Prada @ work. Verbetering.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

Re: Prada @ work. Verbetering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:30

ziet er goed uit joyce Ja
zeker vergeleken met die andere foto's! jullie zijn al ver gekomen Haha! maar hebben ook nog een lange weg te gaan..

maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen!
ze loopt ook al een stuk ruimer dan toen ze kwam Ja

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:44

Ilzjuh schreef:
Mientjeuh: Dat is een verschil met het "trekken" waar dapperdier het in haar post over had. Want ik zie geen trekkende handjes oid. Lachen

Ik had het idd misschien wat anders kunnen formuleren. Bloos Het trekken valt reuze mee. Ze wordt van de foto's te zien wel met zachte hand gereden, maar daar ging het me niet om. Meer om door de rug en op de achterhand rijden zoals Mientjuh het zei. Haha!

Het is dna ook echt als opbouwende kritiek bedoelt van iemand die er objectief naar kijkt en zelf ook een kortnekkige, kort gang-ige tinker rijdt.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 20:48

Het is dat je het nu zo zegt ja.
Want ik ben niet bezig met haar aan de teugel te rijden. Ik wacht tot ze zelf komt. En ik push haar niet om zo te lopen. Anders had ik dat een jaar geleden wel al gedaan.
@ Dapperdier, Ik weet dat het als opbouwend bedoeld was. Maar het kwam niet helemaal zo over. Ik probeer haar zoveel mogelijk over de rug te laten lopen. En het is zeker niet makkelijk.

Maar ipv dat iedreen datzelfde zegt, heb ik liever tips. Hoé ik dat dan kan bereiken Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:53

Nou sorry dan, maar ik vind het er toch wel zo uitzien. Misschien tonen de foto's anders dan het in werkelijkheid is, maar het lijkt voor mij wel zo als ik ze bekijk. Ik heb natuurlijk ook niet veel ervaring met het rijden van Tinkers, maar des te beter dat je haar niet forceert.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:58

Volgens mij verschilt een Tinker echt niet met een ander paard. Lachen
Maar geef dan iig tips, zoals Joyce zelf al aangeeft, zodat ze het kan verbeteren. Prada is ontzettend moeilijk te rijden, heb er zelf eens 10 minuten op gezeten en was doodop Clown , dus zeg dan wat ze kan proberen en hoe. Lachen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:28

Haha! Wat een mooi paardje heb je daar.

Ik ben het er idd wel mee eens dat Prada niet echt over de rug loopt. Daarbij is de hals van het paard op veel foto's echt heeeel kort. Vergelijk de halslengte op deze foto's maar eens met die uit je vorige topic Knipoog

Om je paardje beter over de rug je laten lopen zou je een beeld na moeten streven zoals dit:
Afbeelding
Let dan vooral op hoever het achterbeen van het paard onder zijn lichaam gezet wordt, de rug is mooi ontspannen en het paard loopt op eigen benen (dus zonder op je hand te hangen, op de foto is de teugel wel iets te los trouwens)

Een beeld als dit bereik je door je paard te leren je hand te volgen, als jij je teugels wat langer laat volg je paard met zijn neus je hand door zijn neus naar voren te doen en contact te maken met jouw hand. Rij je paard dus met een iets langere teugel als je nu doet en probeer of hij je hand een beetje wil volgen. Dat gaat natuurlijk heel langzaam, steeds een beetje verder. Misschien kan je proberen een stukje te draven aan de lange teugel, veel paarden ontspannen dan vanzelf hun rug en brengen hun hoofd naar de grond. Van daar uit kun je je teugels dan weer oppakken.

Let constant op de ontspanning van je eigen handen en armen. Het moet voor je paard fijn zijn om contact met jouw hand te maken, dus je moet zorgen dat je goed met zijn hoofd meebeweegt zodat je paard geen rukjes in zijn mond voelt.

Het is nu nog niet nodig dat je paard zijn neus op de loodlijn houdt, hij mag gerust met zijn neusje vooruit lopen, als zijn rug en zijn hals maar ontspannen zijn en ongeveer horizontaal.

Probeer verder veel overgangen te rijden, stap-draf, draf-galop, halt-draf enz. Maar ook arbeidsdraf-middendraf en arbeidsgalop-middengalop. Daardoor wordt de achterhand actiever. Ook stukjes achterwaarts tussendoor helpen daarbij.
Verwacht hier niet te snel resultaat van, je paardje moet zijn achterhand op een andere manier gaan gebruiken dan hij gewend is, dat kost veel tijd. Blijf consequent overgangen rijden zodat zijn spieren in zijn achterhand sterker worden en dan komt de rest vanzelf.

Als je het wel eens moeilijk vindt om te weten of je paardje zijn rug nu wegdrukt of dat je op de goede manier bezig bent dan kan het misschien helpen om af en toe stukken door te zitten.
Als je paard zijn rug bol maakt en zijn achterhand gaat gebruiken dan zul je veel makkelijker en lekkerder door kunnen zitten. Als je paard zijn rug wegdrukt dan stuiter je alle kanten op.

Verder kan een paard dat zijn achterhand goed gebruikt tijdens overgangen beter in balans blijven. Je zult dat merken als je paard zijn hals ontspannen en (ongeveer) horizontaal houdt en in balans loopt. Op het moment dat je dan een overgang maakt gaat het hoofd van je paard omhoog omdat hij uit balans is, hij corrigeert dat met zijn hoofd. Naarmate de achterhand sterker wordt doordat je veel overgangen oefent zal je paard beter in balans blijven en zijn hoofd niet meer omhoog hoeven gooien.

:p nouja, genoeg gepraat. Ik hoop dat je een beetje snapt wat je bedoelt en anders moet je maar pb'en Haha!

heel veel suc6 ermee, vooral blijven proberen en blijven luisteren naar tips van anderen en dan zul je uiteindelijk wel voelen wat iedereen bedoelt Knipoog

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 23:30

Super bedankt!
Hier heb ik écht wat aan!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 23:33

Lachen suc6 ermee

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:57

Supercoole tinker!
hij mag iets lager in de hals worden.
Veel succes verder! Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:39

ziet er al beter uit! nou nog meer werken naar lang en laag ontspanning!
maar ik zie echt duidelijk dat jullie aardig op weg zijn naar die ontspanning! netjes hoor!

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:21

mooie tinker xd knappert zeg

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:37

mooie foto's joyce! prada is erg mooi ik vind het erg goed uit zien! die tip van Aurora3 is idd erg goed!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:40

super leuke tinker,

zou idd wat meer over de rug mogen lopen maar er zit al heel wat verbetering in