Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Whisperlove schreef:@VeerenAshley Ze komt regelmatig buiten eerder kwam ze elke dag in de wei maar het weiland is nu te nat maar ze word alsnog 2 á 3 keer in de bak los gegooit met andere paarden.
als hij zo hard mogelijk probeerde te rennen. De sprongen waren echt soms gigantisch
Beest had er super lol in. Daarna stond hij ineens naast mij klets nat flink heigend, maar dan was meneer klaar. Dan moest ik minstens nog een hals uur met hem wandelen om hem weer op adem te krijgen en redelijk opgedroogd te krijgen. Dat moet je wel incalculeren, dus extra werk, maar dan kun je tenminste rijden en wat heet veilig rijden. Ik moest het minimaal 3 keer per week doen, maar wel elke dag rijden. Whisperlove schreef:@VeerenAshley Ja ze komt ongeveer 3 keer per week met andere paarden los in de buiten bak of dat ze in 2e weiland mogen maar dat kan niet altijd. Ze staat dan meestal wel langer dan een uur buiten met de andere paarden.
russel schreef:Hele dagen op een paddock is wel lekker buiten met sociaal contact maar is geen beweging in de zin van energie kwijt raken.
VeerenAshley schreef:Misschien niet, maar ik denk dat het voor de psychische gesteldheid van het paard ook véél beter is, en een beter geestelijk evenwicht kan natuurlijk ook helpen om het bokken tegen te gaan. Daarnaast is het natuurlijk lichamelijk veel gezonder!