krackertje schreef:Bokkers: de oproep betreft niet alleen maar de gevestigde ruiters/amazones maar ook diegene die fijn rijden en dat vanaf zadelmak maken t/m het hoogst haalbare.
Het maakt de vraag wel gelijk een stuk moeilijker
Wel leuk!krackertje schreef:Ik zal een aanzet geven, ik ben erg te spreken over Imke Schellekens en waarom, ze weet een paard fijn op te leiden, pakt door waar nodig maar weet ook te ontspannen indien nodig, ze werkt aan elasticiteit en is in het proevenrijden erg kunstig.
Uit het rijtje toppers ben ik naast Imke ook erg te spreken over Laurens van Lieren.
Over de grens denk ik aan Ingrid Klimke.
krackertje schreef:Zadelmak maken weer een andere tak van sport maar zeker niet te vergeten: tot voor enige tijd was ik een sterke voorstander van de wijze waarop Wim van Hoof dit deed, vanuit het simpele en goed is goed, hij is er mee gestopt en logisch maar nu weer een opvolger voor deze man.
Lastig, héél lastig. Ik heb Alex Trouerbach aangeraden gekregen hier in de omgeving. Maar ik heb besloten het toch weer zelf te gaan doen, aangezien ik slechtere ervaringen heb met paarden die weggebracht werden voor zadelmak maken dan met paarden die ik zelf zadelmak gemaakt heb

krackertje schreef:Voor de tijd die er tussen het zadelmak maken zit en het nationale niveau daar zit nogal een gat, niet iedereen kan een paard fijn opleiden voor een prof. Wij hebben daar een amazone voor gehad en ja zij wist dat stuk te pakken en daar kon iedere ruiter/amazone op door.
Jacobien Dijkshoorn leidt haar paarden echt heel netjes op van groen t/m LT.
Voor echt basissport (en ik hoop in de toekomst verder) denk ik aan Sasja Wester.