nikki160287 schreef:Ja en waarom zijn ze makkelijker in te rijden? Omdat ze het nog niet aankunnen, nog veel te slap. Bovendien kunnen de gewrichten, spieren en pezen dit nog helemaal niet aan. Qua skeletis ieder paard op zijn vroegst op 5,5 a 6 jarige leeftijd uitgegroeid, op zijn vroegst! De groeischrijven sluiten op een bepaalde leeftijd en als laatst de rug. Als je ze zo jong inrijdt overbelast je zo veel. Met alle gevolgen vandien. (bijv atrose)
Als dit paard voor de handel was geweest had ik op zijn minst kunnen begrijpen (ben er uiteraard tegen) dat het paard zo vroeg wordt ingereden, maar dat is niet het geval. Waarom is mijn vraag. Waarom zoveel risico's nemen? Waarom niet een jaartje geduld? Waarom ga je hierin mee?
Het moet van de eigenaar zeg je maar je hebt toch een eigen mening. Ik zou never nooit niet op een tweejarige gaan zitten. Je grote risico's aan het nemen bent met een jong paard, ik zou dat echt niet op mijn geweten willen hebben.
Dus jij wilt zeggen dat je eigenlijk een paard pas op zn 5,5 / 6 jaar zou moeten inrijden, dat staat er namelijk. Het paard is niet 2, het is bijna 3. Jij ziet haar niet in het echt, jij ziet haar niet lopen. Ik ben echt niet onnozel ik weet ook wel wanneer ze er klaar voor is. We doen het rustig aan zoals ik al 10x gezegd heb. Tuurlijk heb ik een eigen mening, iedereen hier blijkbaar ook, jullie volgen elkaar weer prachtig mooi in jullie 'eigen mening'. Als er één schaap over de dam is volgen de anderen.. of niet dan :S