Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Havanna__

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:42

Ik vind het een ontzettend leuk paardje!

Jammer dat de slof wat strak zit, hij zou veel beter tot zijn recht komen als hij meer over de rug werd gereden Knipoog

Als hij zo fris is, kan je misschien van tevoren een kwartiertje longeren of zoals hierboven gezegd iemand anders er even op laten rijden.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:50

leren over de rug rijden gaat zo niet lukken. ben ervan overtuigd dat je dit paard nog goed krijgt, ma dan moet je wel even omschakelen. als je een paar dagen niet hebt gereden en hem daarom toch een strakke slof aan wil doen kun je misschien beter even iemand anders erop laten rijden als dat mogelijk is. veel succes ermee Knipoog

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:56

Jeetje wat een gezeik hier weer over die slof.
Toervallig ken ik het meisje die op het paard zit en die
weet echt wel wat ze doet.
genoeg ervaring om het goed op te lossen en genoeg verstand ervan om te weten wat ze doet.
Ik vind het echt een heel gaaf paard kris Lachen
Ga zo door met je nieuwe talentje!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:57

Ochja, dus omdat jij een whiplash hebt (gehad) moet het paard het nu ontzien?
Das een goede!

Waarom niet eerst lingeren, als hij zo heet is, en als je dan nog teveel risico vind,laat er dan een ander op, die tijd dat jij nog revalideerd.

Scheelt weer een verpest paard Lips are sealed

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:00

Ik ben in principe niet tegen de slof, maar hier heeft de slof de verkeerde werking. Ik zie op geen enkele foto nl. ontspanning, wat ik wel zie is een paard die de slof mooi kan gebruiken om zijn gewicht op de hangen. Het is nu juist een reden en methode voor het diertje om zijn rug te kunnen weg drukken. Op elke foto is de neus er net uit en hangt (of pakt) het paard de slof beet, je geeft hem op deze manier juist een reden om zijn rug niet te gebruiken.

Als je het paard wil leren om z'n rug te gebruiken, zou je eens kunnen proberen om voorwaarts en neerwaarts te rijden of wat lager en ronder in stellen. Voor een paard van 4 jaar kost het veel energie en moeite om gelijk bovenin en aan elkaar te rijden, zeker als het diertje een tijdje stil heeft gestaan. Het lukt Wodan ook duidelijk niet om zijn rug te gebruiken en mooi in de aanleuning te blijven. Wodan lijkt mij een leuk paard, waar je straks verder mee kunt maar probeer het ruggebruik anders op te lossen, op deze manier gaat het niet werken.

Kunnen de overige mensen in dit topic wat vriendelijker en normaler reageren? Dat zou ook fijn zijn Lachen

x_kiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:05

weer zoveel gezaag over die slof ..
ze zal wel weten wat ze doet hoor!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:14

Best Zoro,

Ik hoop dat je dit bericht even goed wil lezen.
Ik herken jouw angst best wel. Ik heb zelf ook een tijd geleden een zeer ernstig ongeluk gehad waarbij ik hersenletsel, beschadigde (blijvende) rugletsel en nekletsel van heb overgehouden.
Toen ik terug kwam uit het ziekenhuis en een tijd later weer op het paard stapte merkte ik dat ik "bang" was. De angst om weer te vallen.
Ik ben mijn paarden gaan longeren, en heb een bijrijder gezocht.
Let wel, het grappige......ik heb ook een Negro. Is niet makkelijk. Maar gun jezelf dan meer tijd om van je eigen angst af te komen. Uiteindelijk hou je een paard over die altijd met een valse knik blijft lopen, die letsels op gaat lopen, en door zijn pijn straks verzet gaat vertonen. Dit kun je voorkomen.
Dit is echt niet de manier hoe je het nu doet.
Ik rijdt nu zelf ook weer, mag dan niet meer springen, (was springruiter) maar ben gaan dressuur rijden.
En als hij mij te druk is zet ik hem weg, en pak ik hem later wel!
Alsjeblieft meid.....nu ben je gevaarlijk bezig, want het paard keert zich echt op een gegeven moment tegen je!!

Doe hiermee wat je wilt, mijn pb staat open.

edit@ heb ditzelfde bericht via pb naar je verstuurd, daar het topic erg snel gaat.
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 25-12-07 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:15

tummielover schreef:
Jeetje wat een gezeik hier weer over die slof.
Toervallig ken ik het meisje die op het paard zit en die
weet echt wel wat ze doet.
genoeg ervaring om het goed op te lossen en genoeg verstand ervan om te weten wat ze doet.
Ik vind het echt een heel gaaf paard kris Lachen
Ga zo door met je nieuwe talentje!!

