Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) In RL is het altijd mooier om te zien! 

(er ging ineens een grote zaklamp aan)Daan_Ordeal schreef:Leuk paardje heb je! De foto's waarbij je achterom kijkt ben je toch aan het wijken? (correct me if i am wrong) Daarbij hoort wel de voorhand eerst te gaan, nu gaat de achterhand eerst. Probeer je been niet te ver naar achter te leggen en haar op te vangen op de buitenteugel. Zoals je zelf al aangeeft leg je je binnenbeen te ver naar achteren tijdens travers, dan kan ze juist niet goed naar binnen buigen, aandachtspuntje.
Veel plezier met je paard verder!

Sjel schreef:Ik vind het er fijn uitzien. Dat ernstige kijken is alleen maar goed, geeft in ieder geval aan dat je geconcentreerd bent. Inderdaad mis ik bij het schouderbinnenwaarts de lengtbuiging, hij blijft nu wat recht in zijn lichaam. Maar jullie zijn goed op weg, lekker doortrainen, jullie komen er wel.
Zep schreef:Wat een leuk paard heb je, sympathieke combinatie.
Probeer dat omkijken maar af te leren en leer het te voelen. Desnoods laat je iemand aan de kant staan om je te vertellen wanneer de achterhand voor komt (ook een leek kan je dat nog wel vertellen)
Je schouderbinnenwaarts mist buiging, je zet hem nu vrij haaks op de kant maar echte lengtebuiging heb je niet. Meer buiging, minder zijwaarts. Bij je travers hetzelfde verhaal (en ik snap ook niet wat je met je binnenbeen aan het doen bent) Probeer kleine stukjes mee te pakken en zorg dat hij buigt om je binnenbeen en niet scheef wordt. Langzaamaan kun je dan de achterhand meer naar binnen laten komen, naarmate de oefening meer bevestigd raakt en je paard sterker wordt en meer balans krijgt. Je hebt er namelijk niks aan om hem nu haaks op de kant te zetten terwijl hij dat nog niet kan verwerken en in de buitenschouder en op de voorhand stort.
Werk er buiten de oefeningen ook aan dat hij buigt om je binnenbeen en in een zijwaartse hulp ahw van je been "af" wil: je moet er niet tegenaan zitten duwen. Als je je binnenbeen naar achter legt moet hij er makkelijk voor opzij gaan. Zet hem eens 3-4 passen echt scherp naar binnen en maak hem dan weer recht met je andere been. Je voelt hem dan wel scharen, daar hoef je echt niet voor om te draaien in het zadel
Veel succes!
was namelijk pas de 1e keer dat ik dat deed
GinnyBanshee schreef:jeetje wat een beenwerk zeg! daar moet je trots op zijn. ze is echt heel mooi, echt top conditie zo te zien.
ff vraagjetrain je altijd met sporen ? misschien een idee om zonder sporen of met kleine sporen te trainen dat je altijd nog wat extras hebt op wedstrijden.

Splinter schreef:Heel leuk dier, beetje op de voorhand, dat wel,
over het schouderbinnenwaarts wil ik je de tip geven dat je net je hulpen omgekeerd moet doen, je vraagt nu de achterhand naar buiten, terwijl de inzet en bedoeling, de schouder naar binnen is, blijf ook op binnen zitten, je zit nu op buiten, als het ware
veel succes verder met dit leuke dier

magicrover schreef:Ik zie al veel verbetering met de andere foto's die je geplaatst hebt. Om je schouderbinnenwaarts beter te maken kan je ook in de hoek een kleine volte rijden en dan vanuit de volte de schouderbinnenwaarts in zetten. Ga daarbij niet direct naar de hoefslag, maar houdt iets de binnenhoefslag aan. Op de B of e, draai je weer een kleine volte en neem je het laatste stuk mee. Houd bij deze oefening wel goed je buitenteugel erbij. Ga zo door!!!

