopt hij in RL veel mooier!!! Wat ik al zei jullie worden een steeds betere combi! Ben echt benieuwd hoe het op wedstrijd gaat straks!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:14

Martine_m schreef:
Hey anous!
Het ziet er weer netjes uit! Moet zeggen dat de foto's wel iets vertekenen.. want zoals ik al zei loopt hij in RL veel mooier!!! Wat ik al zei jullie worden een steeds betere combi! Ben echt benieuwd hoe het op wedstrijd gaat straks!

dank je wel martine Haha!
en ja in het echt ziet het er mooier uit als op de foto's
en ja het gaat idd steeds beter en ook ik ben heel benieuwd hoe we het gaan doen met de wedstrijden Haha!
kan ook echt bijna niet wachten Bloos

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:18

Ziet er netjes uit, vooral je wijken is echt heel goed! Haha!
Ik heb je reactie gelezen op de vraag waarom je die sporen draagt.
Natuurlijk is het handig om je paard een keer flink voorwaards te rijden met deze sporen, maar dit moet je echt niet te vaak doen. Juist een paard die liever lui dan moe is zal na een tijdje (ook) niet meer op deze sporen gaan reageren en dan ben je verder van huis. Probeer veel (schijn)overgangen te rijden zodat hij beter aan het been komt dan zul je vanzelf merken dat je helemaal geen sporen meer nodig hebt om je paard voorwaards te krijgen maar alleen om oefeningen fijn aan te kunnen geven Knipoog
Dit is goed bedoelde kritiek en zeker geen poging om jou naar beneden te halen.

Boldguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:57

leuk paard Tong uitsteken ,met wijken vind ik hem teveel scharen de voorhand moet voor en niet tegelijk ,en de travers moet op 4 sporen Pling

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:20

Suzan_kalim schreef:
Ziet er netjes uit, vooral je wijken is echt heel goed! Haha!
Ik heb je reactie gelezen op de vraag waarom je die sporen draagt.
Natuurlijk is het handig om je paard een keer flink voorwaards te rijden met deze sporen, maar dit moet je echt niet te vaak doen. Juist een paard die liever lui dan moe is zal na een tijdje (ook) niet meer op deze sporen gaan reageren en dan ben je verder van huis. Probeer veel (schijn)overgangen te rijden zodat hij beter aan het been komt dan zul je vanzelf merken dat je helemaal geen sporen meer nodig hebt om je paard voorwaards te krijgen maar alleen om oefeningen fijn aan te kunnen geven Knipoog
Dit is goed bedoelde kritiek en zeker geen poging om jou naar beneden te halen.

dank je wel Haha!
en uiteraard gebruik ik deze sporen niet te vaak om hem voorwaartser te krijgen
ik heb ook nog een zweepje bij de hand Lachen

Boldguy schreef:
leuk paard Tong uitsteken ,met wijken vind ik hem teveel scharen de voorhand moet voor en niet tegelijk ,en de travers moet op 4 sporen Pling

dank je wel
en zijn voorhand is 9 van de 10 keer wel voor de achterhand maar op deze foto's loopt hij idd gelijk