Het is nou eenmaal zo dat Bokt + Slof = Gezeik Clown

En misschien weet dit meisje exact wat ze doet, maar wij kennen haar natuurlijk niet, en wij zien een paard met een erg strakke slof... Knipoog

Het is inderdaad wel een supergeweldig paard Lovers

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:19

Is dit paard toevallig in Opende gefokt?
Vind het een erg leuk paard !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:29

Nou Sammie heeft een duidelijke uitleg gegeven over het slofgebruik denk dat de mening van mensen nu wel duidelijk is bij de TS! Oneindig door blijven zagen heeft ook weinig zin Knipoog Leuk dier heb je onder het zadel!
Grappig die bonte in jou profiel onder Anouk Vos ben ik vorig jaar weleens tegengekomen op wedstrijd. Rijdt zij die bonte nog steeds en welke klasse rijden ze nu?

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:38

Jammer dat (bijna) iedereen zo overdreven doet over die slof. Hij zit idd wat te strak, maar rijden
met een slof is juist helemaal niet slecht, en zeker niet bij jongen paarden, maar gebruik hem
wel goed.
En idd als je ''bang'' bent om te vallen of iets dergelijks, ga dan niet op jongen paarden
rijden Knipoog. Veel succes verder Lachen!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:56

Ik ben absoluut niet voor de slof en zal er zelf niet meer mee rijden (in het verleden wel gedaan, mijn gebrek). Maar dat is een mening.
Waar ik op deze fotoos over struikel is dat het paard zich sterk tegen een verkeerd gebruikte slof verzet. Niet met woede, maar spanning in het lijf. Ik vind de ruiter er (ondanks eerder genoemde blessure) prachtig netjes opzitten en het paard is een plaatje. Helaas komen beide niet tot hun recht omdat je oog onmiddelijk naar de slof word getrokken. En nogmaals; niet omdat het een slof IS maar om het gebruik.
Ik snap best dat je niets wilt riskeren na wat je mee hebt gemaakt, maar je kunt een heeeeeel sterk paard ontwikkelen nu op de verkeerde manier. 1 met een strakke kaak, onderhals en holle rug, pas daar mee op...
Verder wil ik afsluiten met de woorden: Leuk dekje Knipoog (staat hem schitterend)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:30

Ik moet zeggen dat ik hier vrij verdrietig van wordt..

En lorenzolover: Het lijkt me logisch dat iedereen hierover struikeld. Dat er mensen met slof rijden heb ik absoluut geen problemen mee, moet iedereen voor zich bepalen (al denk ik dan: waar de kunde ophoudt, beginnen de hulpteugels Verward ), maar dat je een jong dier van voren zo kort opbind omdat je zelf een wiplash hebt gehad?

Jonge paarden moeten leren op hun eigen benen te lopen, lekker hun rug gebruiken en spieren kweken. Ik geloof niet dat het paard hier íéts van leert (of misschien onjuist spiergebruik, niets positiefs in ieder geval).

Als je bang bent geworden door een wiplash, vind ik niet dat je paard hier de dupe van moet zijn. Laat hem dan rijden door iemand die wel weet hoe je een jong paard zijn lijf kan leren gebruiken, en stap er weer op als je wat meer zekerheid over jezelf en je paardje hebt. Maar dit vind ik ronduit (heel penny en bokterig misschien, maar dat neem ik voor lief) sneu voor het knappe dier wat je onder je kont hebt!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:35

toen ik de foto's zag dacht ik al meteen dat je veel commentaar zou krijgen. Maar ik vindt dat echt nergens op slaan. Sorrie hoor.

Maar even ik denk dat jij je slof ergens voor gebruikt waar een reden voor is anders zou die ook wel neit strak zitten. Daarom ga ik niet in over de slof want dat is jouw eigen zaak. Leuk paardje af en toe tilt hij hoog zijn achterbenen op ziet er erg grappig uit. Maar succes nog veder jullie passen goed bij ekaar

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:35

Als je je een val niet gaat permitteren, ga dan lekker niet op een paard zitten. Zeker niet een wat jonger dier.. Zo kort in de hals kan ook niet goed zijn voor de rug van jouw paard!

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:25

Goed paard Zoro. Sterk achterb trouwens. Kun je nog veel plezier van hebben.

Voor de rest.... Als je goed kijkt zie de dat de slof vanuit haar hand los hangt en zij haar paard weldegelijk als hoofdzaak met de teugel rijd. Tuurlijk komt hij af en toe de slof tegen. Maar zij rijd haar paard niet aan de slof.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:29

Myukii: Over dat met die jonge paarden, dat is ook wel zo, maar sommige paarden hebben
niet voldoende evenwicht daar voor Knipoog. Ik rij ook een net ingereden merrie en die heeft dat ook
en met slof ( NATUURLIJK WEL GEWOON NORMAAL ) heeft ze wel voldoende evenwicht om vrij
door der rug te lopen en goed te kunnen bewegen.

