Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lotjj92 schreef:wet niet of het zo is maar het lijkt wel zo, de eerste foto waarebij die 'aan de teugel' gaat lopen heeft ie zijn mond open, vind je dan ook te hard en te dwingend. de 2e ruiter vind ik al helemaal hard, hierbij lijkt het of die gewoon naar beneden getrokken wordt. het is een 3 jarige, dit moet vanzelf gaan. uit ontspanning, wat je zelf ook zegt. alleen zo ziet het er niet uit. hij is 3 jaar he, nog een heel leven voor zich. hoeft niet nu al direct in een krul getrokken te worden!
hij word totall nit in zijn mond getrokken
supertammy schreef:Wat een knappe pony om te zien! Het rijden ziet er netjes uit. Hij mag inderdaad nog meer over de rug lopen, maar ik denk dat dat vanzelf wel komt als jullie zo doorwerken.
Succes verder met hem!
. Misschien nog iets meer over de rug laten lopen maar het komt allemaal wel goed na een tijde. Zeker als je ziet vanwaar jullie kwamen (foto oude doos)... Tof van je dat je de eigenarese met hem helpt!
Succes met hem, maar niet teveel tegelijk willen Aurora3 schreef:Ik vind dat lotjj92 wel een beetje gelijk heeft hoor. De eerste ruiter vind ik ook te dwingend. Een paardje van 3 moet niet zo achter de teugel lopen. Ik weet niet waarom hij dat doet, of dat er dan getrokken wordt, of dat ie iets moet doen dat ie heel moeilijk vindt. Maar om een of andere reden probeert hij zich aan je hand te ontrekken. Hoe dat komt kun je waarschijnlijk het beste zelf bedenken, maar ik denk dat je er teveel aan zit van voren.
Bij de tweede ruiter is het duidelijk minder erg. Ik vind dat dan ook een veel fijner beeld geven. Het paardje drukt dan wel zijn rug weg, maar je kunt van een driejarige ook niet verwachten dat ie echt al over de rug gaat lopen.
Leer hem eerst netjes ontspannen en in balans op zijn eigen benen lopen met een heel los teugelcontact. Als je je teugels langer laat zal ie uiteindelijk vanzelf je hand wel op gaan zoeken, tot die tijd moet je zn mond gewoon lekker met rust laten en helemaal niet nadenken over aan de teugel of over de rug lopen. Hij is nog zo jong, tijd zat nog daarvoor.
Het is trouwens wel een enorm mooi beestje, leuke bles heeft ie, mooie kleur en mooie bouwSucces met hem, maar niet teveel tegelijk willen
Twinklebel schreef:Er aan trekken doe ik absoluut niet, dit is ook een pony die dat absoluut niet pikt. Wel vind ik mijn eigen handhouding op de foto's niet mooi. Ik houd ze te breed en te laag, en ben te strak in mijn ellebogen. Daarom ben ik ook weer blij met deze rijfoto's, dan zie je zelf weer welke punten je kan verbeteren. Het halslengte krijgen wordt wel steeds iets beter. Zodra ik hem wat scherper aan het been krijg gaat die wel meer zakken en beter mijn hand volgen. Maar dat scherp aan het been krijgen is dus eigenlijk een beetje het probleem, waardoor die niet van achteruit aan het werk wil gaan, en daardoor achter de teugel blijft hangen. Dit is ook erg zwaar voor hem, dus we houden het bij korte rijsessies, drie keer per week. De andere dagen mag die lekker spelen. Lijkt me niet echt een overdreven zwaar programma voor een bijna vierjarige.
!

xSemmiex schreef:Leuke foto's van Davinci.
Het is echt een beauty.
Wil hem snel weer een keertje zien.
hij is ook echt een schatje en hij word steeds knapper
dat vind k dan he