heerlijk aan het trainen (wijken, schouderbinnenwaarts, trav

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: heerlijk aan het trainen (wijken, schouderbinnenwaarts, trav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:45

Ik vind hem qua hoofdhouding hier al veel aangenamer lopen dan in je vorige topic waar hij bijna overal achter de loodlijn liep. Goed dat je wat met die commentaar hebt gedaan!

Verder vind ook ik heb wat op de voorhand vallen tussen de oefeningen in.
Het wijken daarentegen ziet er erg goed uit!

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:56

Tip voor het op de voorhand lopen, pak een zweepje erbij en tik zachtjes op de schouder, niet constant af en toe! Maar voor de rest niks aan te merken!

liefs Lachen

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:06

leuke kruising. leuk zo, donkerbruin met een melkmuil!

alleen vind ik die diepe houding er niet fijn uitzien. door dat diepe lopen kan zijn achterhand niet ondertreden en dat is jammer!
probeer zijn neus er (veel) meer uit te rijden en pas dan wat schakelen om de achterhand er onder te krijgen.

Dat zal jullie als combinatie echt ten goede komen, want dit stoort erg. ik vind jullie verder erg leuk op het plaatje!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:39

Daar is tica weer:D
Leuk he om op foto's te zien hoe je keek tijdens het rijden Knipoog
Jullie gaan echt vooruit! Ik kom snel een keer bij je les kijken (mocht ik een keer tijd hebben Tong uitsteken) In RL is het altijd mooier om te zien!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:44

De tips zijn al gegeven, en die zijn ook echt positief bedoeld. Lachen
Daar ben ik het volledig mee eens.
Blijf even topic's maken, je steekt er wat van op zo te zien. Haha!
Echt leuk paard!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:47

Ik denk dat ik weet waarom jij je binnenbeen zo raar doet Lachen (er ging ineens een grote zaklamp aan)
Travers wordt voor het eerst in het m2 gevraagd, daar is dus verzameling, achterbeengebruik e.d. nodig. Je paard mist dit nog en wordt door de travers die jij vraagt uit balans gebracht, net als jij! Om hem die travers goed te laten lopen, doen jij je binnenbeen zo raar... Kan het mis hebben hoor.
Verder ga ik mee met het bovenstaande! Het gaat trouwens wel elke keer beter..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:53

Daan_Ordeal schreef:
Leuk paardje heb je! De foto's waarbij je achterom kijkt ben je toch aan het wijken? (correct me if i am wrong) Daarbij hoort wel de voorhand eerst te gaan, nu gaat de achterhand eerst. Probeer je been niet te ver naar achter te leggen en haar op te vangen op de buitenteugel. Zoals je zelf al aangeeft leg je je binnenbeen te ver naar achteren tijdens travers, dan kan ze juist niet goed naar binnen buigen, aandachtspuntje.

Veel plezier met je paard verder!

ja klopt bij die foto's ben ik aan het wijken
en zal aan mn been denken Lachen

Sjel schreef:
Ik vind het er fijn uitzien. Dat ernstige kijken is alleen maar goed, geeft in ieder geval aan dat je geconcentreerd bent. Inderdaad mis ik bij het schouderbinnenwaarts de lengtbuiging, hij blijft nu wat recht in zijn lichaam. Maar jullie zijn goed op weg, lekker doortrainen, jullie komen er wel. Lachen

idd ik ben zeer geconcentreerd met rijden ja haha en dat is ook altijd goed af te lezen aan mijn gezicht

Zep schreef:
Wat een leuk paard heb je, sympathieke combinatie.

Probeer dat omkijken maar af te leren en leer het te voelen. Desnoods laat je iemand aan de kant staan om je te vertellen wanneer de achterhand voor komt (ook een leek kan je dat nog wel vertellen)

Je schouderbinnenwaarts mist buiging, je zet hem nu vrij haaks op de kant maar echte lengtebuiging heb je niet. Meer buiging, minder zijwaarts. Bij je travers hetzelfde verhaal (en ik snap ook niet wat je met je binnenbeen aan het doen bent Huilen van het lachen ) Probeer kleine stukjes mee te pakken en zorg dat hij buigt om je binnenbeen en niet scheef wordt. Langzaamaan kun je dan de achterhand meer naar binnen laten komen, naarmate de oefening meer bevestigd raakt en je paard sterker wordt en meer balans krijgt. Je hebt er namelijk niks aan om hem nu haaks op de kant te zetten terwijl hij dat nog niet kan verwerken en in de buitenschouder en op de voorhand stort.