Cil schreef:Erg leuk paard! Kan erg leuk lopen!
Commentaar is al gegeven waar je op moet letten, dus komt helemaal goed

mietjuh schreef:helemaal duidelijk!
Voor mij mag de basis inderdaad nog veel beter (lees: bergop en neusje eruit voor de loodlijn).
In principe moet deze goed zijn voordat je aan oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers begint!

Woest schreef:Dat vind ik nou nog eens een mooi bruin paard (hou niet zo van grote bruine paarden) maar deze is simpel maar met zovéél uitstraling, en geloof me van mij is dit een compliment

Cerize schreef:Ik heb niets met quarter horses en met friezen, maar deze mix mag je zo bij me afleveren. Super gaaf paard heb je. En al het commentaar is al gegeven, maar vind dat een hele mooie houding hebt en het paard zeker niet in de weg zit. Veel succes verder!!!

Aranel schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens
Mij viel het inderdaad ook meteen op dat hij af en toe wat op de voorhand hangt.
Verder vind ik je paard wel heel mooi

TessB schreef:Ik vind het er ontspannen uitzien, wel ben ik het er mee eens dat ze soms wat op de voorhand valt. Zoals al eerder genoemd is, veel schakelen tussendoor.

Miss_Maya schreef:Het rijden ziet er erg fijn uit zeg! Lekker ontspannen, geen dwang. Over het wijken is genoeg commentaar gegeven dus daar ga ik geen opmerking meer over maken.
Wat bij opvalt bij schouderbinnewaarts dat hij niet genoeg rond heb binnenbeen buigt en hij met zijn achterhand iets te veel na binnen wijst. Je 'overdrijft' een beetje , snap je wat ik bedoel ?
Hij zou moeten lopen zoals je een volte gaat inzetten.

Mientjeuh schreef:Ik vind hem qua hoofdhouding hier al veel aangenamer lopen dan in je vorige topic waar hij bijna overal achter de loodlijn liep. Goed dat je wat met die commentaar hebt gedaan!
Verder vind ook ik heb wat op de voorhand vallen tussen de oefeningen in.
Het wijken daarentegen ziet er erg goed uit!

xEbony schreef:Tip voor het op de voorhand lopen, pak een zweepje erbij en tik zachtjes op de schouder, niet constant af en toe! Maar voor de rest niks aan te merken!
liefs
driebergen schreef:leuke kruising. leuk zo, donkerbruin met een melkmuil!
alleen vind ik die diepe houding er niet fijn uitzien. door dat diepe lopen kan zijn achterhand niet ondertreden en dat is jammer!
probeer zijn neus er (veel) meer uit te rijden en pas dan wat schakelen om de achterhand er onder te krijgen.
Dat zal jullie als combinatie echt ten goede komen, want dit stoort erg. ik vind jullie verder erg leuk op het plaatje!

. Altijd kijken in de richting waar je heen gaat
! Maar hier is nu wel al genoef over gezegd wss
.
?
Vind jullie een leuke combi! Ik ga wel mee met het commentaar dat al gegeven is. 
Martine_m schreef:Daar is tica weer:D
Leuk he om op foto's te zien hoe je keek tijdens het rijden
Jullie gaan echt vooruit! Ik kom snel een keer bij je les kijken (mocht ik een keer tijd hebben) In RL is het altijd mooier om te zien!

anOukkj schreef:De tips zijn al gegeven, en die zijn ook echt positief bedoeld.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Blijf even topic's maken, je steekt er wat van op zo te zien.
Echt leuk paard!

