IJslanderhengst Demokritos @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jonur

Re: IJslanderhengst Demokritos @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:44

Oke ik zal me hier eens even mee bemoeien omdat ik beide paarden ken. Demo is een zeer typische vierganger die verder in stap, draf en galop rond en over de rug loopt alleen in tölt nog niet, dat moet hij nog leren. Want deze houding is inderdaad niet bepaald wenselijk en ik kan me niet voorstellen dat jan sander deze houding goed vond.

Wat jullie zeggen over achter in het zadel zitten en benen naar voren is mijn juist afgeleerd door jan sander, gewoon normale houding. Tenzei het paard echt moeilijk tölt dan kan je wel een keer verder naar achter gaan zitten en er meer spanning in proberen te rijden.

Vond je dux fijner rijden dan demo? Ik heb dat juis andersom ik vind demo veel fijner en subtieler te rijden dan dux, maar dux is inderdaad ook een fijne hengst om mee te werken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:58

LauraMc schreef:
Ik rij altijd met gympen ja, maar dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar als ik mijn voeten dan echt minder stil houd daardoor wil ik dat best aanpassen hoor!
Voor me uit kijken is idd goed idee, zal er voortaan op letten! Maar ik heb juist het idee dat ik de teugels te los heb, dat kreeg ik tenminste wel steeds te horen tijdens de les.

Het tweede paard was qua type echt helemaal mijn soort paard om te rijden, misschien dat het daaraan ligt!

Ja met jophurs en chaps aan bijvb heb je veel meer een stillere beenligging. Bovendien kunnen je voeten minder snel door de beugel heenschieten.

Je kunt je teugels te los hebben, maar toch er (onbewust) aan hangen. Daar bedoel ik niet mee dat je het bit door de mond heen rukt, maar dat je niet genoeg of op tijd ontspant in je lichaam. Met name je bovenlichaam (armen, schouders) oogt gespannen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:05

jonur schreef:
Oke ik zal me hier eens even mee bemoeien omdat ik beide paarden ken. Demo is een zeer typische vierganger die verder in stap, draf en galop rond en over de rug loopt alleen in tölt nog niet, dat moet hij nog leren. Want deze houding is inderdaad niet bepaald wenselijk en ik kan me niet voorstellen dat jan sander deze houding goed vond.

Wat jullie zeggen over achter in het zadel zitten en benen naar voren is mijn juist afgeleerd door jan sander, gewoon normale houding. Tenzei het paard echt moeilijk tölt dan kan je wel een keer verder naar achter gaan zitten en er meer spanning in proberen te rijden.

Vond je dux fijner rijden dan demo? Ik heb dat juis andersom ik vind demo veel fijner en subtieler te rijden dan dux, maar dux is inderdaad ook een fijne hengst om mee te werken.

Ik had les van Gerrit, Jan Sander woont nu in duitsland. Mn benen zwabberen overal heen ja, was ook niet de bedoeling dat ze zo ver naar voren gingen hoor. Tong uitsteken

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:09

Ja ik weet waar hij woont, maar hij was met de kerst en een paar dagen erna thuis. Dus ik dacht dat je misschien les had van hem (vind ik zelf altijd fijner).

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:13

Ziet er leuk uit hoor! Bofkont dat je op zo'n beestje rijden mocht Haha!!
Was gezellig gisteravond! Ben je nog lang gebleven en zijn er nog bepaalde dingen gebeurt Schijnheilig ? Tong uitsteken
XX Lisette

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:15

mooie paardjes:)

handen mogen wel wat lager;)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:16

Wat n leukerd Lovers

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:18

En dan moet je mij niet even linken ofzo?! Nors opkijken
Ziet er leuk uit hoor Laus, supergave beesten onder je kont! Haha!
Demokritos loopt idd wel behoorlijk hoog met z'n hoofd en hij drukt z'n rug wat weg, k denk dat als je m íets meer ruimte geeft van voren dat dat al een heel stuk minder word! Hij heeft wel een ontzettend lief puppykoppie, vet knuffelbaar Lovers Dux is ook gaaaaaaaf zeg! Kwijl Da's toch de paps van Tróstan?

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:27

Wat gaaf om ze weer eens te zien! Demokritos blijft mijn favoriet Lachen

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:08

Hier ook even mijn mening,
ik vind het erg gave paarden. Ik lees dat de eerste hengst erg jong is en dat is ook wel te zien aan de tolthouding. Deze is niet goed. Hij drukt zijn rug weg en zijn hooft is veel te hoog.
Mijn paard word op dit moment ook ingetolt en doet dit niet. Maar misschien is dit wel een moment opname maar probeer erop te leten.
Verder denk goed aan je benen netjes onder je billen.
Als je ze afsteek dat haal je jezelf uit balans.
Maar ze zijn erg gaaf Lachen leuk dat je ze mag rijden ..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:11

LauraMc schreef:
Eva_Arno schreef:
wat een leukerd! hoort die hals zo hoog bij tolt? (geen verstand van..)

Jep, hoort zo Ja

Niet waar, zo kweek je alleen een onderhalstölt.
Een ijsco moet ook gewoon nageeflijk lopen..

Dat hij nog niet goed kan tolten ok, maar hou dan igg je handen naast elkaar en wat lager..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 31-12-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:13

Dat is Demokritos fra Fjos Heri! Toch? Als ik me niet vergis, ik meende hem meteen te herkennen. Edit, het staat meteen in de openingspost. Wat ben ik weer goed in lezen Gestoord Maar het is hem wel dus. Haha!
Die heb ik lang niet gezien zeg Haha! Het blijft een leukerd, krijg meteen zin om Odinn en de rest weer eens te zien Haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:25

femmefatale1 schreef:
LauraMc schreef:

Jep, hoort zo Ja

Niet waar, zo kweek je alleen een onderhalstölt.
Een ijsco moet ook gewoon nageeflijk lopen..

Dat hij nog niet goed kan tolten ok, maar hou dan igg je handen naast elkaar en wat lager..

Ja, je hebt gelijk inderdaad! Heb er nu ook wat beter naar gekeken en zie dat dit niet helemaal de bedoeling is nee.. Heb alleen in de les gen commentaar gekregen op de houding van het paard, had dit wel graag gehad dan..

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:30

Zo leer je er zelf ook iets van! Foto's zijn altijd eerlijk Lachen
Prbeer hem anders van voor wat los te laten en wat meer te verzamelen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:25

Ik zal waarschijnlijk nooit meer op hem rijden, dus kan er niet op letten volgende keer Tong uitsteken Volgende keer weer lekker les met mijn eigen paardje Ja

Maar Gerrit zei juist dat ik meer druk op te teugels moest hebben?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:39

Het is nog een jong dier! Wat je doet met meer druk op je teugels is hem in tolt "trekken" tolt zit van achter.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:05

Ik vertrouw op Gerrit, hij geeft anders altijd heel goed les en hij is superzuinig met dit diertje. Had het zelf eigenlijk ook wel moeten weten hoor, daar niet van..

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:05

Ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd hoor Lachen
sorry als ik zo overkwam..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:02

Skotti schreef:
Ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd hoor Lachen
sorry als ik zo overkwam..

Oh nee, zo had ik het ook helemaal niet opgevat hoor! Tong uitsteken