LinZZZZ schreef:aliesjeh.... ik heb geleerd dat je altijd moet blijven drijven en je been eraan houden ... niet de ene keer een hulp geven en de andere keer niet. Ik heb nu een pony waarbij, als je deze zo maar n keer been geeft niet eens lekker ontspannen gaat lopen en gelijk terugvalt. Met stap geef je om en om been en in draf en galop tegelijk. Als je paard langzamer gaat lopen dan geef je meer been en als je paard daar niet op reageerd dan mag je een tikje geven.
wat jij beschrijft zou ik eerder bij een te snelle pony doen. nouja dat van je benen eraan houden. op den duur luistert je pony dan namelijk amper nog naar je been. de druk van je been zou je pony even wakker moeten maken en hoort dan eigenlijk meteen te reageren door iets sneller te gaan. (als die dat niet doet nog een keer en dan tikje enz. maar als je begint met te vragen m harder te laten gaan moet je ook doorzetten.)bij jouw beschrijving staat dat jouw pony constant been nodig heeft: je drukt hem denk ik bijna zelf naar voren.. dit is niet de bedoeling! het kan zijn de je pony dit heeft aangeleerd ofzo maar het is iniedergeval niet juist naar mijn mening.