fjordenmerrie in aantocht :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: fjordenmerrie in aantocht :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:06

Ik vind het mooie foto's! Wel dapper dat je foto's met slof om op Bokt durft te plaatsten haha. Ik vind dat je er heel netjes mee rijdt!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:37

Leuk fjordje hoor!
Ik ben alleen wel benieuwd hoe je haar zelf vond lopen op dat moment.
Hou in gedachten dat als je beesje idd lekker over de rug loopt, de neus net op of vóór de loodlijn is, en de eerste nekwervel het hoogst is (naast andere dingen natuurlijk). Mijn valt het op dat ze óf te diep en heel gespannen loopt, óf probeert haar hoofd hoger te doen en dus ook spanning maakt, want daarin word ze tegen gehouden. Ontspannen en over de rug lopen zie ik in deze foto's niet.
Ik zou, als ze turbo is, eerder oefenen op op eigen benen lopen en discipline. Kan je haar niet beter op de volte zetten (trouwens een erg nuttige oefening, voltes rijden Knipoog) als ze hard gaat, of bezig houden met overgangen (zowel in tempo als gang), wendingen etc.? En vooral natuurlijk belonen door los te laten, op het moment dat ze wel langzamer gaat en naar je luisterd.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:52

Ik heb geen problemen met de slof. Maar, ik hoop dat je weet dat de rugwervels van paarden zich pas sluiten op 7 jaar. Dus om haar over de rug te laten lopen is theoretisch gezien flauwekul Bloos . Ik vind het nog wat jong, en vind het raar dat je bij een jong paard al op zo'n probleem stuit.
Heb je haar zelf beleerd ?

Anyway, Leuke fjord, chique modelletje!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:03

Leuk fjordje!!!

Ik krijg alleen helaas de foto's ook niet groter..

Rest van het commentaar is al uitgekauwd!!

Gewoon over maandje of wat, nog een keer je topper
fotograferen, en weer op bokt zetten!
Kunnen we kijken hoe ie ouder en wijzer wordt

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:14

mooie fotos !
ik vind het een leuke fjord! OK dan!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:24

Allegra : op dat moment liep ze wel wat minder dan normaal ze was ook wat meer gespannen dan normaal. ik plaats zeker over een tijdje weer nieuwe foto`s en voltes zie ik genoeg Haha! waar
ze ook zeer goed op reageert Haha! ik plaats weer snel foto`s op t moment dat ik op een andere stal sta ook i.v.m. dat die van mij snel gestresst is en laat k het zo zeggen dat we ons allebij niet prettig voelen op t moment en dat dus ook een grote rol speelt en ze is heel gevoelig dus dus voelt ze dat aan en daar gaan we niet beter van lopen

AnnemiekvM : dank je en ik plaats ze juist op bokt voor tips en idd komt er standaart commentaar bij maarja daar kan ik wel tegen .

Epona_ : ik heb haar idd zelf beleerdt onder begleiding zoals je hierboven al kan lezen voelen wij ons niet echt prettig op onze stal en dat speelt heel erg in ons rijden ... ik hoop dat als ik over een weekje op een andere stal sta we allebij tot rust komen en we weer gewoon lekker ontspannen kunnen rijden.

alsnog bedankt voor julliue nuttige reactie`s