Werk er buiten de oefeningen ook aan dat hij buigt om je binnenbeen en in een zijwaartse hulp ahw van je been "af" wil: je moet er niet tegenaan zitten duwen. Als je je binnenbeen naar achter legt moet hij er makkelijk voor opzij gaan. Zet hem eens 3-4 passen echt scherp naar binnen en maak hem dan weer recht met je andere been. Je voelt hem dan wel scharen, daar hoef je echt niet voor om te draaien in het zadel Knipoog

Veel succes!

dank je wel
en dat achterom kijken hoef ik niet af te leren hoor Tong uitsteken was namelijk pas de 1e keer dat ik dat deed
en met wijken zal ik eraan denken Lachen

GinnyBanshee schreef:
jeetje wat een beenwerk zeg! daar moet je trots op zijn. ze is echt heel mooi, echt top conditie zo te zien.
ff vraagje Tong uitsteken train je altijd met sporen ? misschien een idee om zonder sporen of met kleine sporen te trainen dat je altijd nog wat extras hebt op wedstrijden.

dank je wel ginny Haha!
en ja ze begint echt steeds meer beenwerk te krijgen
ik kan af en toe nauwelijks geloven dat ze zo kon lopen
en ja ik heb eigenlijk altijd sporen om maar moet er wel bij zeggen dat ik ze wel afwissel met stompe sporen

Splinter schreef:
Heel leuk dier, beetje op de voorhand, dat wel,

over het schouderbinnenwaarts wil ik je de tip geven dat je net je hulpen omgekeerd moet doen, je vraagt nu de achterhand naar buiten, terwijl de inzet en bedoeling, de schouder naar binnen is, blijf ook op binnen zitten, je zit nu op buiten, als het ware

veel succes verder met dit leuke dier Knipoog

dank je wel
en ik zal er aan denken Lachen

magicrover schreef:
Ik zie al veel verbetering met de andere foto's die je geplaatst hebt. Om je schouderbinnenwaarts beter te maken kan je ook in de hoek een kleine volte rijden en dan vanuit de volte de schouderbinnenwaarts in zetten. Ga daarbij niet direct naar de hoefslag, maar houdt iets de binnenhoefslag aan. Op de B of e, draai je weer een kleine volte en neem je het laatste stuk mee. Houd bij deze oefening wel goed je buitenteugel erbij. Ga zo door!!!

dank je wel
en ik zal het eens proberen met die kleine voltes Haha!

Cil schreef:
Erg leuk paard! Kan erg leuk lopen!
Commentaar is al gegeven waar je op moet letten, dus komt helemaal goed Haha!

dank je wel Haha!
en als je haar een paar maanden geleden zag lopen weet je niet wat je zag
was echt een pony hoor haha

mietjuh schreef:
helemaal duidelijk!

Voor mij mag de basis inderdaad nog veel beter (lees: bergop en neusje eruit voor de loodlijn).
In principe moet deze goed zijn voordat je aan oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers begint!

normaal gesproken rij ik haar ook wat meer met haar neus eruit, tenminste daar zijn we vrij veel mee bezig om dat te oefenen en de ene keer gaat dat beter dan de andere keer
maar ik weet zeker dat het goed gaat komen Knipoog

Woest schreef:
Dat vind ik nou nog eens een mooi bruin paard (hou niet zo van grote bruine paarden) maar deze is simpel maar met zovéél uitstraling, en geloof me van mij is dit een compliment Haha!

dank je wel Haha!
enne zo groot is ze niet hoor
ze is namelijk maar 1.54m Bloos
en ja ze heeft idd heel veel uitstraling en dat niet alleen hoor
ze is zo ontzettend lief en werkwillig
ze doet alles voor me

Cerize schreef:
Ik heb niets met quarter horses en met friezen, maar deze mix mag je zo bij me afleveren. Super gaaf paard heb je. En al het commentaar is al gegeven, maar vind dat een hele mooie houding hebt en het paard zeker niet in de weg zit. Veel succes verder!!!

dank je wel
en ja ze is idd gaaf Haha!
maarre ik lever haar niet bij je af als je het niet erg vind
ik heb haar al 11 jaar en ze zal bij me blijven tot haar laatste adem

Aranel schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens Ja
Mij viel het inderdaad ook meteen op dat hij af en toe wat op de voorhand hangt.
Verder vind ik je paard wel heel mooi Haha!

dank je wel
en ja af en toe hangt ze idd nog wat op de voorhand
maar dat is al een heel stuk minder dan een paar maanden geleden Haha!

