Desprit d'Escuro ( 4 jr ) @ work in nieuwe outfit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: Desprit d'Escuro ( 4 jr ) @ work in nieuwe outfit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:50

Ik zie nu pas je topic! Mooi dekje en je houding is ook netjes, probeer er juist op te letten dat je niet gaat hangen, want soms leun je nogal ver naar achteren. En Desprit loopt echt beter en beter, ze lijkt me toch op een vlot tempo te lopen en van dat hangen, komt wel goed! Jullie zijn een hele mooie combinatie, dit vind ik ook van Mieke en Bastet!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:08

@ Magali:Dankje voor je reactie! Vandaag was het hangen er weer .We zullen zien wat het morgen geeft Knipoog Maar tging nog redelijk goed vandaag.

@ AstraGirlie:
Dankje hoor! Inderdaad die piste is zalig om in te rijden!Ben echt supertevreden van die stal! En Desprit is vééél rustiger/leuker sinds ze daar staat dus dat wil wel iets zeggen hé Knipoog
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-12-07 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd. Had niets met de TS te maken namelijk.

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:12

Leuk beestje! Mooi dekje trouwens Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:47

Die eerste foto Haha!

Het is wel te zien dat ze hangerig was, vooral op nr 6. Maar voor de rest vind ik er ook veel mooie momenten bijzitten!

Qua jouw houding moet je soms opletten dat je niet in elkaar zakt (zie nr 3) en dat je je handen niet te breed zet.
Mijn bijrijdpaard kan ook héél hangerig zijn als hij ergens geen zin in heeft, en wat bij mij altijd werkt is die achterhand eens extra goed laten werken. Als jouw paard komt hangen, laat je haar eens extra werken door nog wat meer in die achterhand te pompen. Zo gaat dat bekken kantelen, komen die achterbenen onder het lichaam en zal ze automatisch meer gedragen lopen.
Als ze op je handen komt hangen en gewoon het bit vastneemt, probeer haar dan los te werken maar met korte onderbrekingen, zo heeft ze geen punt waarop ze kan gaan hangen.

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:08

Mooie foto's , alison Lachen
het rijden ziet er goed uit Knipoog

Leuk dekje & halster Tong uitsteken

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 21:45

Sjemmie en Lotte : Dankje voor jullie toffe reacties!

@ Mientjuh : Bedankt voor je nuttige reactie!
Alles wat je nu beschrijft , heb ik vandaag in de les moeten toepassen.Vandaag was ze weer wat hangerig en viel ze op de voorhand. Maar toen moest ik dus van m'n lesgever haar achterhand er echt proberen onder te brengen ( wat voor een stuk wel lukte). En er zaten dus al veel stukken tussen waar ze zichtzelf meer ging dragen en waar haar achterhand er ook meer onder kwam. Andere stukken liep ze dan weer wat op de voorhand te hangen maar er zaten toch al goeie stukken in. M'n lesgever zei dat als ik blijf oefenen om haar achterhand eronder te brengen dat haar achterhand zal versterken waardoor ze hem er ook makkelijker bij zal brengen en dat ze haar dan ook beter zelf zal dragen Lachen

Bedankt voor je leuke reactie!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:07

Dat is een kwestie van veel oefenen, ik heb er zelf ook nog moeite mee om zijn achterhand er letterlijk onder te zetten. Maar vandaag had ik les en toen was het hulpje en floeps, die achterhand was eronder Haha!

Mijn vorige instructrice zei altijd: probeer een moment te bereiken waarop hij goed loopt, hou dat gevoel vast en streef elke keer weer naar dat moment toe, maar probeer het ook elke keer te verlengen. Dus als je merkt dat ze op een bepaalde hulp of combinatie van hulpen erg goed reageert, moet je goed proberen te onthouden wat je hebt gedaan zodat je dat vaker kan toepassen als zo'n soort probleem zich stelt.
Natuurlijk moet je daar ook mee opletten want er is voor geen enkel probleem(pje) één bepaalde hulp die dat altijd opnieuw gaat oplossen, elke keer zijn de omstandigheden waarin zoiets zich voordoet anders, zit jij anders op je paard, loopt je paard anders. Maar het is toch goed om te onthouden Lachen
(Maar bij mij is het vaak "Goedzo! Weet je nog wat je daar deed?" "Wel euhhh" Clown )