_Sammie_ schreef:Ik denk dat ik weet waarom jij je binnenbeen zo raar doet(er ging ineens een grote zaklamp aan)
Travers wordt voor het eerst in het m2 gevraagd, daar is dus verzameling, achterbeengebruik e.d. nodig. Je paard mist dit nog en wordt door de travers die jij vraagt uit balans gebracht, net als jij! Om hem die travers goed te laten lopen, doen jij je binnenbeen zo raar... Kan het mis hebben hoor.
Verder ga ik mee met het bovenstaande! Het gaat trouwens wel elke keer beter..
sjaantje schreef:Vind het wel een leuk beest.
Alleen lijkt het alsof je niet helemaal de goeie hulpen geeft. In de travers hoort inderdaad je binnenbeen op de singel, maar in de schouderbinnenwaarts ook. Probeer hem iets meer naar de buitenhand toe te rijden, dus schoudersbinnenwaarts is schouders naar binnen en niet achterhand naar buiten. En niet teveel stelling.

Helene_ schreef:Mooi paard, heeft een zere knap hoofdje en kleur. Maar idd dat achterom kijken. Altijd kijken in de richting waar je heen gaat
! Maar hier is nu wel al genoef over gezegd wss
.
Maar, met wat voor sporen rijd je? Lijken wielsporen? Ten behoeve van wat als ik vragen mag?

FloortjeM schreef:Mooi paardje en je zit er lekker ontspannen op.
Naast de tips die al gegeven zijn, heb ik er nog twee. De eerste is dat je meer moet proberen met je kuit te drijven en minder met je hak/spoor. Je teen steekt nu regelmatig naar buiten en je benen wieberen meerdere kanten op. Als je je paard leert op je kuit te reageren, hoef je je spoor er niet in te zetten en wordt je beenhouding vanzelf rustiger.
Het andere betreft haar aanleuning. Je moet oppassen dat ze echt in de nek buigt en stretcht, en niet in haar hals. Je ziet nu op sommige foto's dat je paard de meeste buiging halverwege de hals zet (waar het voor je paard minder moeite kost) en vanaf daar het voorste stuk hals en de nek en hoofd een beetje laat vallen. Op termijn wordt je paard daar lui van, wordt de oprichting minder makkelijk en wordt je paard minder soepel. Dus als je er nu al op let, voorkomt dat dat je daar later aan moet gaan sleutelen.

Prinslover schreef:Heel erg aansprekend paardje zeg. Wat een aparte kruising! Het is wel een knapperd geworden zegVind jullie een leuke combi! Ik ga wel mee met het commentaar dat al gegeven is.

Jannekee schreef:Bij de SB leg je je binnenbeen veel te ver naar achter, het is geen kont-buitenwaarts
Leuk paard

Vind zelf dat je wel een gaatje korter mag zitten!
Ik vindt het er netjes uitzien. sologirl schreef:Als je kijkt of de achter hand mee gaat, dan knik je in in je zij en dat is natuurlijk net niet de bedoeling. Probeer het te voelen. Blijf kijken in de richting waar je heen wijkt. Hoofdje mag wat minder stelling naar binnen hebben. Weet het, makkelijiker gezegd dan gedaan.... Vind je paard verder super scharen!
Loopt idd soms wat op de voorhand. Blijf tussen de oefening door steeds met je paard schakelen - schijnovergangen maken, om hem op het achter been te houden en dan wat meer van voren op te vragen door korte ophoudingen te maken.
Schouderbinnenwaarts vind ik te veel op wijken lijken. Paard moet buigen om het binnen been en dat mist hij een beetje. Je mag wat minder scherp instellen.
En met traver.. tja, je beenhouding weet je. Hou je been lekker op z´n plek, draai in met je rechter zitbeen knobbel.
Probeer dit als tips op te vatten en niet negatief!
Paard ziet er leuk uit en kan lekker bewegen!
Nu de puntjes op de I nog zetten....
Hoop dat je het er mee eens bent en er wat aan hebt.
Vind zelf dat je wel een gaatje korter mag zitten!

Ezmee schreef:wat een knapperd!!Ik vindt het er netjes uitzien.

tinkervosje schreef:mooi paardje en ik heb geen minpunten maarik ben zelf ook nog niet zo ver .