TessB schreef:
Ik vind het er ontspannen uitzien Lachen, wel ben ik het er mee eens dat ze soms wat op de voorhand valt. Zoals al eerder genoemd is, veel schakelen tussendoor.

dank je wel
en ja ook met het schakelen zijn we bezig Lachen

Miss_Maya schreef:
Het rijden ziet er erg fijn uit zeg! Lekker ontspannen, geen dwang. Over het wijken is genoeg commentaar gegeven dus daar ga ik geen opmerking meer over maken.
Wat bij opvalt bij schouderbinnewaarts dat hij niet genoeg rond heb binnenbeen buigt en hij met zijn achterhand iets te veel na binnen wijst. Je 'overdrijft' een beetje , snap je wat ik bedoel ?
Hij zou moeten lopen zoals je een volte gaat inzetten.

dank je wel
en ja ik snap wat je bedoelt Knipoog

Mientjeuh schreef:
Ik vind hem qua hoofdhouding hier al veel aangenamer lopen dan in je vorige topic waar hij bijna overal achter de loodlijn liep. Goed dat je wat met die commentaar hebt gedaan!

Verder vind ook ik heb wat op de voorhand vallen tussen de oefeningen in.
Het wijken daarentegen ziet er erg goed uit!

ook jij bedankt voor je reactie Haha!
en ja tuurlijk doe ik wat met het commentaar, dat word natuurlijk ook niet voor niks gegeven en daarbij er word een goede uitleg bij gegeven waar ik wat aan heb Haha!

xEbony schreef:
Tip voor het op de voorhand lopen, pak een zweepje erbij en tik zachtjes op de schouder, niet constant af en toe! Maar voor de rest niks aan te merken!

liefs Lachen

dank je wel
en ik zal het eens proberen met dat zweepje

driebergen schreef:
leuke kruising. leuk zo, donkerbruin met een melkmuil!

alleen vind ik die diepe houding er niet fijn uitzien. door dat diepe lopen kan zijn achterhand niet ondertreden en dat is jammer!
probeer zijn neus er (veel) meer uit te rijden en pas dan wat schakelen om de achterhand er onder te krijgen.

Dat zal jullie als combinatie echt ten goede komen, want dit stoort erg. ik vind jullie verder erg leuk op het plaatje!

dank je wel Haha!
en ja idd haar kleuren zijn idd leuk zo
en ook met dat neusje eruit rijden zijn we mee aan het oefenen alleen het wil nog niet altijd zoals ik zou willen haha
maar ja dat hoort bij het paardrijden

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:34

Vind het wel een leuk beest.
Alleen lijkt het alsof je niet helemaal de goeie hulpen geeft. In de travers hoort inderdaad je binnenbeen op de singel, maar in de schouderbinnenwaarts ook. Probeer hem iets meer naar de buitenhand toe te rijden, dus schoudersbinnenwaarts is schouders naar binnen en niet achterhand naar buiten. En niet teveel stelling.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:44

Mooi paard, heeft een zere knap hoofdje en kleur. Maar idd dat achterom kijken Verward. Altijd kijken in de richting waar je heen gaat Lachen! Maar hier is nu wel al genoef over gezegd wss Lachen.

Maar, met wat voor sporen rijd je? Lijken wielsporen? Ten behoeve van wat als ik vragen mag Lachen?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:59

Mooi paardje en je zit er lekker ontspannen op.

Naast de tips die al gegeven zijn, heb ik er nog twee. De eerste is dat je meer moet proberen met je kuit te drijven en minder met je hak/spoor. Je teen steekt nu regelmatig naar buiten en je benen wieberen meerdere kanten op. Als je je paard leert op je kuit te reageren, hoef je je spoor er niet in te zetten en wordt je beenhouding vanzelf rustiger.