Veel succes ermee, want jullie zijn een mooie combinatie!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 22:16

Heel erg bedankt voor je commentaar!
Mijn lesgever zegt dit ook , dat je telkens die momenten moet onthouden en op een eind moet je die ook kunnen behouden.Nu in het begin is het nie erg als ze nog eens anders loopt.Afwisselen is goed maar later moet ik dat moment kunnen behouden.Maar het begint al aardig te lukken Lachen En met een goede instructeur die ik nu heb, moet dit wel lukken Lachen En met inderdaad véél te oefenen, gedult en doorzettingsvermoging te hebben Clown (Dit heb ik vandaag gemerkt, dat doorzettingsvermogen.Ik was dooodmoe toen ik gedaan had Clown )

Dankje hoor!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:39

En ook enorm veel overgangen rijden, balkjes rijden, veel afwisselende stellingen en buigingen vragen in die hals, geen tè korte teugels, zelf niet tegentrekken, en vooral= kom ook veel van die hoefslag af, dan kun je ze meer op hun eigen benen laten lopen. Dat alles helpt enorm tegen hangen.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:46

leuk om ook een 4-jarige escuro nakomeling te zien, heb er namelijk ook een en ben er enorm tevreden over

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:42

@ Astragirlie : Heel erg bedankt voor de tips! Zal er zeker gebruik van maken ! Bedankt!

@ Isabelleke: Ooh tof! Heb je foto's van onder het zadel ed.?
Anders PM je me maar eventjes als je zin hebt.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:46

ja ziet er erg leuk en ontspannen uit. Voor een vierjarige al lekker op de rit. Ik zag wel op een paar foto's dat je je linkerhand(op de linkerhand) wat vastzet. Probeer hier meer met je binnenbeen te werken en minder druk op die binnenteugel te krijgen.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:37

ik vind het er supper mooi uitzien en zeker voor een 4jarig paardje, is al heel netjes gereden!
tof zadeldoekje
en doe zo voort!
en er zijn idd meen paar kleine dingetjes om aan te werken, maar je bent al een heel eind ver en niemand is perfect

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:31

@ Jenga : Bedankt voor je tips!

@ Ulestro: Héhé heel erg bedankt hoor!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 11:21

Nog bokkers? Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:40

rijtechnisch vind ik het er netjes uitzien, voor zo'n jong paard zeker! wat mij wel enorm stoort is de spanning op de mond, met de dichtgesnoerde sperriem. het paard probeert op bijna iedere foto de mond open te doen, trekt de lippen op... vind ik erg jammer en storend in het beeld. wat voor bit gebruik je momenteel?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:44

mooi paard en je zit er netjes op hoor!!mooi omheining ook,van Jackson of zie ik het verkeerd?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 13:48

@ Merrieveulen:
Ik gebruik nu een gewoon enkelgebroken bitje.
Rij haar al altijd met dit bit ..Ik heb het eens gevraagt aan mijn lesgever door wat dat zou kunnen zijn en hij zei dat dat waarschijnlijk juist momenten zijn waar ze wat sterk wordt en het nog moeilijk vind om haar 'evenwicht' te vinden.Hij zegt dat dat na verloop van tijd goed komt door te oefenen dat ze zichzelf meer moet gaan dragen .

@ Geerke: Dankje!
Inderdaad mooie omheiningn. weet niet juist of het van Jackson is..

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:16

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:11

Bedankt voor je topic even door te geven Lachen Heb even gereageert!

Ik doe nu vooral dressuur. Heb wel al eens een paar kleine sprongetjes gesprongen met haar maar ze heeft dan later een blessure gehad aan haar been en daarom wil ik nog eventjes wachten met dat springen...Ik ben zelf een dressuurruiter.. maar ik ga zeker nog springen met haar in de toekomst Lachen

Nog bokkertjes ?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:06

alison, die andere escuro is ook knap hé zeg Bloos
'k heb spriet id piste gestoken vandaag, ze was gek Nagelbijten / Gniffelen

Jullie zijn een superteam!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:52

Dankje miekjee!
Bassie en jij zijn ook zo'n superteam! Haha!

x