En ik ben het ook absolute niet eens met die te strakke slof hoor Lips are sealed

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:29

Je hebt een ontzettend leuk paard!

Ik ga mee met het commentaar mbt de slof. Ik vind ook dat het te strak zit. Ik heb ook een tijd met slof gereden omdat mijn paard heel erg uit haar dak kon gaan en voor mij was dat dan een "noodrem". Als je de slof gebruikt voor het geval hij er vandoor gaat betekent dat dus dat hij niet strak hoeft te staan als hij gewoon braaf loopt. Dit is namelijk echt niet goed voor de ontwikkeling van je paard. Mijn tip is dan ook om je slof er wel aan te laten hangen, omdat je dit zelf prettiger vind, maar hem veel losser te laten en er alleen bij te pakken als je paard er vandoor schiet. Succes met je paardje!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:54

Wel een leuk paardje hoor (heb zelf ook een Negrootje Knipoog )

Maar het is inderdaad een beetje jammer dat de slof zo strak zit Bloos
Kun je niet vooraf aan het rijden wat grondwerk doen, of longeren of zoiets zodat de frissigheid er wat af gaat? Als je op de grond bezig bent kun je er niet afvallen Knipoog

Die van mij kan ook verschrikkelijk fris zijn (en die staat ook nog de hele dag buiten in een groep Clown ), maar dan ga ik er gewoon niet op maar ga grondwerk doen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:21

leuk beessie ! Haha!
maar ga hem als je blieft zonder slof rijden want hij gaat op en gegeven moment hangen hij gebruikt zijn rug niet meer !ect!
als je bang ben om er af te valen ga hem eerst is lekker logeren 15 min ? met en chabon (hoe je het schrijft geen idee Bloos )
doe ook bij me merrie ! Knipoog

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:27

_Lian schreef:
De slof zit wel een beetje strak, maar ik kan je wel begrijpen als je een whiplash heb gehad! Maar ik wens je veel succes met je paardje!

Ik niet, ik kan het niet begrijpen. Lachen Waarom je eigen onzekerheid projecteren op een paard? De ruiter voelt zich onzeker door een aandoening en het paard moet daar de "prijs" voor betalen. Dat voelt voor mij hetzelfde als je lachende, spelende kind een snauw geven omdat je als moeder hoofdpijn hebt en het geluid niet kan verdragen.
Als je niet lekker in je vel zit, rij dan even geen paard, want je eigen gevoelens projecteren op je "samenwerkingspartner" is een valkuil naar mijn mening.

Ik vind het een mooi paard. Lachen

Edit: de rijfoto's in je profiel zien er goed uit!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:35

Ik heb in je profiel gespiekt en ik vind het echt een prachtig paardje! maar ik vind het jammer dat je hem zo strak in de slof moet rijden... als je nou ziet dat hij zo druk is, laat hem dan bijv. eerst even lekker uitrennen aan de longeerlijn! Even alle druk er af! Als je dan toch graag de slof er op hebt, doe hem dan in elk geval tussen zijn benen want nu trek je 'm eigenlijk gewoon heel erg in de krul.

Veel plezier verder met dit paardje, het is een mooi beestje en hou hem alsjeblieft heel Knipoog

Dees

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:37

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

Als je graag wilt dat je paard ook rugproblemen gaat krijgen, dan ben je absoluut op de goede weg.

Het preventieve doel van je slofgebruik kan ik begrijpen, maar ik denk dat een losse martingaal een veel betere oplossing is. Zowel qua effectiviteit (je zal de eerste niet zijn die achterover klapt met paard en al vanwege een te strakke slof) en que rijvaardigheid (je krijgt een véél eerlijkere verbinding met de paardenmond waardoor je paard echt AANZIENLIJK beter zal gaan lopen).

Jonge paarden rijd je gewoon niet met slof. Die verniel je met slof.
Dit paard verdient beter.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:47

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

alls je zo over je paard praat komt het BIJ MIJN ECHT OVER ALS OF JE GEEN ERVARING HEB !
ter\ wel als ik in je profiel kijk daat je Z2 HEB GERDENEN ! nouw dat zouw ik dus echt niet zeggen !
ik kan nu ook zeggen ik doe en slof om en dan rij ik hem naar de kl*t wat kan mijn het nouw
schelen ! die indruk krijg ik bij deze reactie ! Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:57

Wij maken ons druk, terwijl de ts-er niet meer reageerd........