Het andere betreft haar aanleuning. Je moet oppassen dat ze echt in de nek buigt en stretcht, en niet in haar hals. Je ziet nu op sommige foto's dat je paard de meeste buiging halverwege de hals zet (waar het voor je paard minder moeite kost) en vanaf daar het voorste stuk hals en de nek en hoofd een beetje laat vallen. Op termijn wordt je paard daar lui van, wordt de oprichting minder makkelijk en wordt je paard minder soepel. Dus als je er nu al op let, voorkomt dat dat je daar later aan moet gaan sleutelen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:16

Heel erg aansprekend paardje zeg. Wat een aparte kruising! Het is wel een knapperd geworden zeg Haha! Vind jullie een leuke combi! Ik ga wel mee met het commentaar dat al gegeven is.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:36

Bij de SB leg je je binnenbeen veel te ver naar achter, het is geen kont-buitenwaarts Knipoog
Leuk paard Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 23:54

Martine_m schreef:
Daar is tica weer:D
Leuk he om op foto's te zien hoe je keek tijdens het rijden Knipoog
Jullie gaan echt vooruit! Ik kom snel een keer bij je les kijken (mocht ik een keer tijd hebben Tong uitsteken) In RL is het altijd mooier om te zien!

jaja Haha!
en ja we gaan echt vooruit Lachen
en leuk als je een keer bij de les komt kijken

anOukkj schreef:
De tips zijn al gegeven, en die zijn ook echt positief bedoeld. Lachen
Daar ben ik het volledig mee eens.
Blijf even topic's maken, je steekt er wat van op zo te zien. Haha!
Echt leuk paard!

dank je wel
en ik zal zeker topics blijven maken Tong uitsteken

_Sammie_ schreef:
Ik denk dat ik weet waarom jij je binnenbeen zo raar doet Lachen (er ging ineens een grote zaklamp aan)
Travers wordt voor het eerst in het m2 gevraagd, daar is dus verzameling, achterbeengebruik e.d. nodig. Je paard mist dit nog en wordt door de travers die jij vraagt uit balans gebracht, net als jij! Om hem die travers goed te laten lopen, doen jij je binnenbeen zo raar... Kan het mis hebben hoor.
Verder ga ik mee met het bovenstaande! Het gaat trouwens wel elke keer beter..

dank je wel
en ja het gaat idd steeds beter
en ja over mn been kan ik niet zeggen waarom ik die zo raar hou maar was eigenlijk de 1e keer dat ik hem zo overdreven ver naar achter legde

sjaantje schreef:
Vind het wel een leuk beest.
Alleen lijkt het alsof je niet helemaal de goeie hulpen geeft. In de travers hoort inderdaad je binnenbeen op de singel, maar in de schouderbinnenwaarts ook. Probeer hem iets meer naar de buitenhand toe te rijden, dus schoudersbinnenwaarts is schouders naar binnen en niet achterhand naar buiten. En niet teveel stelling.

dank je wel sjaantje Haha!
en ja ik weet dat mn been gewoon op de singel moet blijven
maar ja zo nu en dan betrap je jezelf nog eens op fouten en dat is het fijne aan foto's Haha!

Helene_ schreef:
Mooi paard, heeft een zere knap hoofdje en kleur. Maar idd dat achterom kijken Verward. Altijd kijken in de richting waar je heen gaat Lachen! Maar hier is nu wel al genoef over gezegd wss Lachen.

Maar, met wat voor sporen rijd je? Lijken wielsporen? Ten behoeve van wat als ik vragen mag Lachen?

dank je wel Haha!
en ja ik rijd idd met (grove) wielsporen
dit heb ik in eerdere topcs al een uitgelegd maar zal het nog eens doen Haha!
ik rij met deze sporen omdat ik ooit western reed met haar en daar hadden we ook wielsporen
toen ik overstapte naar de dressuur ben ik automatisch weer overgegaan op wielsporen
maar ik train zo nu en dan ook met stompe sporen hoor

FloortjeM schreef:
Mooi paardje en je zit er lekker ontspannen op.

Naast de tips die al gegeven zijn, heb ik er nog twee. De eerste is dat je meer moet proberen met je kuit te drijven en minder met je hak/spoor. Je teen steekt nu regelmatig naar buiten en je benen wieberen meerdere kanten op. Als je je paard leert op je kuit te reageren, hoef je je spoor er niet in te zetten en wordt je beenhouding vanzelf rustiger.

