Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
astridh schreef:En Pipo: volgens mij is het de bedoeling dat het rechterachterbeen in het spoor van het rechtervoorbeen wijst en niet diagonaalsgewijs
Pipo schreef:[bij scheve paarden zie je dat het binnenachterbeen van de holle kant naast het binnenvoorbeen geplaatst wordt.
[/quote]
Eleonoor schreef:In mijn ogen is een scheefgaand paard wat rechtuit niet op twee sporen loopt, mijn zijn hoofd kanteld of zijn hals niet recht houdt.
Hoe het ontstaat kan verschillende oorzaken hebben. Volgens mij wordt ongeveer 75% veroorzaakt door beenproblemen. Door een pijntje ergens in een van de benen wordt dat been ontlast waardoor scheeflopen ontstaat. Andere problemen kan zijn ontstaan door een val of ongeluk waardoor de spieren in de rug zijn beschadigd en daardoor scheefstand kan ontstaan.
Mijn paard loopt enigzins scheef omdat hij zijn pijnlijke ondervoetje wil ontlasten. Door zijn scheeflopen maakt hij het eigenlijke probleem in zijn ondervoet erger en naast de rechter belast hij nu ook de linker voet verkeerd. Met als gevolg dat dan pas een lichte bewegingskreupelheid is ontstaan. Terwijl het probleem al eerder was. Had ik beter gereageerd op het scheefgaan, dus mijn training had aangepast (beter gemaakt) had hij waarschijnlijk nu niet kreupel gelopen.....