Peggy, 4.5 jarig manegepaard aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Peggy, 4.5 jarig manegepaard aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:32

stef schreef:
Robby_ schreef:
en stef heb je anders ook eens POSITIEVE commentaar??

als er positief commentaar te geven heb heb ik gerust positief commentaar. Daarbij ben ik zeker in mijn eerste bericht heel netjes in mijn bewoording

Nee stef, jij legt graag op iedere mogelijke slak een enorme berg zout en doet absoluut geen moeite om de foto's goed te bekijken of om op een opbouwende manier je kritiek te uiten.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:34

danku!!!!
Maar ik vindt het grote zonde dat dit topic nu niet opde juiste manier wordt beantwoord zoals de TS recht op heeft!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:35

onzin wildwings, maar goed, als jij dat zo wil zien, kan ik niet wakker van liggen.
Deze foto's vallen IMO niet goed te bekijken, hoe kan je hier nou positief of negatief rijtechnisch commentaar op geven? En dat geef ik in mijn eerste post ook duidelijk en netjes aan: Niet iedereen heeft een spiegelreflex, en dat hoeft ook niet, maar dit is het andere uiterste. Als jij dat niet vind, helemaal prima, tis enkel mijn mening op een forum, niet het einde van de wereld

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:01

GinnyBanshee schreef:
ziet er netjes uit, zeker voor een manege paard.. jij rijd ook heel netjes zo te zien, heel licht in jou handen.

Ga ik in mee Lachen Ik vind dat je haar veel vrijheid gunt, ze loopt lekker ontspannen!
Ga zo voort helene! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:20

Ziet er goed uit hoor helene; Ik vind peggy een leuk paardje. Ik moet haar ooit nog es in real live aan het werk zien. Ik vind de draf er wel goed uit zien hoor. Wat was er raar aan de galop dan? Kort zitten vind ik nu nog meevallen eerlijk gezegd. Zeker als het voor springen is. het hangt ook een beetje va zadel tot zadel af he.
Maar goed, doe zo verder zoals je bezig bent met peggy. Ziet er goed uit.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:28

Ik kan het niet heel goed bekijken, heb nl hoofdpijn en mijn lenzen niet in dus ben eigenlijk hehoorlijk euhhhh slechtziend nu haha. Maar wat is zie is een erg lief vrolijk paardje wat graag voor je wil werken. Ook ik vind het jammer dat ze niet van jou is.
Veel succes samen. Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 18:43

Dank jullie wel allemaal Haha!.

Ik begrijp Phara haar standpunt wel. Wie weet wordt ze ooit verkocht en kan ze zich meer ontwikkelen, want ze heeft wel wat in zich Lachen.

Stef: Ik heb commentaar gevraagd, maar ik doelde vooral op rijtechnisch commentaar. Dat je fototechnisch commentaar heeft mag best. Maar het lijkt mij vrij onnuttig want ik weet het zelf ook best wel. Ik wou deze foto's enkel even tonen omdat ik niet vaak dressuurfoto's heb van ik op Peggy. Nu dat ik er eens had, wou ik deze even delen en zo tips en etc te krijgen. Ik zal de volgende keeer proberen om foto's te hebben in beter licht omstandigheden Lachen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:44

pharagirlke schreef:
4.5 en dan al manegepaard? Jammer...

Dit dacht ik precies ook.. Scheve mond Maargoed, da's niet de schuld van de TS.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:45

Helene, WW heeft al een pb gestuurd en we zijn er uit Knipoog we begrijpen elkaars standpunt Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:33

Leuke pony!
Wel vreemd dat je zonder chaps/laarzen mag rijden. Dat zou niet moeten mogen op een manege.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 19:45

AnnemiekvM schreef:
Leuke pony!
Wel vreemd dat je zonder chaps/laarzen mag rijden. Dat zou niet moeten mogen op een manege.

Zoals eerder gezegd: ene chap is stuk aan de rits en deze is in de vermaak. Ik krijg ze morgen normaal terug Lachen. Ik rijd met jodphurs wat ook mag.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:55

Ik heb een sin je profiel gekeken. Ik zie dat je overal zo kort zit. Hierdoor ga je raar in het zaldel zitten wat niet echt lekker zal zijn voor de pony (of voor je eigen paarden) dus ga wat meer in het midden van het zadel zitten. zeg maar een beetje tegen de boom aan. (ik hoop dat ej snapt wat ik bedoel Tong uitsteken ) Kan me voorstellen dat het als jonge niet echt lekker zit.

Verder moet je je handen naast elkaar houden en niet helemaal wijd. Dit geeft hete erg het iedee de je de pony naar beneden dwingt.

Ook moet je proberen voor je te kijken en recht op te blijven zitten. Je zit er nogal op als een plumppudding.

Verder een leuke pony Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:42

Ik vind persoonlijk dat ik mn handen niet ver uit elkaar houdt op deze foto's Verward. Ik snap dus nie goed wat je bedoeld.

Verder over het kort zitten: Ik zit dus altijd op springzadels of VZHzadel. Kheb niet de luxe om te kunnen kiezen. Als ik mij lang zet op zo een zadel liggen mijn benen niet stabiel, als ik korter zit wel. Ik zit dus liever korter en wat stabieler dan dit ik met mn benen hang te "flapperen". En naar mijn idee zit ik ook vrij in het midden van het zadel, heb handbreedte over Lachen.

plumpyhouding kan best zijn. Ik moet wat werken aan mijn schouders en mss kan een andere jas dit ook wat verhelpen Knipoog.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:33

De foto's zijn inderdaad van dusdanige kwaliteit dat er gewoon geen rijtechnisch commentaar gegeven kan worden. Je ziet iets, maar er kan niet onderbouwd worden waarom iets niet goed of juist wel goed is, door de wazigheid van de foto's. Mede daarom komen er wat meer negatieve reacties, wat zonde is. Om deze redenen een slotje hier.