Het andere betreft haar aanleuning. Je moet oppassen dat ze echt in de nek buigt en stretcht, en niet in haar hals. Je ziet nu op sommige foto's dat je paard de meeste buiging halverwege de hals zet (waar het voor je paard minder moeite kost) en vanaf daar het voorste stuk hals en de nek en hoofd een beetje laat vallen. Op termijn wordt je paard daar lui van, wordt de oprichting minder makkelijk en wordt je paard minder soepel. Dus als je er nu al op let, voorkomt dat dat je daar later aan moet gaan sleutelen.

dank je wel
en ik ben bezig met je tips maar het lukt helaas niet altijd even goed Knipoog

Prinslover schreef:
Heel erg aansprekend paardje zeg. Wat een aparte kruising! Het is wel een knapperd geworden zeg Haha! Vind jullie een leuke combi! Ik ga wel mee met het commentaar dat al gegeven is.

dank je wel Haha!

Jannekee schreef:
Bij de SB leg je je binnenbeen veel te ver naar achter, het is geen kont-buitenwaarts Knipoog
Leuk paard Lachen

ja ik weet het Bloos
ik ben iets te enthousisast geweest want we kunnen het wel op een betere manier hoor Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:58

Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!

Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.

Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.

En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.

Probeer dit als tips op te vatten en niet negatief!
Paard ziet er leuk uit en kan lekker bewegen!
Nu de puntjes op de I nog zetten....
Hoop dat je het er mee eens bent en er wat aan hebt.
[/quote]

helemaal duidelijk!

Voor mij mag de basis inderdaad nog veel beter (lees: bergop en neusje eruit voor de loodlijn).
In principe moet deze goed zijn voordat je aan oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers begint![/quote]

Hele leuke pony zeg! Had die combi van fries en quarter niet verwacht nee! Zat meer in de richting van new forest te denken! Zoals al gezegd is neusje er iets meer uit en niet achterom kijken Knipoog Vind zelf dat je wel een gaatje korter mag zitten!

Nu even over de reactie hierboven ben het met Sunnymay eens maar met het dikgedrukte niet. Juist door dit soort dingen te doen maak je je pony lekker soepel! Het gaat alleen maar om dat je pony een reactie geeft! Je hoeft hem toch nog niet te rijden voor een acht.. Lekker veel in de training meenemen! Gewoon hop het kontje even naar binnen en weer erug zetten.. Wordtie soepel van en dan komt het neusje er ook steeds makkelijker uit! heel erg veel succes!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:09

wat een knapperd!! Haha! Ik vindt het er netjes uitzien.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:02

mooi paardje en ik heb geen minpunten maarik ben zelf ook nog niet zo ver .

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:11

sologirl schreef:
Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!

Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.

Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.

En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.

Probeer dit als tips op te vatten en niet negatief!
Paard ziet er leuk uit en kan lekker bewegen!
Nu de puntjes op de I nog zetten....
Hoop dat je het er mee eens bent en er wat aan hebt.

helemaal duidelijk!

In principe moet deze goed zijn voordat je aan oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers begint![/quote]

Hele leuke pony zeg! Had die combi van fries en quarter niet verwacht nee! Zat meer in de richting van new forest te denken! Zoals al gezegd is neusje er iets meer uit en niet achterom kijken Knipoog Vind zelf dat je wel een gaatje korter mag zitten!

Nu even over de reactie hierboven ben het met Sunnymay eens maar met het dikgedrukte niet. Juist door dit soort dingen te doen maak je je pony lekker soepel! Het gaat alleen maar om dat je pony een reactie geeft! Je hoeft hem toch nog niet te rijden voor een acht.. Lekker veel in de training meenemen! Gewoon hop het kontje even naar binnen en weer erug zetten.. Wordtie soepel van en dan komt het neusje er ook steeds makkelijker uit! heel erg veel succes!

dank je wel Haha!
en nee niemand kan geloven dat het een quarterhorse x fries is Tong uitsteken
en dat achterom kijken was de 1e keer en heb het dus ook niet meer gedaan Haha!

Ezmee schreef:
wat een knapperd!! Haha! Ik vindt het er netjes uitzien.

dank je wel Haha!

tinkervosje schreef:
mooi paardje en ik heb geen minpunten maarik ben zelf ook nog niet zo ver .

dank je wel Haha!
en als je gewoon lest en goed blijft doortrainen kom jij ook wel zover hoor Knipoog

↑ Naar het begin van de pagina